Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4mm of 2mm plexiglas

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik ga in de zij en bovenkanten van mn pc een gat maken en wil daar een stuk plexiglas in gaan hangen

er moet een casefan in kunnen hangen. Nu ben ik bij de
hubo geweest en die hadden 4mm en 2mm, wat raden jullie aan om te nemen?

Foto

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik zou, als het helemaal vrij komt te hangen, toch voor 4 mm gaan, maar 2 mm wil ook best. Ik heb in twee MM dik plexi ook twee alu titans van 8cm hangen, en geen probs... Plexiglas wordt zelfs warm (hangt boven radiator, maar buigt niet door oid)

Edit: plaatje voor verduidelijking
Afbeeldingslocatie: http://www.clanstygian.com/images/casemods/scyth/Radiator.jpg
Zie hier 't plexi in axi :P

[ Voor 39% gewijzigd door Scyth op 03-03-2004 13:22 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Arjen86
  • Niet online
oww mooi dan ga ik denk ik ook maar voor 2, hoeveel heb je eigenlijk betaald voor dat plexiglas weet je dat nog?? zij hadden het over 31 nog wat voor 4mm 1 vierkante meter

Foto

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Uhm, bij de praxis is het +/- 12 euro voor een halve vierkante meter van 2mm (ex korting >:))

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

hmm wil ook met plexiglas gaan werken maar hoe werk je dat goed af in een aluminium case? je hebt toch van die rubbers of kan het ook wel zonder?? :)

• Arjen86
  • Niet online
ik ben van plan het of met siliconen kit aan de binnenkant van mn kast te monteren of anders met schroeven, denk het eerste, wat bedoel je precies met loshangen?

Foto

Verwijderd

Arjen86 schreef op 03 maart 2004 @ 13:26:
ik ben van plan het of met siliconen kit aan de binnenkant van mn kast te monteren of anders met schroeven, denk het eerste, wat bedoel je precies met loshangen?
Ja maar dan blijf je bij een aluminium case wel een rand zien toch?? :) waar je gezaagt hebt enzo? :?

• Arjen86
  • Niet online
ja dat wel, dat heb ik ook, miss opvullen met kit of iets waar je ook kozijnen met vastzet zon strip

Foto

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Je moet het gewoon netjes vijlen of dremelen tot het strak is en dan met dun dubbelzijdig tape vastplakken, dat is volgens mij het strakste ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Arjen86
  • Niet online
maar wat voor dikte heb jij gebruikt turkish?? of heb je het zelf niet gedaan?

Foto

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Arjen86 schreef op 03 maart 2004 @ 13:39:
maar wat voor dikte heb jij gebruikt turkish?? of heb je het zelf niet gedaan?
2 mm ;)

Maar dat heb ik niet bewust gedaan overigens, had ik nog ergens liggen namelijk :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Arjen86
  • Niet online
kijk dat is het betere werk:)

Foto

• Arjen86
  • Niet online
wat is volgens jullie het makkelijkst om het plexiglas mee te bewerken? ik heb geen dremel, ga de grote vlakken op maat laten zagen, maar wil een blowhole maken

kan dit met zon cirkel kopstuk voor op je boor, waar je ook cirkels in hout mee kan maken

Foto

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Daarmee kan het wel maar ik weet niet of die er wel zijn in bv. 8cm doorsnede

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www2.alternate.nl/prodpic/200x200/t/tm-s07.jpg
^ Deze heb ik besteld. met rubbers. zaterdag ga ik mijn case modden>:)

Hoe veel heb ik nodig aan plexi?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 14:07 ]

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
Om het te bewerken kun je verschillende zaagjes krijgen.

met de hand gaat het vrij goed, maar ook met een decopeerzaag.....ik gebruik zelf altijd een kleine maat metaal zaagjes (deze zijn meestal ook geschikt voor plexiglas, dit staat op de verpakking) De grap is dat de vertanding (is dat nl ?! :S....de verhouding en afstand tussen de tandjes bedoel ik dus :P)smal en klein moet zijn anders gaat de boel smelten

Dont work hard, just party!

