Tijdens low level format, computer uitgezet :(

Pagina: 1
Acties:

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-03 13:25
Gisteravond wou ik mijn hardeschijf weer eens formateren. En daarvoor gebruik ik Madboot aangezein die ook NTFS partities kan formanteren. Maar ik klik voor de verandring is een keer op low level format. Ik krijg een melding of ik het weg weet, ik klik op ja, en ik verwacht een scherm waarin ik kan kiezen wel partities ik wil formanteren, op de voor mij nog onbekende manier. Maar de verwachte melding blijft uit. Dus hij gaat in één keer formanteren. Maar ja dat was niet de bedoeling, dus ik probeer eerst nog ff op kruisje te drukken. Dat werkt niet, en toen heb ik maar heel robuust mijn compuer gereset.

En nu ziet ie de HDD niet meer :( Volgens mij nog wl de eerste keer dat ik rebooten. Maar toen heb ik de HDDD uit mijn computer gehaald en in een andere gezet. Als slave om te kijken of ik het kon fixen. Maar hij zag de HDD niet :(. Daarna weer de HDD als master gezet (vind die jumers maar vaag, dus ik kan het ook fout hebben gedaan). En weer ziet ie de HDD niet :(.

Hoe kan ik al mijn gegevens terug halen. En als dat niet lukt, hoe kan ik mijn HDD weer formanteren en in gebruik nemen ?

Ik heb een Maxtor 40Gb Code: NAR61590 LBA: 80293248

Verwijderd

Opstarten met een dos-flop en opnieuw een low-level format. Die maak je af, daarna (met fdisk of zo) weer partitioneren etc. koertom weer opnieuw beginnen.

Maar eerst een low-level format afmaken (daar gaat het dus om).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 12:52 ]

• Rubie-The-Sysop
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:51:
Opstarten met een dos-flop en opnieuw een low-level format. Die maak je af, daarna (met fdisk of zo) weer partitioneren etc. koertom weer opnieuw beginnen.

Maar eerst een low-level format afmaken (daar gaat het dus om).
Dat wil ik ook wel ;) Maar hij ziet me HDD niet :(

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je weet wel wat een low level format? Dan kan je idd geen partities kiezen....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Rubie-The-Sysop schreef op 03 maart 2004 @ 12:47:
Gisteravond wou ik mijn hardeschijf weer eens formateren. En daarvoor gebruik ik Madboot aangezein die ook NTFS partities kan formanteren. Maar ik klik voor de verandring is een keer op low level format. Ik krijg een melding of ik het weg weet, ik klik op ja, en ik verwacht een scherm waarin ik kan kiezen wel partities ik wil formanteren, op de voor mij nog onbekende manier. Maar de verwachte melding blijft uit. Dus hij gaat in één keer formanteren. Maar ja dat was niet de bedoeling, dus ik probeer eerst nog ff op kruisje te drukken. Dat werkt niet, en toen heb ik maar heel robuust mijn compuer gereset.

En nu ziet ie de HDD niet meer :( Volgens mij nog wl de eerste keer dat ik rebooten. Maar toen heb ik de HDDD uit mijn computer gehaald en in een andere gezet. Als slave om te kijken of ik het kon fixen. Maar hij zag de HDD niet :(. Daarna weer de HDD als master gezet (vind die jumers maar vaag, dus ik kan het ook fout hebben gedaan). En weer ziet ie de HDD niet :(.

Hoe kan ik al mijn gegevens terug halen. En als dat niet lukt, hoe kan ik mijn HDD weer formanteren en in gebruik nemen ?

Ik heb een Maxtor 40Gb Code: NAR61590 LBA: 80293248
Je wilt een gewone format, doet per ongeluk een low level format, en nu wil je je gegevens nog terug ook :? Als de "gewone" format normaal was verlopen was je je spulletje ook kwijt.

20*350ZO45°

• Rubie-The-Sysop
CrashOne schreef op 03 maart 2004 @ 12:53:
Je weet wel wat een low level format? Dan kan je idd geen partities kiezen....
ik dacht dat het gewoon een goede format is die echt je gegevens verwijdert en die ook niet kan terughalen met een unarase tool.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Met sommige Biossen kun je ook een low-level format doen.
Ziet de Bios de HD nog wel ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Dan heb je idd gelijk. Je ziet het, je bent je gegevens kwijt.

Verwijderd

Rubie-The-Sysop schreef op 03 maart 2004 @ 12:53:
[...]
Dat wil ik ook wel ;) Maar hij ziet me HDD niet :(
Het is erg lang geleden dat ik voor het laatst een ll format deed. Maar toen waren er dos-progjes voor die via BIOs-commando's de ll format deden. En daarvoor was geen herkenning in windows of een partitie nodig. Alleen bios-herkenning.

Maar ik weet niet meer of dat nog up to date info is, maar weet wèl zeker dat je opnieuw moet ll-en. Want die moet af, waarna je een HD hebt zoals die was toen je hem net kocht (he-le-maal leeg dus).

