Toon posts:

Welke pinnacle tv kaart? Rave of Stereo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

In mijn vorige topic kwam ik er achter dat ik de beelden van mijn JVC GR-DV1 cam kon inladen via een dockinstation.

[Cam -> Dockingstation -> S-out] -> ---------- -> [S-in -> Tv kaart -> PC]

Nu ben ik dus van plan om zo'n TV kaart te kopen maar ik twijfel tussen 2 kaarten:

De kaart moet zowieso S-VIDEO-IN hebben! Maar ik weet niet of de Stereo versie dat heeft?

• Pinnacle PCTV Rave - EUR 59,-
http://www.pinnaclesys.co...roduct_ID=512&Langue_ID=4

• Pinnacle PCTV Stereo - EUR 69,-
http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=1480&Langue_ID=4

Dit zijn de gegevens die ik van beide kaarten heb:

Pinnacle PCTV Rave
Met Pinnacle PCTV Rave hoef je in de toekomst beslist niets meer te missen:
• Top kwaliteit TV tuner voor kabel-TV en antenne-ontvangst
• Digitale videorecorder voor TV en video-opnames van camcorders, videorecorders of DVD spelers
• Stilstaand beeld opnames met digitale beeldcorrectie van TV en aangesloten analoge videobronnen via PCTV Vision en geïntegreerde TWAIN interface
• Multi-zender matrix en automatische herkenning van de zendernaam
• PCTV installatie-assistent voor een snelle en probleemloze installatie binnen een paar minuten
• Eenvoudige navigatie met behulp van de intuïtieve Pinnacle Vision interface
• WebTekst voor het combineren van teletekst en internet en voor een pijlsnelle toegang tot alle teletekstpagina’s met comfortabele zoekmachine alsmede TOP-tekst support.
Pinnacle PCTV Stereo
Met Pinnacle PCTV Stereo verandert u uw pc in een betaalbare videorecorder.
PCTV Stereo bevat een stereo PCI tv-tunerkaart en alle benodigde software voor het opnemen van tv-programma‘s op uw pc en op CD of DVD. Andere functies zijn onder meer ‘TimeShifting‘ voor pauzeren van ‘live‘ tv, en weergave in volledig scherm.

Stereo-tv-opnamen maken en bekijken op uw pc
Met PCTV Stereo kunt u stereo-tv-uitzendingen opnemen, stilstaande beelden met hoge kwaliteit vastleggen en deze archiveren op VCD of DVD.

Ervaar het gemak van time-shifting
Eén van de mooiste functies van PCTV Stereo is de ingebouwde TimeShifting-technologie waarmee u een tv-programma tijdens de uitzending kunt pauzeren.

Ervaar de beste beeldkwaliteit
PCTV Stereo maakt gebruik van de meest recente tuner- en video-decodeertechnologie om zo een fenomenale beeldkwaliteit te combineren met functies die u anders alleen aantreft bij de meest hoogwaardige videorecorders voor thuisgebruik.

Programma‘s branden op een DVD
Hebt u allerlei tv-programma‘s op uw vaste schijf staan die u graag op de DVD-speler in de huiskamer zou bekijken? Geen probleem, met PCTV Stereo kunt u al uw favoriete programma‘s opnemen op een VCD, SVCD of DVD die u kunt afspelen met de meeste DVD-spelers voor in de huiskamer.

Met al deze functies en meer is het makkelijk te begrijpen waarom PCTV Stereo de krachtigste en betaalbaarste manier is om tv-programma‘s op te nemen op uw computer en uiteindelijk op CD of DVD.
Dit weet ik:

• Pinnacle PCTV Rave - EUR 59,-
Goedkoper, S-video-in

• Pinnacle PCTV Stereo - EUR 69,-
Iets duurder, afstands bediening, heeft deze s-video-in?

Het gaat mij dus voornamelijk om S-VIDEO-IN .. Dat heb ik echt nodig.. maar ik word niet echt wijs uit die site van pinnacle... Iemand ervaring met 1 van deze kaarten, of alle 2 ? Zit bij de Stereo versie ook S-Video-IN?

