Toon posts:

USB apparaat onbekend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers.

Voordat ik mijn post start, wil ik even kwijt dat ik al ruime tijd heb gezocht (Google en GoT) naar dit probleem, maar ik heb niet iets kunnen wat een oplossing biedt.

Voorafgaand mijn specs die (volgens mij) hier van belang zijn:
Mobo: MSI K7N2-L (nForce 2 SPP chipset)
Proc: AMD Athlon XP 3200+

Mijn probleem is als volgt:
Ik heb enkele weken geleden een heel nieuw systeem aangeschaft en het loopt allemaal soepel, op 1 ding na, en dat is toch wat lastig: geen één van mijn USB poorten werkt. Ik heb de laatste drivers van zowel mijn moederbord als chipset geïnstalleerd en ze blijven niet werken.
In apparaatbeheer van Windows staan alle 6 de USB apparaten wel in het rijtje, maar met de vermelding "Onbekend apparaat". Ik heb ze stuk voor stuk al eens weggegooid, drivers opnieuw geïnstalleerd maar ze blijven onbekend.

En tja, foto's van je camera halen gaat zo rot zonder USB hè :P

De 2 externe USB poorten zijn goed aangesloten, dat zal het probleem niet zijn. De overige 4 interne USB's werken ook niet, daarom ;)

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb voorgelegd en dat ik in het goede subforum heb gepost. Ook wil ik alvast iedereen bedanken die mij, op wat voor een manier dan ook, probeert te helpen met dit probleem.

[edit]
typo...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:17 ]

Verwijderd

Mischien een hele domme vraag maar hoe staan ze in je bios? Zijn ze daar wel aangezet, en staat USB 2.0 wel aan? ik heb een soortgelijk probleem gehad op mijn P4PE en toen stonden ze na een BIOS-reset niet op USB 2.0 en deed windows ook vervelend. suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn BIOS even nagelopen, maar de ondersteuning voor zowel USB1.1 als USB2.0 staat aan (USB zelf uiteraard ook).

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:11

FreakNL

Well do ya punk?

Via 4in1 zooi installere?

Verwijderd

Topicstarter
Op een nForce 2 SPP chipset? Lijkt me niet handig!

[edit]
Haaaaaaaaaaaaaij Freak :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:13 ]

Verwijderd

Op die MSI site moet je de juiste drivers gewoon kunnen vinden imho...

Verwijderd

Misschien helpt een BIOS-flash?

Verwijderd

Topicstarter
Pilekes: ik kan inderdaad drivers vinden, waar dan vrolijk onderstaat dat die drivers niet werken op een K7N2-L mobo, wat ik dus heb :(

crazy-horse: flashen heb ik het niet zo op, volgens mij moet dit door een of ander foefje opgelost kunnen worden. Flashen is echt mijn alerlaatste optie.

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ga eens kijken op het msi forum, hier kun je gericht zoeken naar de oplossing.
http://forum.msi.com.tw/

Misschien een irq probleem, zie hier onder

http://forum.msi.com.tw/t...e2c177&hilight=K7N2+L+usb

[ Voor 52% gewijzigd door tstrik op 03-03-2004 14:23 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Topicstarter
Op het MSI forum kwam ik dit tegen:
11) USB Ports

If your USB ports aren't working:
Check in the BIOS if the ports are enabled.
USB 2.0 ports are supported ONLY in Win2000 w/SP3 and XP w/SP1. Update your OS from Windows Update and let the OS install the ports after reboot and they should work.
Het leuke is dat ik dat dus gedaan heb ;(

Dat IRQ ga ik me nu even in verdiepen. Thx so far!
[edit] holy shit, ik hoop niet dat het een irq probleem is, ik snap dus de ballen van die pagina :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 17:05 ]

• tstrik
Kijk in je system welke irq's gedeeld worden. ?

Zo ja probeer dan een ander pci slot voor de kaart die een irq samen met bv. je agp kaart gebruikt.

[ Voor 55% gewijzigd door tstrik op 03-03-2004 17:13 ]

• tstrik
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:01:
Op het MSI forum kwam ik dit tegen:

[...]

Het leuke is dat ik dat dus gedaan heb ;(

Dat IRQ ga ik me nu even in verdiepen. Thx so far!
[edit] holy shit, ik hoop niet dat het een irq probleem is, ik snap dus de ballen van die pagina :X
Hoe je dit doet is erg belangrijk, heb je de juiste volgorde gedaan?

start op in bios en disable alle usb opties.
Start op in de veiligemodus en verwijder alle usb devices in hardwarepaneel.
opnieuw opstarten in bios en usbdevices aanzetten.
opnieuw opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
tstrik schreef op 03 maart 2004 @ 18:03:
[...]

