[XP-pro] Afsluitprobleem..anders...

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Mijn computer is helemaal schoon geinstalleerd. Nou kan ik dat afsluitprobleem oplossen. Na verschillende topics te gelezen hebben, werkt het nog steeds neit goed.

Eerst moest je vier seconden ingedrukt houden nadat de scherm weergegeven is dat je het kon afsluiten. Nu blijft de windows-scherm zien dat de windows bezig is met het afsluiten nadat de stroomvoorzieing afgevinkt is in Energiebeheer (Configuratiescherm).

Ik heb in bios, power managnement setup, aan en uit gezet. Maar het mocht niet baten.

Misschien ben ik iets vergeten in mijn bios, dan alleen maar aan/uit zetten.

BIOS:

ACPI function............................Enabled of Disabled
ACPI Suspend type...................S3(STR) of S1(POS)
Power management option......User Define of Max Saving of Min Saving
HDD Power Down......................Disable of 15 minuten tot 1 min
Suspend mode.........................Disable of 1 uur of aantal verschillende minuten
Video Off option.......................Suspend -> Off of Always On
Video Off Method.....................V/H SYNC+Blank of Blank Screen of DPMS Support
Modem use IRQ.......................3
Soft-off by PWRBTN...................Instant-off of Delay 4 sec
State after power failure...........auto of off of on

Waarschijnlijks is dit weer zeurende probleem. Maar ik wil het gewoon automatisch hebben.

Mijn hardware specificaties:

Moederbord: SL-75DRV/-X (Socket A)
CPU: 1400 MHZ Athlon
Geheugen: 1x 128 DDR en 1x256 DDR

[ Voor 19% gewijzigd door Silver7 op 09-03-2004 00:38 . Reden: duidelijk Bios............ first Kick.....two Kick....third Kick....four Kick.....LAST KICK!! ]

Verwijderd

Ik heb hier bijna hetzelfde probleem. Ik ben nu vanaf 9 uur bezig om dit uit te zoeken maar ik kom er niet uit.

Ik heb alle punten die gegeven waren geprobeerd in regedit en heb het tabblad APM geprobeerd. Bios is ook al gecontroleerd.

Volgens mij zijn er weinig mensen die hier een oplossing voor hebben.

Iemand een idee?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ACPI aan
Powermanagement aan (user define of minimum, dat regel je nl in Windows :))

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check de FAQ van WOS :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Dat heb ik al gedaan.

Ik heb net alle opties in de bios veranderd en telkens getest maar nog geen resultaat.

Als het wel in de FAQ staat... waar dan precies? ik heb er niks over gevonden wat bij mij werkte.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wijsneus... :z

Of je post de oplossing of je post niks....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

[b][message=21612433,noline]Han schreef op 08 september 2004 @
Wijsneus... :z
Of je post de oplossing of je post niks....
haha, net zoveel oplossing als jij post? ;)

Die 4 seconden kunnen wel eens iets langer uitvallen hoor. bij mij duurt het meestal zo'n 10 tellen. (en ik denk dat ik ongeveer 1,3 tel per seconde doe ofzo 8)7 )
Anders ook is kijken met instant off, wat ie dan doet

Anders kun je ook nog eens in je bios reset configuration data doen (als je dat nog niet hebt gedaan). Weet je zeker dat je met frisse settings begint.

[ Voor 6% gewijzigd door elTigro op 08-09-2004 12:43 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

BK1 schreef op 08 september 2004 @ 12:41:
[...]

haha, net zoveel oplossing als jij post? ;)

Die 4 seconden kunnen wel eens iets langer uitvallen hoor. bij mij duurt het meestal zo'n 10 tellen. (en ik denk dat ik ongeveer 1,3 tel per seconde doe ofzo 8)7 )
Anders ook is kijken met instant off, wat ie dan doet

Anders kun je ook nog eens in je bios reset configuration data doen (als je dat nog niet hebt gedaan). Weet je zeker dat je met frisse settings begint.
instant off (enz) al geprobeerd
reset conf ook al

Ik heb net ook ff geprobeerd in veilige modus maar daar doet hij het zelfde.

