Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kapotte laptop van 3 jaar oud, weggooien of wat ja ...?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb nog een oude laptop (promedion), waarvan het moederboard doorgebrand is, na 1 jaar (daardoor ook accu kapot) en reparatie bleek te duur 500 euro. (geen garantie) Maar er zit nog een goede 256 mb geheugen, geloof 8 mb videokaart en hhd van 20 gb in, maaen het scherm is ook nog ok (1024 768 max res). weten jullie nog leuke handige dingen wat ik hier mee kan doen, want hij staat nu al bijna 2 jaar weg te stoffen, of misschien kunnen jullie er nog wat mee en wat geef je ervoor.

kan ik bv het scherm loskoppelen en aan mijn nieuwe loptop koppelen, zodat ik duo view heb (wordt ondersteund), (of kan het het sherem in een oude dektop kast inbouwen in de zijkant ipv een monitor is dan mijn desktop casemijn monitor, wel misschien klinkt bovenstaande wel heel dom, maar heb dan ook nog nooit gemod. Wel ben in iedergeval benieuwd naar suggesties, want anders staat ie dadelijk nog 2 jaar en kan die idd met grootvuil mee :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:08
Laptop scherm op je desktop VGA kaart aansluiten, dat gaat niet echt lekker. Zijn wel wat topics over hoor, maar dan moet je even zoeken. Verder kun je er niet zo heel erg veel mee, denk ik.

Die harddisk is natuurlijk wel nog te gebruiken, voor in een klein en stil servertje of zo (of voor in de laptop van dreamscape :) )

Punctuality is the politeness of kings

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb precies hetzelfde met mijn laptop gehad.. naja mijn voeding aansluiting connector was van het mobo afgebroken.
nieuw mobo was rond de 700,= euro bij Dell. wat ik heb gedaan is gewoon alles los verkocht. en die dvd speler heb ik een slim-line converter voor gekocht. en voor die hdd kan je een externe usb2.0 behuizingkje voor kopen. of ook een converter en die dan aansluiten in je case..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De videokaart zit (neem ik aan) onboard, dus daar kan je weinig mee als het mainboard dood is.
Ik zou zeggen, verkoop hem in onderdelen (Marktplaats?), en als het voor een zacht prijsje kan, heb ik wel interesse in een cdrom/harddisk :-)) Ook naar losse displays is vraag zat (Marktplaats dus); die dingen schijnen nog wel eens te breken :)
En als laatste de behuizing/voeding, als je zin hebt om alles los te verkopen, kan je er nog wel wat voor vangen :)
Een notebook-tft aansluiten op een gewone videokaart *kan*, maar, na het lezen van alle topics daarover, is het erg veel werk, en de kwaliteit belabberd...

Verwijderd

Topicstarter
ok thx weet genoeg denk ik zo dan,

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Erg zwak dat ze een doorgefikt mobo niet onder de garantie laten vallen. Zelfs buiten de garantie mag zoiets gewoon niet gebeuren, en het kost jou een enorme kluit geld :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
was 2 weken buiten de garantie periode, das gewoon pech hebben :(

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Harde schijf en het geheugen zijn altijd nog te gebruiken (al is het maar voor de verkoop), voor het scherm: Laptop LCD aan VGA-kaart en de faq.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:52:
als je iets meer van je rechtspositie had afgeweten op dat moment .. dan had je volgens mij nu een werkende laptop gehad ...

Verwijderd

Je hebt garantie over de verwachte levenduur. Niet 12 maanden, niemand kooopt een laptop voor 370 dagen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:52:
Ik had er echt geen genoegen mee genomen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ReseTTim schreef op 03 maart 2004 @ 11:43:
ik heb precies hetzelfde met mijn laptop gehad.. naja mijn voeding aansluiting connector was van het mobo afgebroken.
nieuw mobo was rond de 700,= euro bij Dell. wat ik heb gedaan is gewoon alles los verkocht. en die dvd speler heb ik een slim-line converter voor gekocht. en voor die hdd kan je een externe usb2.0 behuizingkje voor kopen. of ook een converter en die dan aansluiten in je case..
ja voor 24 euro heb je een mooi usb 2 behuizinkje (http://www.mijnwinkel.nl/shop13116/), en dan heb je een cool 20gb extern diskje, erg handig.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ben 'em nu aan het uitelkaar halen, maar zit met 1 ding waar ik niet uit kom:

hoe koppel ik het scherem van de case. maw hoe verwijder ik dat scharnier. Heb heel de onderkant verwijderd, en alle kabels zijn los, dus alleen de boven kant va de case zit nog vast aan scherm, maar zie nergens om dat penscharnier te wijderen, of om die pen eruit te trekken. Iemand suggestie

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Er is vast een open-schroef-manual online te vinden (erg fijn voor notebooks, weet ik uit ervaring)!
Misschien kan je het display-gedeelte openschroeven, zodat je de TFT los krijgt, en daarmee ook het scharnier vanaf die kant kan losmaken?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Videokaart en alles zit onboard... De CPU kan socketed zijn en is misschien nog goed verkoopbaar (mits hij nog leeft). Geheugen kan je er sowieso uithalen en verkopen (lijkt me gewoon SO-DIMM SDR-SDRAM), de hardeschijf is ook prima te verkopen..
Het voedingsblok zou je nog als voeding kunnen gebruiken voor wat experimentjes, maar ik denk dat je met het scherm niet echt iets kan. Er lopen wel wat topics over het gebruiken van een oud laptopscherm als LCD in CME (zie ook de FAQ) maar ik weet niet of jou scherm daar geschikt voor is. iig het proberen waard.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.