Toon posts:

Hoge ping ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een paar dagen geleden All Seeing Eye geinstall. op mijn nieuwe pc.

Als in nu ASE opstart en de servers ga versen bij Mohaa of Call of Duty,

Zie ik bij de meeste servers een hele hoge ping staan, als ik dan met Call of Duty inlog, geen probleem om op die servers te spelen ( lage ping )

Maar als ik dat doe met Mohaa, of het loopt heel klote, of ik krijg een of ander
bericht dan mijn ping te hoog is.

Op mijn andere pc had ik daar geen last van, heb op allebei de games de goede updates geinstall, in mohaa multiplayer op cable gezet ( heb @home breedband )

gewoon internetten gaat perfect

Ik weet het niet meer :'(

Wil of kan iemand mij hier mee helpen ?

Butchy

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:25
heb je bij ASE wel die max packets veranderd? ik geloof dat standaard 130 of 30 is, weet niet precies, hier komen er weinig/veel packets door je verbinding, waardoor je ping ook hoger wordt.... als je aangeeft dat ASE NIET de eigengemaakte laad(van ASE dus), dan moet het over zijn lijkt me, en probeer eens met gamespy(offtopic: sucked :r..) of het dan wel lukt.....

probeer anders je cfg in ASE in te stellen dat ie die moet laden....

anders wil ik je nog wel proberen verder te helpen :)

suc6

EDIT: je kan ook natuurlijk die maxpackets automatisch laten detecteren, maarjah :)

[ Voor 8% gewijzigd door enira op 03-03-2004 12:36 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
Jij bedoelt - limit packets per second to :

Die staat bij mij op 479

En wat bedoel jij hier mee - als je aangeeft dat ASE NIET de eigengemaakte laad(van ASE dus), dan moet het over zijn lijkt me.

je kan ook natuurlijk die maxpackets automatisch laten detecteren, dan kom ik dus op 479 uit, misschien is dit wel te hoog ?

Butchy

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:08 ]

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:04:
Jij bedoelt - limit packets per second to :

Die staat bij mij op 479

En wat bedoel jij hier mee - als je aangeeft dat ASE NIET de eigengemaakte laad(van ASE dus), dan moet het over zijn lijkt me.

je kan ook natuurlijk die maxpackets automatisch laten detecteren, dan kom ik dus op 479 uit, misschien is dit wel te hoog ?

Butchy
hehe, ik denk dat je het probleem daar wel mag zoeken ja, wat voor een verbinding heb je?

ik heb adsl lite(1024/320, van wanadoo) en als ik em laat detecteren dan komt ie max op 294 packets, en dan heb ik ook lag, zet em gewoon op 30 dus....

over die config bedoel ik mee:
ASE maakt een eigen cfg aan voor dat spel, waar die packets dus ook ingezet worden, die 479 dus, veeeel te hoog.... deze config word geladen als je nix verder aan de spelinstellingen doet, als je een game add...

mijn tip dus: geef bij je game je eigen config aan, bij options, dan games

als het dan nog nie lukt dan hoor ik het wel

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat zitten knooien met die packets, maar als ik nu wil inloggen, krijg ik elke keer de de melding - Server Connection Timed Out.

Heb het op verschillende servers geprobeerd, met de packets op 30 en met de packets op 130.

Ik heb @home breedband.

Butchy

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
jarnotjuh schreef op 03 maart 2004 @ 12:32:
heb je bij ASE wel die max packets veranderd? ik geloof dat standaard 130 of 30 is, weet niet precies, hier komen er weinig/veel packets door je verbinding, waardoor je ping ook hoger wordt....
jarnotjuh schreef op 03 maart 2004 @ 18:04:
[...]

ik heb adsl lite(1024/320, van wanadoo) en als ik em laat detecteren dan komt ie max op 294 packets, en dan heb ik ook lag, zet em gewoon op 30 dus....
Spreek je hier jezelf niet gewoon tegen :? Je zegt eerst dat 130/30 teveel of te weinig zou zijn, maar daarna heb je het weer over dat hij het gewoon op 30 moet zetten.

Misschien is het slim om geen standaardwaarde uit te proberen, zet de packets dus eens op 250 oid, zodat het tussen de gemeten 479 en de 'standaard' 130 zit.

En hoe zit het eigenlijk met de ingame browser? Heb je ook een (te) hoge ping als je daarmee een server joined?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 04 maart 2004 @ 23:18:
[...]

[...]
Spreek je hier jezelf niet gewoon tegen :? Je zegt eerst dat 130/30 teveel of te weinig zou zijn, maar daarna heb je het weer over dat hij het gewoon op 30 moet zetten.

Misschien is het slim om geen standaardwaarde uit te proberen, zet de packets dus eens op 250 oid, zodat het tussen de gemeten 479 en de 'standaard' 130 zit.

En hoe zit het eigenlijk met de ingame browser? Heb je ook een (te) hoge ping als je daarmee een server joined?

Hoe kan ik dat zien ?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
kies een andere "pinger" in ASE. eentje uit de UK ofzo....

als je een amerikaanse pinger pakt, krijg je ook hoge pings voor europese servers...

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 05 maart 2004 @ 15:02:
kies een andere "pinger" in ASE. eentje uit de UK ofzo....

als je een amerikaanse pinger pakt, krijg je ook hoge pings voor europese servers...
Als ik ga spelen, speel ik altijd op NL servers, lijkt mij dus gek dat het daar aan ligt.

heb zonet mijn kameraad opgebeld, en ff de packets vergeleken, maar dat stond bij hem een heel stuk lager, we wonen in dezelfde stad, heb die packets veranderd maar hielp niet, hij kon wel inloggen.

Packet Header Overhead - staat bij hem op 96, bij mij op 446

Limit Packets Per Second to - staat bij hem op 95, bij mij op 439

Krijg nog steeds de melding - Sever Connection Timed Out ( echt klote dit )

Iemand nog ideeen ???

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 13:57:
[...]

Hoe kan ik dat zien ?
Hoe je dat kan zien? Gewoon een server joinen vanuit de ingame browser en dan kijken of het goed speelbaar is of niet ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 05 maart 2004 @ 20:18:
[...]
Hoe je dat kan zien? Gewoon een server joinen vanuit de ingame browser en dan kijken of het goed speelbaar is of niet ;)
Als ik Call of Duty speel heb ik een lage ping, tussen de 10 en de 40, ligt aan server.

Maar als ik bij Mohaa in wil loggen, krijg ik - server connection timed out, maar dat had je dus al gelezen.
Pagina: 1