Of heeft iemand tips voor andere kaarten?

Alvast bedankt

Verwijderd

Neem de Stereo... Die Rave heb ik ooit gehad en is NIET stereo maar mono.. Resultaat is dus bagger geluid... Die Stereo komt ook nog eens met een leuke extra, die afstandsbediening dus.. Naar mijn mening heeft de Stereo geen s-video in, maar een composite in.. Dit weet ik niet zeker, aangezien mijn revisie dus al 3 jaar oud is, misschien dat ze die nu wel hebben!! Ik zal dat van de s-video in nog even voor je onderzoeken..

Edit: Zojuist ff gekeken op de site van www.gistron.com en daar wordt gezegd dat de kaart zowel s-video als composite ingangen heeft.. Wat er ook nog eens bij komt is dat hij hier maar 59 euro kost.. Zou 'm dus niet laten liggen ;-) (De kaart heet hier gewoon Pinnacle PCTV Retail, de Rave versie is 10 euro goedkoper met 49 Euro...)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:16:
Neem de Stereo... Die Rave heb ik ooit gehad en is NIET stereo maar mono.. Resultaat is dus bagger geluid... Die Stereo komt ook nog eens met een leuke extra, die afstandsbediening dus.. Naar mijn mening heeft de Stereo geen s-video in, maar een composite in.. Dit weet ik niet zeker, aangezien mijn revisie dus al 3 jaar oud is, misschien dat ze die nu wel hebben!! Ik zal dat van de s-video in nog even voor je onderzoeken..
Bedankt voor je reactie, ik wil dus absoluut geen mono geluid dus de Rave valt al af, Ik heb nog een kaart gevonden die het zelfde klinkt als de Stereo (dus afstandsbediening enz) namelijk de Leadtek WinFast TV 2000 XP DeLuxe TV tuner, PCI en deze kost EUR 63,- en heeft wel S-Video.. (Staat op de site, + de demo).. Dus ik ben toch eigenlijk gek als ik die Pinnacle koop? Of is dat een beter merk?

Verwijderd

Hmm.. Ik heb zelf geen ervaring met die Leadtek kaarten, maar van wat ik zo op het eerste gezicht zie lijkt mij dit wél een betere kaart.. Dit is omdat Leadtek zich sowieso in de videokaartenmarkt bevindt, en daar doen ze het wel goed.. Ook omdat deze kaarten een paar leuke extra's met zich mee brengt, zoals PiP enz. Maar goed, het verschil is nu miniem tussen de PCTV Retail en deze WinTV Deluxe kaart.. Heb zelf alleen nog géén leverancier gevonden voor die WinTV kaart, dus dat moet je zelf maar even uitzoeken.. Als ik die WinFast vindt, denk ik dat ik die ook ga kopen!! :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:23:
Hmm.. Ik heb zelf geen ervaring met die Leadtek kaarten, maar van wat ik zo op het eerste gezicht zie lijkt mij dit wél een betere kaart.. Dit is omdat Leadtek zich sowieso in de videokaartenmarkt bevindt, en daar doen ze het wel goed.. Ook omdat deze kaarten een paar leuke extra's met zich mee brengt, zoals PiP enz. Maar goed, het verschil is nu miniem tussen de PCTV Retail en deze WinTV Deluxe kaart.. Heb zelf alleen nog géén leverancier gevonden voor die WinTV kaart, dus dat moet je zelf maar even uitzoeken.. Als ik die WinFast vindt, denk ik dat ik die ook ga kopen!! :P
Tadaaa: Informatique ... Oke het word dus de Leadtek.... weet jij trouwens of het zowieso kan .. .Cam -> S-out ------ S-in van de leadtek kaart?? Dus of dat werkt ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 12:27 ]

