[Nieuws] Kamerlid legt minister ...

Pagina: 1
Acties:

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 17:27

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Lees net een post van dinsdagavond 23:11 met nu al (12:23) 148 (!) reacties.
Blijkbaar is er met dit nieuwsbericht: nieuws: Kamerlid legt ministerraad vragen over open source voor een zeer gevoelige snaar geraakt.

Echter: ik lees 6 vragen die gesteld worden door dit kamerlid, de antwoorden moeten we helaas ontberen.

Ook de link naar www.ososs.nl geeft geen soelaas. Mijn reactie op deze FP-post is dus eigenlijk: waarom wordt er iets gepost waar men eigenlijk niet een zinnige discussie over kán voeren, aangezien de antwoorden nog niet gegeven zijn. Alles is feitelijk koffiedik kijken en gissen naar de mogelijke werke antwoorden.

* letatcest vindt dat een vreemde zaak

Nb. ik vind het wel een goede discussie, maar ja, daar ben ik dan ook Europeaan voor he... :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Misschien zijn die antwoorden nog niet gegeven? Dan nog kan je erover discussieren, moeten zulke vragen wel gesteld worden? Moet de regering wel open source gaan invoeren terwijl het bedrijfsleven ook 'gewoon' voor het grootste deel bij Windows blijft... Zoals uit het aantal reacties al blijkt is er genoeg te discussieren, zelfs voor het antwoord gegeven is.

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Ik neem aan dat de antwoorden door de minister nog niet gegeven zijn, maar dat had ik graag in het nieuwsbericht terug gezien, nu blijft het gissen.
De discussie over OSS of closed source blijft altijd zo hangen bij initiële kosten ipv. lange termijn beleid.
Zeker als het aantal reacties 50+ wordt, dan is de brij onoverzichtelijk. Mijn kritiek ligt dus meer bij het nieuwsfeit zelf: het is zo beknopt dat men er alle kanten mee op kan, zelfs geen korte extra info. Ik wilde dit wel als reactie op de FP zetten, maar dat zal met in dit geval 148+ reacties weinig zin hebben.

Misschien wel interessant om eens een echt artikel aan te wijden met meer ins en outs (ondanks dat het hier een vnl een software zaak betreft, mja...)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Volgens mij heb je een verkeerd beeld bij "kamervragen". Het is niet zo dat Dhr. van Dam zijn vraag in de Den Haag door de zaal roept en de alwetende ministers vervolgens direct antwoord geven. Ze worden altijd schriftelijk ingediend en meestal pas enkele weken later beantwoord. De regering (vertegenwoordigd door de minister(s)) heeft zo de tijd om eerst adviezen en informatie (laten) inwinnen, eventueel overleg te plegen met zijn partij, enzovoorts.

Verder snap ik je argument niet echt, had je nou gewild dat dit helemaal niet op de FP was geplaatst, omdat er volgens jou geen zinnige discussie over mogelijk is? Om vervolgens toe te voegen dat je de discussie wel interessant vindt :?.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik neem aan dat de antwoorden door de minister nog niet gegeven zijn, maar dat had ik graag in het nieuwsbericht terug gezien, nu blijft het gissen.
Nee, want het nieuws is dat ze gesteld zijn (recentelijk dus). Dat er geen instant antwoord op komt op kamervragen - en dat die er dus ook nog niet zijn - mag toch wel algemeen bekend zijn imo.

Professioneel Hyves-weigeraar

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 03 maart 2004 @ 12:44:
Verder snap ik je argument niet echt, had je nou gewild dat dit helemaal niet op de FP was geplaatst, omdat er volgens jou geen zinnige discussie over mogelijk is? Om vervolgens toe te voegen dat je de discussie wel interessant vindt :?.
Dat is inderdaad nogal dubbel. Ik vond het bericht zelf nogal kort door de bocht. Dat was eigenlijk mijn kritiek. Misschien dat ik dat wat omslachtig probeerde uit te leggen B)

Pagina: 1