Verwijderd

mikenl schreef op 03 maart 2004 @ 12:59:
Met sommige Biossen kun je ook een low-level format doen.
Ziet de Bios de HD nog wel ?
Ik denk dat ie bedoelt met: "hij ziet mijn hdd niet meer"
dat de bios hem dus niet meer detecteerd.

• Rubie-The-Sysop
Sorry (ik denk) mijn fout :(. Ik ha denk ik dus de jumpers verkeerd gezet. En aangezien hij op user stond stond er nu NOT INSTALLED. Dus ik heb weer user gedaan en toen zag ie hem weer :). Toen heb ik madboot weer opgestart, en nu kan ik de level format "afmaken". Is er nu een mogenlijk o gegevens terug te halen ? Of kna ik ook een normale format doen i.p.v een low level, zodat ik later met een unerase tool weer gegevens kan terughalen

En alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

Rubie-The-Sysop schreef op 03 maart 2004 @ 13:05:
Sorry (ik denk) mijn fout :(. Ik ha denk ik dus de jumpers verkeerd gezet. En aangezien hij op user stond stond er nu NOT INSTALLED. Dus ik heb weer user gedaan en toen zag ie hem weer :). Toen heb ik madboot weer opgestart, en nu kan ik de level format "afmaken". Is er nu een mogenlijk o gegevens terug te halen ? Of kna ik ook een normale format doen i.p.v een low level, zodat ik later met een unerase tool weer gegevens kan terughalen

En alvast bedankt voor de hulp
Neen, na een (zelfs gedeeltelijke) LL-format is alle data voorgoed verdwenen. En bovendie je moet die LL-formar afmaken, opnieuw partitioneren en toch weer "gewoon" formatteren etc. (net alsof je hem net hebt gekocht).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:08 ]

• Rubie-The-Sysop
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:06:
[...]

Neen, na een (zelfs gedeeltelijke) LL-format is alle data voorgoed verdwenen.
Ok jammer maarja nu weet ik het zeker :)

Verwijderd

Anders formateer je niet eerst, en dan roepen van hoe krijg ik me stuff terug :P

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
LL-format is alle data voorgoed verdwenen
Dit is onzin, ik kon zelf na een afgebroken ll-format nog gegevens terugkrijgen met easyrecovery en met een raar norton recovery programma. Maar dan moeten de bestanden niet al te defragmenteerd zijn.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 00:41
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:09:
Anders formateer je niet eerst, en dan roepen van hoe krijg ik me stuff terug :P
Tja je moet toch wat doen in je vrijetijd ;)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 21:39
Ik vraag me zoieso af, waarom een low level format? En wat ziet je hdd niet meer? Je bios? Dan is er iets anders aan de hand...

• Rubie-The-Sysop
Abom schreef op 03 maart 2004 @ 13:25:
Ik vraag me zoieso af, waarom een low level format?

Ik wou dat een keer proberen. dacht dat je gewoon je partitie kon selecteren. En dat ie die dan grondig zou formateren. Dacht dat wel goed zou zijn.

En wat ziet je hdd niet meer? Je bios? Dan is er iets anders aan de hand...

Ja, ik had de jumpers verkeerd gezet. Dus ik dacht dat ik me hdd kapot had gemaakt
Maar kan ik het niet op een andere manier doen. Want vanaf 1 uur. Ben ik al bezig en hij staat nu pas op 19%. En dat dat gaat vresleijk traag. Hij doet er (naar boven afgerond) er een kwartier over per 1 %.

Verwijderd

Rubie-The-Sysop schreef op 03 maart 2004 @ 17:08:
[...]

Maar kan ik het niet op een andere manier doen. Want vanaf 1 uur. Ben ik al bezig en hij staat nu pas op 19%. En dat dat gaat vresleijk traag. Hij doet er (naar boven afgerond) er een kwartier over per 1 %.
Dat klopt; het is de traagste manier van format ooit volgens mij. Maar goed, zo te zien heb je nog wel werkende spullen, en dat mooi toch ?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Rubie-The-Sysop schreef op 03 maart 2004 @ 17:08:
[...]
Je zou ook zelf met een pen allemaal nulletjes kunnen zetten, kijken hoe lang je dan bezig bent.

ff zonder gekheid, heb ooit een harde schijf een low-level gegevens en dat duurde idd wel een halfe dag, dus kan wel eens kloppen.

Geduld is een schone zaak

• Rubie-The-Sysop
djexplo schreef op 03 maart 2004 @ 13:14:
[...]
Dit is onzin, ik kon zelf na een afgebroken ll-format nog gegevens terugkrijgen met easyrecovery en met een raar norton recovery programma. Maar dan moeten de bestanden niet al te defragmenteerd zijn.
Huh ? dus jij hebt net als ik in één keer de ll-format afgesloten ? Maar hoe ben je toen verder gegaan ? Gewoon nromaal formateren en dat partities aanamaken en windows instaleren ? Of heb jij je ll-format afgemaakt ?

En is het goed voor je hardeschijf als je een ll-format doet ? Want als het niet veel uitmaakt kan ik gewoon nu weer afbreken en een normale format doen ?
Pagina: 1