Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.
We zitten hier op Tweakers.net, Dat wil zeggen dat je best wel wat zelf mag proberen. Welk OC Tool je het best kunt gebruiken staat duidelijk in de FAQ. Elke kaart verschilt kwa overclock prestaties. Ook mede afhankelijk van je cooling.DoubleTweak schreef op 03 maart 2004 @ 12:24:
Hallo,
Ik heb in mijn Dell Dimension 8300 machine een build by Ati Radeon 9800 Pro zitten. Aangezien ik het niet aandurf om een XT flash upgrade te doen gezien de wisselende resultaten wil ik via radlinker de GPU en memory clock omhoogschroeven. De huidige instellingen zijn 378/338.
Tot hoever kan ik deze waarden omhoogschroeven zonder dat de kaart het te warm krijgt? Moet er tussen de GPU clock en memory clock persé 40 verschil zitten? Zijn er betere tools om dit te doen dan via Radlinker?
Een hoop vragen waar ik via de zoek functie niet echt een antwoord voor kon vinden.
Thanx!
Gewoon proberen in kleine stappen. Werkt de kaart niet meer goed (artifacts, vasthangers) dan clock je hem gewoon weer een stapje terug tot hij stabiel is. Simpel that is.
Er hoeft geen verschil tussen GPU en Mem. te zijn. Je kunt gewoon clocken als je wilt.
[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 03-03-2004 12:47 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Het is niet te zeggen tot hoever je kan overclocken, dat is met elke kaart anders. Kijk eens in DOC naar de verschillende videokaart-oc topics:
[rml][ OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2[/rml]
[rml][ OC] Sapphire 9600XT[/rml]
Radeon 9600 PRO/XT overclocking
[rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
Met die topics en je eigen tweakersgeest om er zelf mee aan de gang te gaan moet je al een heel eind kunnen komen. Succes
[rml][ OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2[/rml]
[rml][ OC] Sapphire 9600XT[/rml]
Radeon 9600 PRO/XT overclocking
[rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
Met die topics en je eigen tweakersgeest om er zelf mee aan de gang te gaan moet je al een heel eind kunnen komen. Succes
Dit topic is gesloten.
![]()