Hoe je dit doet is erg belangrijk, heb je de juiste volgorde gedaan?

start op in bios en disable alle usb opties.
Start op in de veiligemodus en verwijder alle usb devices in hardwarepaneel.
opnieuw opstarten in bios en usbdevices aanzetten.
opnieuw opstarten.
Ik heb jouw volgorde nu toegepast en nog steeds geen resultaat.

Trouwens, in de safe mode stonden er al geen USB apparaten meer bij :/

Ik heb geen verstand van IRQ kanalen instellen, maar ik begin te vermoeden dat het hier toch mee te maken heeft (sjit! :X)

Zijn er niet stiekem lezers die hetzelfde probleem hebben gehad? Ik zal toch niet de enige persoon zijn met zo'n systeemconfiguratie 8)7

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 15:15
Misschien een raar idee...
Heb je in Apparaatbeheer een ACP Uniprocessor staan of Standaard-pc ?
Dit kan nl ook wel een uitmaken.

Verwijderd

Topicstarter
In welke categorie moet ik die zoeken :? :?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet je 100% zeker dat je de USB connectors goed hebt aangesloten op je moederboard (en zijn nogal wat verschillende pin-layouts mogelijk, en lang niet alle fabrikanten hebben fool-proof aansluitingen gemaakt).
Verkeerd om aangesloten USB connectors verzorgen een kortslutiing die je USB hub op het moederbord en/of het apparaat dat aan de USB kabel hangt kan opblazen.
Note: "kan" betekent niet dat het in alle gevallen ook daadwerkelijk gebeurt.

Jouw "onbekend apparaat" melding doet mij daaraan denken: er wordt wel een USB device gedetecteerd, maar de communicatie tussen mobo en device is verstoord.

• tstrik
Heb je al geprobeerd zoals op het forum staat van msi, om je kaarten in je pcisloten te verwisselen en dan opnieuw je usb te installeren.
Zo te lezen daar geeft dit bord vaker problemen met usb, dus ik zou het hier toch maar eens goed doorlezen en uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga verder klooien en alle mogelijkheden nog eens rustig naklooien.

Ik zal wat laten horen als het werkt... of niet ;)

Thanks tot zo ver! :) _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom niet gewoon even de biosflashen?
Er bestaat een kans dat deze het probleem gewoon oplost, dus waarom zou je het niet doen?

• tstrik
Terw_Dan schreef op 06 maart 2004 @ 19:37:
Waarom niet gewoon even de biosflashen?
Er bestaat een kans dat deze het probleem gewoon oplost, dus waarom zou je het niet doen?
Dat is makkelijk gezegd en waarschijnlijk niet de oorzaak van het probleem, anders zou dit wel verteld worden op het forum van MSI.
Als je het bios flashed ben je de garantie kwijt, dus dit is niet de oplossing.

Probeer anders een de oplossing te vinden door het te vragen op het forum van MSI.
Uit ervaring weet ik dat je er vaak snel en goed geholpen wordt door ervaren MSI gebruikers.

Als je er niet uitkomt zou ik terug gaan de leverancier en vragen of die het probleem oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gepost op het MSI forum en ik hoop er via die weg uit te komen.

Nogmaals bedankt voor de hulp en wat mij betreft mag hier zo'n mooi hangslot op ;)

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:20

Santford

FP PowerMod
Ik had precies hetzelfde probleem en heb de oplossing gevonden :*) op

http://msihq.designlab.in...&postid=304510#post304510

Samengavat,

Er zitten waarschijnlijk 2 draadjes teveel in je front USB (waarschijnlijk heb je een antec thermaltake of chietec kast) waardoor al je usb poorten het niet doen, ik heb de connector van de front USB van m'n kast weer van 't moederbord afgetrokken en toen werkte de overgebleven USB poorten weer _/-\o_ , ik moet nog eens uitzoeken of ik die twee draadjes gewoon eraf kan halen zodat ik front USB weer kan gebruiken 8)7

Ik heb overigens wel Service Pack 1 geinstalleerd en de nForce drivers van de CD

Hopelijk ben je hier mee geholpen

Succes!

Verwijderd

Ik heb dat I/O apparaat probleem met mijn digitale camera, maar als ik de camera van iemand anders erin gooi, pakt ie m wel.
Volgens apparaat beheer werken alle apparaten correct.
wie kan mij helpen? en dan het liefst in zo gewoon mogelijk nederlands, want ik ben een ENORM groentje op pc gebied.
gr. Nicky
Pagina: 1