Verwijderd

Dat moet gewoon werken ja.. Ik neem aan dat die Cam gewoon de source van opname is, en dat je dus met je TV-kaart van die Cam wil opnemen?? Zal prima gaan lukken.. In het programma zit dus gewoon een apart kanaal voor al je ins (net zoals op een normale TV).. Dus dan kun je gewoon naar het s-video kanaal switchen en daar realtime mee opnemen.. Wat ik alleen niet weet is hoe het zit met het geluid.. Ik geloof dat je hier wel een aparte converter voor nodig hebt.. Een reguliere video-recorder heeft nl. meestal aan de voorkant/achterkant nog twee extra tulp-ingangen, en dat heeft een TV-kaart gewoon simpelweg niet.. Uit de site van Leadtek is me niet echt duidelijk geworden of de TV-kaart een extra audio-ingang heeft, van de Pinnacle weet ik dat wel zeker.. Zo niet, dan is dat nog geen ramp, dan moet je dus gewoon je audio-out van je cam (als het goed is een headphone plug) in je audio-in van je geluidskaart pluggen.. Je kunt dus voor het opnemen zowel de source van je video (s-video) en je audio selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:34:
Dat moet gewoon werken ja.. Ik neem aan dat die Cam gewoon de source van opname is, en dat je dus met je TV-kaart van die Cam wil opnemen?? Zal prima gaan lukken.. In het programma zit dus gewoon een apart kanaal voor al je ins (net zoals op een normale TV).. Dus dan kun je gewoon naar het s-video kanaal switchen en daar realtime mee opnemen..
Ja dat dacht ik ook al ja
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:34:
Wat ik alleen niet weet is hoe het zit met het geluid.. Ik geloof dat je hier wel een aparte converter voor nodig hebt.. Een reguliere video-recorder heeft nl. meestal aan de voorkant/achterkant nog twee extra tulp-ingangen, en dat heeft een TV-kaart gewoon simpelweg niet.. Uit de site van Leadtek is me niet echt duidelijk geworden of de TV-kaart een extra audio-ingang heeft, van de Pinnacle weet ik dat wel zeker.. Zo niet, dan is dat nog geen ramp, dan moet je dus gewoon je audio-out van je cam (als het goed is een headphone plug) in je audio-in van je geluidskaart pluggen.. Je kunt dus voor het opnemen zowel de source van je video (s-video) en je audio selecteren.
Hmm op me dockingstation zitten idd 2 van die rood/witte pluggen, voor geluid, dus dat kan eventueel wel in me geluidskaart, maar of je dan wel stereo krijgt is de vraag maar daar vind ik wel wat op, des noods apart opnemen en dan via premiere goed zetten, ..

Maar is S-video nu nieuwer of ouder (en dus slechter?) Want ik heb net ff S-video op me tv geprobeerd, dat geeft geen mooi beeld, terwijl de normale GELE tulp stekker dit wel doet.. Hoe zit dit precies?

Verwijderd

Als je gewoon zo'n dubbelplug hebt (rood/wit tulp stekker) die hem om zet in één audio-in plug is het nog gewoon stereo.. Er is echter verschil in ruis tussen een gouden audio plug en een silveren.. Goud heb ik zelf de meest prettige ervaringen mee al weet ik daar de reden niet van..

Vreemd, s-video geeft bij mij perfect beeld, en zeker beter dan zo'n gele tulp stekker.. S-video is nieuwer.. Wat voor beeld krijg je precies?? Heb je een apart kanaal op je tv voor s-video ingang?? (wat voor TV heb je...) Ik neem aan dat je 3 aparte video-in kanalen hebt, laten we deze AV1, AV2 en AV3 noemen.. Een van deze vertegenwoordigt dus het s-video kanaal.. Echter de meeste TVs gaan er automatisch van uit dat je toch weer een s-video naar tulp-converter hebt, dus alle AV-ingangen staan automatisch ingesteld op composiet (tulp stekker). Wat je dus eventjes moet doen is weer je cam met s-video ingang laten draaien op dat specifieke kanaal en dan met je menu-instellingen er voor zorgen dat hij het opgevangen signaal als "s-video" ziet i.p.v. "composite". Veel plezier ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:57:
Als je gewoon zo'n dubbelplug hebt (rood/wit tulp stekker) die hem om zet in één audio-in plug is het nog gewoon stereo.. Er is echter verschil in ruis tussen een gouden audio plug en een silveren.. Goud heb ik zelf de meest prettige ervaringen mee al weet ik daar de reden niet van..