• Arjen86
  • Niet online
okeej bedankt dat helpt me ook met zometeen zaagje halen:)

Foto

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

En da's logisch want wrijving = energie = warmte = smeltend plexi
en hoe kleiner de tandjes hoe minder oppervlakte om wrijving te veroorzaken.
Ohja: Laat de zaag zelf het werk doen en ga niet drukken ' omdat het dan wel wat sneller gaat' want zo krijg je ook weer extra wrijving en geloof mij/ons... gesmolten plexi op je case wil je niet

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Arjen86
  • Niet online
nee okeej dat begrijp ik, ik laat het plexi trouwens op maat zagen in de winkel, ik doe zelf een cirkel 8cmx8cm er in voor koeler

verder nog enige tips? alles is welkom

Foto

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
meten, meten, meten....en meten !!

Een gat wat er zit, zit er en kun je nooit meer 'terug toveren' !
Meet alles zeker 2 x en bekijk het ff rustig of je het wel goed doet, laat het anders ff 5 min liggen voor je verder gaat, zodat je zeker bent dat je goed gaat zagen.......

met de plexi gaat dit nog wel, maar als je je dremel (of zaag, of wat dan ook) eenmaal in je case hebt zitten dan is er no-return !

Dont work hard, just party!

• Arjen86
  • Niet online
ik haal eerst alles eruit, heb alle platen uitgetekend waar een zaag doorgaat straks, heb net plexiglas gehaald, het is 2mm geworden.

Straks ff mn cooler controller halen en een nieuwe fan met biohazard en SOF fingerguards en ik kan beginnen:)

Zoals ik eerder vermelde, wil ik de plexiglazen platen bevistigen met siliconenkit, kan dit, is dit sterk genoeg?? zijn er meer die het zo hebben gedaan en/of raden jullie sterk iets anders aan?
:/

[ Voor 30% gewijzigd door Arjen86 op 03-03-2004 15:44 ]

Foto

• djluc
  • Laatst online: 26-11 19:23
Arjen86 schreef op 03 maart 2004 @ 15:22:Zoals ik eerder vermelde, wil ik de plexiglazen platen bevistigen met siliconenkit, kan dit, is dit sterk genoeg?? zijn er meer die het zo hebben gedaan en/of raden jullie sterk iets anders aan?
:/
Ik ben niet zo heel erg into casemodding e.d. maar wel in licht en geluidsapparatuur. Die zitten vaak in flightcases, en om flightcases te maken heb je speciale profielen. Die profielen zijn zo gemaakt dat je er een plaat tussen kunt steken en er dan een popnagel doorheen kunt duwen. (als je een gaatje maakt uiteraard ;)) Dat lijkt mij wel een stevige manier om het in elkaar te zetten. Je kunt namelijk ook de profielen weer met hoekstukken in elkaar poppen.

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Arjen86 schreef op 03 maart 2004 @ 15:22:
...
Straks ff mn cooler controller halen en een nieuwe fan met biohazard en SOF fingerguards en ik kan beginnen:)
...
offtopic:
SOF fingerguards? SOF het spel?

Zoals djluc zegt kan het inderdaad met popnagels maar volgens mij moet het ook lukken met siliconenkut hoor

• Arjen86
  • Niet online
wel, je hebt bij SOF 2 DH dat logo van 2 van die wapens die naar elkaar toestaan, zoeen is het.

Althans lijkt er erg op

gezien ik SOF2 liefhebber ben moest die erop _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Arjen86 op 03-03-2004 17:01 ]

Foto

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

offtopic:
w00t... SOF2DH Rulez!
*Hayfork is =BeeZ= **HayforK**

redelijk back to the topic...
Is mooi logo inderdaad... heb je het zelf wat uitgewerkt of heb je ergens een grotere variant gevonden?

Verwijderd

De vraag was hoe duur het plexiglas was duzzz :*) hoe duur is plexiglas van 2mm en 4mm??? B)

Ik wil zelf een hele plexiglas case gaan maken dus moet ik een beetje in kunnen schatten wat het me gaat kosten. Ik ga het denk ik verbinden door een dikke boven- en onderplaat te nemen en daar de zijkanten aan vast te maken. Alvast bedankt voor de prijzen.

