Complexe Image maps genereren

Pagina: 1
Acties:

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo allen,

Van het volgende plaatje wil ik imagemaps genereren:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jonkie.xl/gotimg/map.gif

Het is dus de bedoeling dat elke slice van de cirkel een imagemap wordt.
Nu probeer ik dat automatisch via Imageready te doen door elk vlak in een andere layer te stoppen, maar deze maakt van de imagemap automatisch een rechthoek.
Uiteraard worden cirkel en polygonen maps wel ondersteund, maar dit onmogelijk met de hand te doen.

Hebben jullie nog suggesties hoe ik dit het beste kan aanpakken?

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Je zult het met polygonen die uit heel veel coordinaten bestaan moeten doen. Andere oplossingen voor dit soort dingen zijn er niet.

Verwijderd

mjah, de meeste mensen klikken in het midden van de button denk ik,dus als je wat randjes afsnijdt zal dat zo wel geen ramp zijn?

• pjonk
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:50:
mjah, de meeste mensen klikken in het midden van de button denk ik,dus als je wat randjes afsnijdt zal dat zo wel geen ramp zijn?
Bij de tracking slice valt dat inderdaad wel mee, maar bijvoorbeeld bij de pull print overlapt de imagemap een groot gedeelte van de P-mail en Secure distribution slice.

Ik dacht misschien zijn er wel intelligente tools die automatisch de ingewikkelde imagemaps kunnen genereren. Imageready is helaas dus niet intelligent genoeg hiervoor.

• André

André

Analytics dude

Er zijn genoeg kleine tooltjes (ook frontpage) waarmee je imagemaps snel kunt maken. Alleen het blijft bij polygonen en geen rondingen, maar als je voor een ronding 2000 coordinaten gebruikt heb je al bijna een volmaakte cirkel.

• pjonk
Met de Polygonen tool van imageready kom ik er idd wel aardig uit. Ik ga hier mee aan de slag bedankt voor het meedenken..

Verwijderd

Ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken, maar als je dit in Flash maakt zou het toch wel een stukje makkelijker zijn.

anders heb je altijd nog cutemap (als dat nog bestaat) moet je ffkes opzoeken bij google...

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:28:
Ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken, maar als je dit in Flash maakt zou het toch wel een stukje makkelijker zijn.

anders heb je altijd nog cutemap (als dat nog bestaat) moet je ffkes opzoeken bij google...
Wat is er makkelijker aan dan? Gewoon een simpele imagemap met veel coordinaten is echt makkelijker.

Verwijderd

nou, dat je gewoon die vlakken ffkes natekent, en dan kan je er veel meer mee...
nu heb je al die coordinaten in je html, en dan heb je het nog steeds niet mooi rond...

met flash kan je ook veel makkelijker er ffkes een mouseover bij maken, met html moet je enorm kloten met transparente gif's of iedere keer een de gehele plaat opnieuw laden...

sinds flash er is zie ik weinig reden meer om een imagemap te gebruiken, ik gebruik het alleen nog maar 's omdat ik te lui ben om sommige platen in stukken te knippen... eigenlijk is het hopeloos verouderd...

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
ja of flash gebruiken,

als het dynamische taart is zou ik nog steeds in flash de oplossing zoeken

[ Voor 67% gewijzigd door edwinistrator op 03-03-2004 16:36 ]

Verwijderd

sinds flash er is zie ik weinig reden meer om een imagemap te gebruiken, ik gebruik het alleen nog maar 's omdat ik te lui ben om sommige platen in stukken te knippen... eigenlijk is het hopeloos verouderd...
Ik vraag me af of jij wel snapt wat HTML is en waar het voor bedoeld is. Ik denk van niet (niet lullig bedoeld btw).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 16:43 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik snap eigenlijk het probleem niet zo, je klikt wat coordinaten bij elkaar, hangt er een actie aan en klaar ben je.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 16:43:
[...]
Ik vraag me af of jij wel snapt wat HTML is en waar het voor bedoeld is. Ik denk van niet (niet lullig bedoeld btw).
Wat is er fout aan mijn redernatie dan?

Verwijderd

Dat je niet snapt wat de meerwaarde van HTML is. Je redeneert dus vanuit een kant, zonder de andere eigenlijk te snappen, waardoor je dus nooit een discussie kunt winnen, bij voorbaat.

Verwijderd

Bovendien is open in new window zo lastig vanuit een flash movie :)

Verwijderd

HTML is inderdaad verreweg beter in dit geval, simpelweg omdat het beter ondersteunt is (niet iedereen heeft de flash plugin :))

Verwijderd

Anne dacht ook in die richting (Google).

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik zou zeggen: weeg de nadelen van Flash (hoogdrempelig en niet indexeerbaar) af tegen de mate waarop je graag toch dat plaatje zo perfect mogelijk wilt krijgen.
En anders kun je altijd nog een lijst met links op de pagina neerzetten (in HTML) en die hiden zodat Google de links ook vindt. Of je geeft hem alsnog weer op de pagina zodat ook niet-flash bezitters ermee uit de voeten kunnen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je nog een handig progje zoekt om te imagemappen: http://www.fegi.ru/geohtml/
Pagina: 1