Toon posts:

Ethernet modem niet te benaderen achter Router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende opstelling

Adsl Ethernetmodem ==> Router ==> Hub met pctjes.. (verschillende besturingspogramma's)

Ik heb gekozen voor een extra Router omdat het Ethernet modem nogal ingewikkeld in te stellen was.. deze fungeert nu gewoon als modem. en niet als Router. De router die er achter zit is een Sitecom 4s
het Ethernet modem is een ZyXEL Prestige 650R-31

Ik heb al een paar uur gezocht.. Maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden.

De vraag luidt als volgt.. Kan ik door de Router heen nog komen in de instellingen van het Ethernet modem ?

ik dacht eerst dat het via Enable RIP (Routing Information Protocol) V1 wel zou werken. maar dat werkte.. ook niet.. of ik doe dat verkeerd..

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je modem staat nu in bridged mode, dus volgens mij kun je daar nu niet meer bij nee :)

Verwijderd

wat je ook kan proberen als t niet lukt, is even de router
ertussen uithalen (of de kabel van jou pc uit de router
halen en direct in het modem prikken)
mits dat mogelijk is natuurlijk.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:20:

suc6
Het mooiste was natuurlijk die extra router er tussen vandaan te halen. en dan ZyXEL Prestige 650R-31 instellen als router.. maar ik vind die instellingen hopenloos ingewikkeld.. willen een webserver gaan draaien.. etc.. maar het lukt me gewoon niet daarmee.. en zelfs al de handleiding compleet uitgeprint.. pff.. 514blz..

en nog helpt et niet.. ben er niet zo handig meej.. geloof ik .
is er nog ergens documentatie in begrijpelijk nederlands over dit modem.. en het instellen er van ?

Zou het van invloed kunnen zijn op de uploadsnelheid dat er een extra router tussen hangt nu ? Ik vind de upload erg traag..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:20:

suc6
Maar via de router moet TELNET toch gewooon nog wel werken of zie ik dat helemaal verkeerd?

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:54:
[...]

Maar via de router moet TELNET toch gewooon nog wel werken of zie ik dat helemaal verkeerd?
Naar je modem? Dat zie je verkeerd ja. Je modem werkt in bridged mode transparant en heeft geen IP waar je mee kunt verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 03 maart 2004 @ 14:03:
[...]

Naar je modem? Dat zie je verkeerd ja. Je modem werkt in bridged mode transparant en heeft geen IP waar je mee kunt verbinden.
Dus Bridged kun je helemaal geen instellingen meer aanpassen in dat ding?
dat zou betekenen dat je hem ook niet meer als router in kunt stellen. en dat heb ik toch echt wel gedaan..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 14:09 ]

Verwijderd

Jawel. Het ding luistert dan nog op zijn originele IP-adres in waarschijnlijk een andere range. Als je je computer een statisch adres in die range geeft en je router er even tussenuit haalt kun je hem waarschijnlijk wel benaderen.

Dit staat als het goed is ook in de handleiding trouwens.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 14:08:
[...]

Dus Bridged kun je helemaal geen instellingen meer aanpassen in dat ding?
dat zou betekenen dat je hem ook niet meer als router in kunt stellen. en dat heb ik toch echt wel gedaan..
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 14:50:
Jawel. Het ding luistert dan nog op zijn originele IP-adres in waarschijnlijk een andere range. Als je je computer een statisch adres in die range geeft en je router er even tussenuit haalt kun je hem waarschijnlijk wel benaderen.

Dit staat als het goed is ook in de handleiding trouwens.
Pcies :) Ik bedoelde overigens als je je andere router er nog tussen had zitten :) Dan zie ik geen methode om bij je modem te komen, maar dat kan aan mij liggen..

Verwijderd

Een ZyXEL Prestige heeft het IP 192.168.1.1 en daar kun je door een router inderdaad niet bijkomen. Bij bijvoorbeeld een Speedtouch is dit anders omdat die altijd een eigen IP heeft in je interne range. Die ZyXEL niet.

Wat Osiris zegt klopt dus :)

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 15:06:
Een ZyXEL Prestige heeft het IP 192.168.1.1 en daar kun je door een router inderdaad niet bijkomen. Bij bijvoorbeeld een Speedtouch is dit anders omdat die altijd een eigen IP heeft in je interne range. Die ZyXEL niet.

Wat Osiris zegt klopt dus :)
Je zou misschien je router als WAN-ip 192.168.1.2 kunnen geven, alleen dan weet ik niet wat er dan gebeurt. Volgens mij zou 't wel moeten werken. NAT werkt immers ook bij private ranges? Misschien moet je je eigen clients en LAN-ip van je router wel op een andere range zetten (192.168.2.0 ofzo).

Is 't proberen waard :)

Verwijderd

Je zou dat kunnen doen, maar dan moet je je ZyXEL wel als router instellen omdat je router het externe IP van je ISP dan niet meer op zich neemt :P En twee routers achter elkaar is weer dusdanig ingewikkeld dat het de moeite niet waard is, ik zou het maar zo houden dus ;)

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 15:11:
Je zou dat kunnen doen, maar dan moet je je ZyXEL wel als router instellen omdat je router het externe IP van je ISP dan niet meer op zich neemt :P En twee routers achter elkaar is weer dusdanig ingewikkeld dat het de moeite niet waard is, ik zou het maar zo houden dus ;)
Ja, ok, maar ik bedoelde het meer als tijdelijke-ik-moet-een-setting-in-mijn-modem-veranderen-oplossing :)

2x een router is idd onzinnig ;)

Verwijderd

Ja, tijdelijk zou dat denk ik wel kunnen. In principe zou NAT je hierbij niet in de weg moeten zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 03 maart 2004 @ 15:10:
[...]

Je zou misschien je router als WAN-ip 192.168.1.2 kunnen geven, alleen dan weet ik niet wat er dan gebeurt. Volgens mij zou 't wel moeten werken. NAT werkt immers ook bij private ranges? Misschien moet je je eigen clients en LAN-ip van je router wel op een andere range zetten (192.168.2.0 ofzo).

Is 't proberen waard :)
Thanks dit werkte.. om even de instellingen aan te passen toch erg makkelijk. Hoef ik niet achter mijn pc vandaan.. en stekkertjes om pluggen. Vind het nog raar dat ik er gewoon van buitenaf niet op kan komen. Dat staat allemaal aan.

Verwijderd

Het probleem is dat je modem transparant is. Het enige wat hij doet is het signaal van je telefoonleiding omzetten naar een Ethernetsignaal en de verbinding met je ISP onderhouden. That's it.
Hij kan wel zelf aangesproken worden, maar dat moet dan dus via een IP-adres in een non-routable range, die niet te bereiken is als je niet zelf in dat subnet werkt.
Pagina: 1