• Arjen86
  • Niet online
ik heb voor 50x100 cm 5.74 betaald bij doeland 2mm btw (4mm zou dubbele zijn d8 ik :'(
Ik heb het SOF logo van Targetweb.nl

Daar staat ie ergens op (2 euro 20) staat er niet, maar dat liet de plaatselijke winkel mij ervoor betalen, freezinghardware beduidend duurder :7

[ Voor 43% gewijzigd door Arjen86 op 04-03-2004 07:31 ]

Foto

Verwijderd

NBK schreef op 03 maart 2004 @ 13:51:
Daarmee kan het wel maar ik weet niet of die er wel zijn in bv. 8cm doorsnede
Hier thuis heb ik ze tot 92mm.. dus 80mm moet ok lukken :+

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
k meen dat 76 het dichste erbij zit, de rest zal je op het oog met een vijl moeten bijwerken.
Ik had het gedaan voor 40mm blowholes te maken in mn case. De kop van 34mm was eigenlijk 36.5mm en dan de rest met de vijl gedaan.
Daarna de paintjob en je heb een afgewekt paneel. (tuurlijk geen paintjob op plexi he)
Voor een alu case heb je eigenlijk geen rubber nodig als je alles mooi recht krijgt geveilt. dan heb je een strakke rand. Als je schrik hebt om krassen te maken kan je eerst alles aftapen met schilderstape. (of een paintjob erna, t is maar net wat JIJ wenst)

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Arjen86
  • Niet online
ik heb nu een 76 mm gebruikt, past perfect, ga ik niks aan vijlen ook.

Morgen zijn mn platen klaar, liggen nu te drogen met montagekit..

en klaar is kast

[ Voor 72% gewijzigd door Arjen86 op 05-03-2004 21:13 ]

Foto

Verwijderd

alsie klaar is wel ff wat pics porten ok arjan???

• Arjen86
  • Niet online
doe ik, vanavond komt er nog een koeler bij met wat ander effect, dan zal ik foto's maken

moet wel ff kijken waar ik een paar heen kan uploaden, iemand een aanrader?? heb zelf geen site ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door Arjen86 op 05-03-2004 17:43 ]

Foto

• ph3n1x
http://www.theforumisdown.com

deze hosting wordt hier veel gebruikt, ik meen gewoon een account aanmaken en uppen.
zelf gebruik ik het niet, zou het wel moeten doen.

• Arjen86
  • Niet online
k thx:) ga gelijk ff kijken

Foto

• Arjen86
  • Niet online
Hier enkele pics ervan...

http://www.theforumisdown...es/1203/000_0001_0001.JPG

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/000_0002.JPG

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/000_0008.JPG

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/000_0003.JPG

moet die rand nog beetje bijwerken zoals gezien wordt;)
:)

Ook moet de blauwe koeler nog in het "dak" die moet nog komen....

[ Voor 18% gewijzigd door Arjen86 op 05-03-2004 21:11 ]

Foto

• ph3n1x
je kan ook de pics hier laten weergeven, is wel iets meer moeite.
code:
1
[img=600,400]url van de pic[/img]

De mod opzich is wel mooi, maar ik mis er nog een paar dingen aan.
De rand van je window die je hier laat zien
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/000_0001_0001.JPG
zijn dat krassen in je lak, of heb je dit opzettelijk zo gedaan, indien niet zou ik toch het gaan bijwerken met een rubber of een complete paintjob.

De kabels zijn niet mooi opgeruimt, maar dat is een kwestie van smaak.
(als je er iets aan wilt veranderen dan kan je nog altijd je kabels meshen, of spiral wrap.)

De kleuren zijn goed gekozen, mooi groen licht. Dat staat echt wel bij je case.

In het donker is wel het licht iets aan de mindere kant bij je proc. Kan je keuze zijn, jje zou er ook nog een extra ccfl bij kunnen plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/000_0003.JPG
standaart baybuss toch wel, maar zolang ie zn werk doet staat ie er wel bij. Persoonlijk had ik dan wel een andere kleuren combo gekozen groen/rood.

Kortom: een goede mod, alleen de afwerking kan beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/000_0002.JPG

Verwijderd

weet er iemand een goed idee om die kit resten mee weg te halen...

