[Exact Audio Copy] Multiple Compressor Threads?

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17
Ik heb EAC (Exact Audio COpy) geinstalleerd volgens de gebruiksaanwijzing zoals is te vinden op www.ping.be
Het werkt perfect, heb alleen 1 vraag.
Onder EAC-EAC Options-Tools staat de optie:
Use x simultaneous external compressor threads.

Vroeger, met Pentium 2 was het zo dat je het snelste werkte als je 1 liedje ripte en tegelijk 2 codeerde. Hoe zit dat tegenwoordig? Gaat het coderen sneller als je meerdere coderingen tegelijk hebt lopen of maakt het niets uit?

Ik heb gezocht op verschillende sites (myden, 3dnet) maar kan hier niets over vinden. Afgezien van een advies om deze optie op 1 te laten staan tenzij je een systeem hebt met multiple processors. Iemand ervaring hiermee?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het advies blijft gelden. Laat deze optie op 1 staan, tenzij je een systeem hebt met meerdere processoren. Anders gaat de snelheid omlaag. Mogelijk heeft deze optie wel positief effect op CPU's die voorzien zijn van HyperThreading. Daar heb ik echter geen ervaring mee.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
SatCP schreef op 03 maart 2004 @ 12:17:
Mogelijk heeft deze optie wel positief effect op CPU's die voorzien zijn van HyperThreading. Daar heb ik echter geen ervaring mee.
Mijn ervaring is dat twee tracks simultaan encoden op een hyperthreading CPU sneller gaat dan iedere track afzonderlijk.

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17
En hoe is je ervaring met multiple threads op een single processor systeem?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zelf doe ik CDDA extraction en encoding tegenwoordig niet meer tegelijkertijd. Mits je genoeg HD ruimte hebt natuurlijk, gewoon alles achter elkaar rippen naar wav of lossless, en lekker 's nachts laten encoden als je zelf ligt te maffen. Volgende dag is alles klaar. Encoden kun je met een ander programma buiten EAC om of met EAC zelf. In dat laatste geval kun je de optie 'Compression Queue control center' gebruiken en daar 'Make all compression tasks sleep' aanvinken.

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 03-03-2004 18:59 ]