Toon posts:

[Medion PC] Kooptoestand herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wil dus mijn computer op zijn kooptoestand herstellen. Dit doe ik door een bepaalde cd erin te stoppen en dan te starten via cd-rom. Hij doet het even wel maar later geeft ie dit aan:

Festplatte ist für HDCOPY schreibgeschützt, bitte erst freigeben.

Weet iemand wat ik precies moet vrijgeven en hoe ik dat moet doen? BvD!

Het is een Medion PC van Maart 2003

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Schake in ieder geval even enige 'virusbescherming' in je BIOS uit.

"Harde schijf is voor HDCOPY schrijfbeveiligd, ajb eerst vrijgeven"

Heb je misschien ooit een FAT->NTFS conversie gedaan of iets anders uitgehaald met je partitie(s)? Als alternatief kan je eerst even de partities verwijderen met bijv. fdisk, maar ik heb geen idee hoe de indeling nu is.

Trouwens welkom op GoT :)

Overigens is 'Medion PC van Maart 2003' een beetje karige beschrijving van de hardware -> we hebben meer aan info zoals welk moederbord er in zit ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt, Ik heb een Pentium 4 2.6 Ghz, 120 Gb. Ik heb wel eens een FAT-->NTFS conversie gedaan.
Ik heb namelijk een C een D en een E schijf. Op schijf E staan bestanden die nodig zijn om de kooptoestand te herstellen. Door een virus had ik mijn computer helemaal geformatteerd, dus alles was weg. Dus ik XP opnieuw installeren en alles in NTFS.

Me oom heeft precies de zelfde computer en bij hem zag ik dat E FAT32 was, dus ik heb die van mij omgezet weer naar FAT32

Heb ik nu voldoende info gegeven? Vraag het anders.
Hoe doe ik dit "Harde schijf is voor HDCOPY schrijfbeveiligd, ajb eerst vrijgeven" ?? Door op F1 te drukken als de com net opstart en wat dan precies want ik zie het nergens staan? Dankje

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 14:41

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ja daarvoor moeten we minstens weten wat voor bios erin zit..

Maar het moet omgeveer zoiets zijn als integrated pheriphials o.i.d.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik denk dat het erom gaat dat je C: schijf FAT32 moet zijn.

Probeer het anders ook even bij je collega Medion bezitters in het Medion 8080XL verzameltopic

Wees consequent, maar niet altijd

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 12:18

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Geen van bovenstaande is de juiste oplossing. (Sorry voor de ietwat late post, maar dan is het antwoord voor de volgende al gegeven)
Wanneer je deze melding krijgt, druk op ESC. Typ vervolgens FDISK /MBR in. Dan je pc even rebooten, A&S cd opnieuw starten en hij loopt verder..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Pagina: 1