Toon posts:

speedtouch 510 + router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch 510 ethernet modem met een sweex router. Deze kan ik zonder problemen instellen volgens het PPPoE protocol. Een vriend van mij kocht een latere versie van de speedtouch 510 en daar was het onmogelijk om op internet te geraken met een router. Na veel zoeken is het uiteindelijk gelukt door de router in te stellen op een kabelmodem. Ik vind dat raar want nu kan je in principe inloggen zonder username en paswoord. Kan iemand dat verklaren ?

Verwijderd

Eigenschap van kabelfoon internet

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Zoals chopmaximum zegt, met kabelinternet is het niet nodig om een username/password op te geven. Het enige wat je moet doen is de computernaam en de werkgroepnaam aan te passen.

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit het hem nu juist. Het gaat hier wel over een Adsl verbinding ???

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 07:08
welke provider?
ADSL?
De 510 is al een router, je hoeft er alleen maar een switch of hub op aan te sluiten

Verwijderd

Topicstarter
Provider is skynet (België). Ik heb de modem versie (slechts 1 aansluiting voor pc)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 10:31

slaay

Natuurbeleven.com

Je maakt nu gebruik van PPPTP? Dat je op je computer een soort inbel verbinding opzet indien je wilt gaan internetten?

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik maak nu gebruik van de instelling voor kabelmodem. In de handleiding van de router staat als kenmerk : uw ISP geeft u automatisch een IP-adres.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:45:
Provider is skynet (België). Ik heb de modem versie (slechts 1 aansluiting voor pc)
ook de 1 poorts kan NAT en is dus in feite een router. Hangt van je configuratie af...
Voor kabelfoon ADSL hoef je geen username/passwordt in te voegen. Je krijgt je ip dan automatisch via DHCP. Je modem moet je doen in bridge mode zetten, zodat ie het publieke ip doorgeeft aan je router. Je hebt nu de kans dat zowel je modem als je router aan het nat'en zijn (dat kan, je router nat dan het interne 192.168 adres dat ie van het modem krijgt) en dazz een beetje onnodig. Je kan ook gewoon je modem laten nat'en en alleen de 4 switch poorten van je sweex gebruiken (dan heb je gewoon een dure switch :p)

Toevoeging:
Kabelfoon ADSL werkt via DHCP. Je modem handeld de inbelverbinding voor je af...

[ Voor 7% gewijzigd door Rac-On op 03-03-2004 13:00 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Pagina: 1