Ik heb een script waarin een aantal acties aangeroepen worden uit een functie lijst. Ik verwerk deze nu door middel van if/if else.
geen probleem zou je zeggen.
Maar er komen in de toekomst meer functies bij wat ervoor gaat zorgen dat het erg lastig word om overzicht te behouden.
Het script gaat gebruikt worden door mijn opdracht gever dus die zal er later ook graag aan willen sleutelen. Nu heb ik gehoord dat ik met behulp van 'actions' de if-jes kan vervangen. Maar ik heb geen idee hoe en waar ik op moet zoeken om de oplossing te vinden. al heb ik dat natuurlijk traditie getrouw al wel gedaan, maar dan krijg ik alleen maar gebazel over de Method Post en Get..en dat wil ik volgens mij niet
De kennis die ik heb is net iets beter dan de basis..dus een duidelijk uitleg zou erg prettig zijn.
hier een stukje van de code
alvast bedankt..
ooh en ik verwacht niet een kant en klare oplossing maar een aantal duidelijke tips of voorbeelden zou erg prettig zijn.
geen probleem zou je zeggen.
Maar er komen in de toekomst meer functies bij wat ervoor gaat zorgen dat het erg lastig word om overzicht te behouden.
Het script gaat gebruikt worden door mijn opdracht gever dus die zal er later ook graag aan willen sleutelen. Nu heb ik gehoord dat ik met behulp van 'actions' de if-jes kan vervangen. Maar ik heb geen idee hoe en waar ik op moet zoeken om de oplossing te vinden. al heb ik dat natuurlijk traditie getrouw al wel gedaan, maar dan krijg ik alleen maar gebazel over de Method Post en Get..en dat wil ik volgens mij niet
De kennis die ik heb is net iets beter dan de basis..dus een duidelijk uitleg zou erg prettig zijn.
hier een stukje van de code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| // Bericht toevoegen als er op de knop 'bericht opslaan' wordt gedrukt if ($REQUEST_METHOD=="POST") { if ($onzin==1) { myInsertScheld ($fout_tekst, $goed_tekst); } elseif ($id!=""){ adminEdit ($id, $naam, $email, $bericht, $commentaar); } else{ myInsert ($naam, $email, $bericht, $ip, $email_tonen); } } // Bericht verwijderen als je op 'verwijderen' drukt if ($did){ adminDelete($did); } // Scheldwoord en bijbehorende vervanging verwijderen als je op 'verwijderen' drukt if ($del_scheld){ adminDeleteScheld($del_scheld); } // Bericht bewerken als je op 'bewerken' drukt if ($eid){ $getdata2=mysql_query("SELECT * FROM gastenboek_berichten WHERE id = $eid"); $data2=mysql_fetch_array($getdata2); } |
alvast bedankt..
ooh en ik verwacht niet een kant en klare oplossing maar een aantal duidelijke tips of voorbeelden zou erg prettig zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door WebTwister op 03-03-2004 13:18 ]