[WinXP] Taakbalk bevriest

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:46
Allereerst, ik heb GoT afgezoekt naar het antwoord, vond genoeg topics erover maar niemand had een daadwerkelijke oplossing. Volgende stap was google, waar ik helaas ook niks opgevonden heb.

Mijn probleem is als volgt, als ik meerdere programma's open heb, en ik switch hiertussen dmv de taakbalk op de programma namen te klikken. Dan wil het nog wel eens gebeuren dat mijn taakbalk bevriest omdat ik in 2 programma's tegelijk zit. Ik kan dat niet meer op start klikken niks, het is alleen nog mogelijk om te alt+tab tussen de programma's. (Dus het ligt niet aan geheugen maar dus meer een windows fout)

Als ik het programma in de taskbar afsluit blijft hij gewoon in de taakbalk staan, en is deze nog steeds freezed. Dus dat brengt ook geen wonder :(.
Ik heb dit probleem nu ruim een jaar en heb er nu echt genoeg van, ff snel switchen tussen internet pagina's zit er niet in! Ik heb al aantalle keren me pc geformat en opnieuw geinstalleerd, dit mocht niet baten. Ter beschrijving nog een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.halflife-2.nl/uploads/freeze.gif

Hopelijk komt het antwoord er nu eindelijk uit!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
tja.. dit heb k zelf ook wel eens, waar het aan ligt weet ik niet.. probeer enkele achtergrond programma's uit te schakelen. Kijk eens of het dan nog steeds voorkomt.

Want bij een re-install, herinstalleer je waarschijnlijk ook weer je "vertrouwde progs".. misschien dat daar wat mis mee gaat..

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Zelfde ervaring hiero, als je op een programma uit de taskbar klikt highlight die maar er wordt niet naar geswitcht, als je blijft klikken dan flikkert je hele taskbar.
Eventjes wachten en het is weer verholpen.
Zo vaak heb ik het trouwens niet, slechts 1 keer in de 2maand ofzo.

hmmz

• Bjk
DJ^ schreef op 03 maart 2004 @ 12:06:
Zelfde ervaring hiero, als je op een programma uit de taskbar klikt highlight die maar er wordt niet naar geswitcht, als je blijft klikken dan flikkert je hele taskbar.
Eventjes wachten en het is weer verholpen.
Zo vaak heb ik het trouwens niet, slechts 1 keer in de 2maand ofzo.
Ik heb het zeker 2 x per dag :(

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Standaard vraag: alle updates van winxp geïnstalleerd?

Ik zie dat je mirc open hebt staan, heb je het probleem ook als je deze niet open hebt staan? Kan me namelijk herinneren dat ik een tijd terug veel vaker van dit probleem last had en dat was in de tijd dat ik erg veel mirc'de.

hmmz

• Bjk
Probleem blijft als hij niet open staat, en heb alle essentiele updates.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Gaat 't niet over als je even wacht, of nog een keer op 1 van de 2 actieve vensters klikt (op de taakbalk...)??

Verwijderd

Doe een spyware/virus scan voor de zekerheid. En tijdens de lock up van je taskbar is er iets te zien aan de Task manager? Hoge cpu load of opeens veel aanvraag naar geheugen?

• Bjk
SyS_ErroR schreef op 03 maart 2004 @ 12:29:
Gaat 't niet over als je even wacht, of nog een keer op 1 van de 2 actieve vensters klikt (op de taakbalk...)??
Nee, me hele taakbalk zit vast, incl start button reageert niks meer.

• Bjk
Bjk schreef op 03 maart 2004 @ 13:29:
[...]

Nee, me hele taakbalk zit vast, incl start button reageert niks meer.
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:34:
Doe een spyware/virus scan voor de zekerheid. En tijdens de lock up van je taskbar is er iets te zien aan de Task manager? Hoge cpu load of opeens veel aanvraag naar geheugen?
Gisteren nog gedaan (spyware/virus scan) Geen hoge cpu load/of aanvraag geheugen ik kan gewoon doorwerken in bijv photoshop maar moet dit doen via alt-tab want kan gewoon niet naar photoshop met de taakbalk.
Pagina: 1