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 22:17 ]

• ph3n1x
Normaal staat op de kit die je hebt gebruikt ook de manier om resten te verwijderen. Als je de bus niet meer mocht hebben, dan kan je altijd eens proberen met thinner, met alle gevolgen voor je lak.
Zelf maak ik altijd mn raampjes vast met seconden lijm. Werkt tot nu toe nog altijd heel goed.

• DanielB
  • Laatst online: 21-08 17:20
Wat heb je gedaan rondom 't plexi? Je ziet namelijk een rand waar duidelijk kleurverschil in zit :P

offtopic:
Standaard baybussen zijn heus wel goed hoor... Ik heb namelk ook zoiets, Sunbeam RheoBus... Alleen werkt ie niet echt zoals ik 't wil (je moet 'm vrij ver open draaien voordat ie eindelijk draait

[ Voor 43% gewijzigd door DanielB op 06-03-2004 23:37 . Reden: Bericht wat ingekort... nouja HEEL STUK! ]

Verwijderd

KewlKiddo schreef op 06 maart 2004 @ 23:36:
[...]

Wat heb je gedaan rondom 't plexi? Je ziet namelijk een rand waar duidelijk kleurverschil in zit :P

offtopic:
Standaard baybussen zijn heus wel goed hoor... Ik heb namelk ook zoiets, Sunbeam RheoBus... Alleen werkt ie niet echt zoals ik 't wil (je moet 'm vrij ver open draaien voordat ie eindelijk draait
standaard baybussen zijn ook wel goed WANT ik heb er ook 1!!! das nog eens een argument.... daarna kraak je je eigen baybus nog eens af ook :) ga zo door dude

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:38

Stoney3K

Flatsehats!

djluc schreef op 03 maart 2004 @ 16:14:
[...]
Ik ben niet zo heel erg into casemodding e.d. maar wel in licht en geluidsapparatuur. Die zitten vaak in flightcases, en om flightcases te maken heb je speciale profielen. Die profielen zijn zo gemaakt dat je er een plaat tussen kunt steken en er dan een popnagel doorheen kunt duwen. (als je een gaatje maakt uiteraard ;)) Dat lijkt mij wel een stevige manier om het in elkaar te zetten. Je kunt namelijk ook de profielen weer met hoekstukken in elkaar poppen.
Hey die profielen ben ik al een tijdje naar op zoek voor m'n eigen flightcasemod :)

Waar kun je die krijgen?

URL of winkel?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• djluc
  • Laatst online: 26-11 19:23
http://www.licht-geluid.nl/shop

insteekhoekprofiel: http://www.licht-geluid.c...esult.aspx?CategoryID=523

Hier kan je dus iets tusen stoppen zoals FlightcaseHout of jawel: plexiglas. Eventueel bij plexiglas een klein strookje metaal er onder omdat het misschien anders te dun is.

[ Voor 82% gewijzigd door djluc op 07-03-2004 16:38 ]

• Arjen86
  • Niet online
die rand heb ik in eerste instantie zelf gedaan, ga ff opzoek naar een mooie rand, dan verander ik het misschien.. Die kabels ga ik nog wel wat wegwerken i.v.m. airflow, maar zal niet bijzonder worden.

bedankt voor de reacties in elk geval :)

offtopic:

Ik heb dezelfde baybus, maar je kan zien wanneer hij begint met lopen, idd eerste stuk doet hij niet echt veel, maar je ziet ook om de knoppen een streepje en puntjes, als het gleufje knop bij die puntjes komt begint ie, waarom dit is gedaan, geen idee

[ Voor 52% gewijzigd door Arjen86 op 07-03-2004 22:02 ]

Foto

• DanielB
  • Laatst online: 21-08 17:20
Arjen86 schreef op 07 maart 2004 @ 21:44:
*FLIPENDO*
Ik heb dezelfde baybus, maar je kan zien wanneer hij begint met lopen, idd eerste stuk doet hij niet echt veel, maar je ziet ook om de knoppen een streepje en puntjes, als het gleufje knop bij die puntjes komt begint ie, waarom dit is gedaan, geen idee
Eigenlijk zou hij na de klik al doorvoer van 5v moeten geven (ik heb fans gezien die al draaide bij 5v...), dan moet je ze minder ver opdraaien voordat je eindelijk 7v hebt... Dan is het probleem bij de meeste "kant-en-klaar" casemodders nog opgelost.