Verwijderd

ik dacht dat hier slimme mensen waren? :P zelfs http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm helpt niet.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb er ook eens last van gehad, toen heb ik in de BIOS een setting in de trend van: "plug and play OS" op ik geloof "No" gezet (iig tegengesteld aan de default) en dat hielp voor mij wel. :)

offtopic:
ben nu op m'n werk, weet het eigenlijk niet helemaal meer, maar dat was de setting wel ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Wolkjeh schreef op 08 september 2004 @ 13:02:
Ik heb er ook eens last van gehad, toen heb ik in de BIOS een setting in de trend van: "plug and play OS" op ik geloof "No" gezet (iig tegengesteld aan de default) en dat hielp voor mij wel. :)

offtopic:
ben nu op m'n werk, weet het eigenlijk niet helemaal meer, maar dat was de setting wel ;)
Werkt ook niet

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

ok. en bij hardware -> systemdevices de driver geladen voor microsoft acpi compliant systeem ook geladen?

Ik heb trouwens zelf een soortgelijk probleem. Bij mijn vriendin (eigenlijk d'r vader) kun je in windows niet meer kiezen voor restart wanneer je shutdown hebt gekozen uit het start menu. Wanneer je dus de echte shutdown kiest gaat de computer niet shutdownen maar restarten. Heel raar.

Maar dat is niet zo'n probleem eigenlijk, ik bedoel mijn eigen computer doet het goed, en ik zit eigenlijk toch alleen maar thuis te computeren. Veel last heb ik er zelf niet van dus. }) ( of ja toch, ik hoor iedere keer dat dat ding niet restart...)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 21:49

Janao

Dog Clubbing Cat

heb je ook al eens geprobeerd om al je losse pci kaarten er uit te halen ??

ik had namelijk eens een keer een rot geluidskaartje in een computer gezet en toen wou deze ook niet meer gewoon afsluiten of rebooten.

probeer ook eens met maar 1 van de 2 geheugen modules
en als het probleem bij alle 2 de afzonderlijke modules nog bestaand probeer dan eens een andere (evt. nieuwe) geheugen module

ook moet je natuurlijk nog ff kijken of je de laaste bios ook al hebt

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

BK1 schreef op 08 september 2004 @ 13:39:
ok. en bij hardware -> systemdevices de driver geladen voor microsoft acpi compliant systeem ook geladen?

Ik heb trouwens zelf een soortgelijk probleem. Bij mijn vriendin (eigenlijk d'r vader) kun je in windows niet meer kiezen voor restart wanneer je shutdown hebt gekozen uit het start menu. Wanneer je dus de echte shutdown kiest gaat de computer niet shutdownen maar restarten. Heel raar.

Maar dat is niet zo'n probleem eigenlijk, ik bedoel mijn eigen computer doet het goed, en ik zit eigenlijk toch alleen maar thuis te computeren. Veel last heb ik er zelf niet van dus. }) ( of ja toch, ik hoor iedere keer dat dat ding niet restart...)
Bedoel je Apparaatbeheer en dan systeemapparaten? daar staat hij namelijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 14:40 ]

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51
Heel simpel vraagje, maar heb je Easy CD Creator geinstalleerd staan op je PC?

Verwijderd

Janao schreef op 08 september 2004 @ 14:22:
heb je ook al eens geprobeerd om al je losse pci kaarten er uit te halen ??

ik had namelijk eens een keer een rot geluidskaartje in een computer gezet en toen wou deze ook niet meer gewoon afsluiten of rebooten.

probeer ook eens met maar 1 van de 2 geheugen modules
en als het probleem bij alle 2 de afzonderlijke modules nog bestaand probeer dan eens een andere (evt. nieuwe) geheugen module

ook moet je natuurlijk nog ff kijken of je de laaste bios ook al hebt
Geprobeerd maar helpt niet en ja ik heb de laaste bios update.
midget schreef op 08 september 2004 @ 14:45:
Heel simpel vraagje, maar heb je Easy CD Creator geinstalleerd staan op je PC?
En nee die heb ik er niet op staan. Heb dat vandaag ook al 10x gelezen. (bijna 6 uur er al mee bezig)

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:03
Als je eens via device manager op view--> show hidden devices klikt? Krijg je nu een device met een rood kruis erdoor (bijv. NT Apm/.....)? enable deze

Verwijderd

tinustr schreef op 08 september 2004 @ 14:54:
Als je eens via device manager op view--> show hidden devices klikt? Krijg je nu een device met een rood kruis erdoor (bijv. NT Apm/.....)? enable deze
Al geprobeerd...
Pagina: 1