Vreemd, s-video geeft bij mij perfect beeld, en zeker beter dan zo'n gele tulp stekker.. S-video is nieuwer.. Wat voor beeld krijg je precies?? Heb je een apart kanaal op je tv voor s-video ingang?? (wat voor TV heb je...) Ik neem aan dat je 3 aparte video-in kanalen hebt, laten we deze AV1, AV2 en AV3 noemen.. Een van deze vertegenwoordigt dus het s-video kanaal.. Echter de meeste TVs gaan er automatisch van uit dat je toch weer een s-video naar tulp-converter hebt, dus alle AV-ingangen staan automatisch ingesteld op composiet (tulp stekker). Wat je dus eventjes moet doen is weer je cam met s-video ingang laten draaien op dat specifieke kanaal en dan met je menu-instellingen er voor zorgen dat hij het opgevangen signaal als "s-video" ziet i.p.v. "composite". Veel plezier ermee.
Bedankt voor je reacties tot nu toe..

Nee het is een slaapkamer tv-tje :) een grundig, 14" of 15" inch ofoz.. klein ding dus... en het gaat via een SCART...

Ik heb een SCART kabel , die zat er bij, daarin kunnen 3 normale tulp stekkers, dus voor dat oude GELE stekkertje en rood/wit, en er kan een S-video naast, je kan dan een schakelaar omhalen voor welke je wil, svideo of die gele...

Ik krijg geen scherp beeld, tis beetje geblurred, bij de gele krijg ik wel scherp beeld.. maar kan ook aan mijn tv liggen natuurlijk....

-------

Ik wil het toch niet op me tv hoor, het was een test, maar je denkt dat dit bij de tv kaart wel goed is ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij de winkel in de buurt hebben ze de zelfde TV 2000 maar dan de EXPERT ipv deluxe... wat is het verschil precies?

http://www.leadtek.com/mu...st_tv2000xp_expert_1.html

http://www.leadtek.com/mu...st_tv2000xp_expert_1.html

Ik zit al te kijken maar volgens mij kunnen ze evenveel?

Heb het al:

FM
Remote Control
Video Editing Software
dat kan de deluxe wel en de andere niet... dus ik ga voor deluxe :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:16 ]

Verwijderd

Ik weet vrijwel 100 % zeker dat het op die TV-kaart goed zit!! :-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:27:
Ik weet vrijwel 100 % zeker dat het op die TV-kaart goed zit!! :-)
Ik heb je geadd op msn, dat praat wat makkelijker....

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het verschil tussen DELUXE en EXPERT is dat DELUXE volgens de winkel mono is , en even duur is , EXPERT is nieuwer, bij de winkel in de buurt hebben ze DELUXE uit het assortiment en EXPERT er wel in... ik ga hem nu kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem inmiddels geinstalleerd en al..

Alleen vind ik het geluid raar vinden,

Achterin mijn TV kaart zit een plug waarik een kabeltje in kan doen:

1 kabel die zich verdeeld in 4 kabels:

• Zwart: een S-video kabel (in)
• Geel: Coposite (hoe het ook heet) kabel
• Rood: Geluid Rechts
• Wit: Geluid Links

Alleen kan ik dus niet het geluid hier op aan sluiten.. ik heb de S-out van de cam in die Zwarte kabel zitten... maar ik kan ook vanuit de cam een roode en witte (audio) in de tv kaart pluggen, alleen werkt dit niet, hij laat het niet horen..

Ik kan ook kiezen om die 2 pluggen gewoon in mijn geluidskaart te stoppen zodat ik het kan opnemen (microfoon).. alleen geeft dit heel erg scheel/vals geluid terwijl het geluid op de televisie (3 kabels in scart) wel goed is..

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is of hoe dit werkt?
Pagina: 1