Wat ik wil is een server die ongeveer 80-100 mByte per seconden kan geven als file server. Ik heb twee mogelijkheden die ik heb staan
De eerste
Dit is een HP NetServer LH Pro. Vanaf deze computer kan ik gewoon het internet op en alles doen alleen krijg ik soms een hardware mal function (blauw scherm). Hoe komt dit? Ik heb al op de hp site gekeken en daar vond ik alleen een patch die er naar mijn idee er alleen voor zorgt dat het minder vaak voorkomt. Het grote voordeel van deze server isnamelijk 2 pci controllers op het moederbord. Ik wou dan op de eerste pci controller een intel gbit nic doen en op de tweede controller mijn adaptec kaart.
Iets over de server
origineel:
hp netserver LH pro
1x pentium pro 200
256mb ecc geheugen
windows 2000 advanced server
type moederbord weet ik niet.
Zelf toegevoegt
Adaptec 2400a raid controller
4x120 gb maxtor
Als tweede
asus a7n8x-e moederbord met onboard gbit nic
Hier zou ik als het moet ook de adaptec kaart op kunnen doen
Nou is mijn vraag zit deze gbit nic niet op de pci bus omdat de raid controller hier ook al op zit en hierdoor je pci bus het niet bij houdt.
De eerste
Dit is een HP NetServer LH Pro. Vanaf deze computer kan ik gewoon het internet op en alles doen alleen krijg ik soms een hardware mal function (blauw scherm). Hoe komt dit? Ik heb al op de hp site gekeken en daar vond ik alleen een patch die er naar mijn idee er alleen voor zorgt dat het minder vaak voorkomt. Het grote voordeel van deze server isnamelijk 2 pci controllers op het moederbord. Ik wou dan op de eerste pci controller een intel gbit nic doen en op de tweede controller mijn adaptec kaart.
Iets over de server
origineel:
hp netserver LH pro
1x pentium pro 200
256mb ecc geheugen
windows 2000 advanced server
type moederbord weet ik niet.
Zelf toegevoegt
Adaptec 2400a raid controller
4x120 gb maxtor
Als tweede
asus a7n8x-e moederbord met onboard gbit nic
Hier zou ik als het moet ook de adaptec kaart op kunnen doen
Nou is mijn vraag zit deze gbit nic niet op de pci bus omdat de raid controller hier ook al op zit en hierdoor je pci bus het niet bij houdt.