Ik zie volgensmij een zilverfrontje op een zwarte kast... :P
Wat je kan doen is zo'n overgebleven zwart frontje doorboren met je dremel (uiteraard wel op de goede plaatsen) en dan daarachter je rheobus doen... Dan zit je echter nog wel met dat printplaatje dat je ergens aan de onderkant bij de plaatje moet vastmaken (hij zit in een soort open case'je)...

offtopic:
Even tegen diegene die tegen mij zei "Ga zo door!":
't Was een opmerking. Hij doet het voor de rest goed, alleen is dat net een kleinigheidje dat wel jmmr is... Dan kan ie alsnog goed zijn... beetje overdreven post van je, vind je niet?

• Arjen86
  • Niet online
nee de kast is niet helemaal zwart, dat deel waar de 5.25 inch bays zitten, daaris het meer wit/zilver, past daar gewoon beter, maar bedankt voor je idee erover:)

Btw, ik wil nog een koeler op de top hebben welke kleur lijkt jullie het mooist, ik denk nu aan een rode..

[ Voor 26% gewijzigd door Arjen86 op 08-03-2004 14:48 ]

Foto

• ph3n1x
dat moet je iegenlijk zelf uitproberen. ik weet niet hoe het zal uitnemen, en al helemaal niet wat jij er van vindt. Als je echt niet bij groen wilt blijven zou ik rood ook proberen. Dat geeft nog een mooi contrast. post wel weer pics als je het hebt verandert.

[baybuss verhaal]
Ik bedoel dus echt niet dat je baybuss slecht is oid, maar gewoon dat je dit soort wel vaker ziet komen. Baybuss is een baybuss, het moet doen waar het gemaakt voor is. Althans dat is mijn mening. Zelf ben ik ook geen held met een soldeerbout en dus eigenlijk de laatste persoon die daar kommentaar op zou moeten geven
[/baybuss verhaal]

• Arjen86
  • Niet online
ownee ik maak me er ook niet druk om hoor, was iemand die dezelfde had die volgens mij iets niet had gezien, maar niet zo belangrijk verder.

Ik dacht zelf ook aan rood, denk dat k dat maar probeer

Foto

• Arjen86
  • Niet online
Geen "kleuren jan de bouvries" B) die me een goeie tip kunnen geven over de kleur bij de iets boven afgebeelde zwarte kast met groene lamp, twijfel tussen Rood en Groen

Foto

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Arjen86 schreef op 03 maart 2004 @ 14:18:
nee okeej dat begrijp ik, ik laat het plexi trouwens op maat zagen in de winkel, ik doe zelf een cirkel 8cmx8cm er in voor koeler

verder nog enige tips? alles is welkom
je hebt het ondertussen laten doen. Maar om even terug te komen op de vraag of het kan en (door iemand anders) of er een 80 MM ding daarvoor is.

JA :)

heb het zelf gedaan op die manier. Je moet wel heel rustig aan doen omdat je het plastic niet te warm mag laten worden want dan smelt het.
Ik deed het als volgt:

boren........los...........boren.........los.........boren......los.

etc todat ik er doorheen was. Daarna de frietsels ervanaf gehaald en verder gegaan. Owja tis wel zo slim natuurlijk om de bescherm folie er nog niet af te halen :P 8)
Ik heb zelf 4MM en deed er ongeveer 5 minuten over. Resultaat een perfect rond gat :)

Ik zal over een tijdje wel pics posten van mn mod..btw....

• Arjen86
  • Niet online
ah okeej, das wel beter, ik heb het gedaan met een boor van 76 mm ging ook goed, gewoon geen druk zetten en veel toeren, dat was hier de oplossing... Laat idd paar pics zien als je klaar bent :)

heb ergens anders 50 bij 50 plexiplaat 2mm gekocht en alles zelf op maat gemaakt

[ Voor 18% gewijzigd door Arjen86 op 18-03-2004 22:49 ]

Foto

Pagina: 1