Toon posts:

extra 'extern' geheugen naast je interne geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb nu een laptop met 1024 mb intern (max toelaatbaar), maar heb heb nog 4*256 dimms (laptop) over (van oude laptop) , kan ik deze op de een of andere manier extern aan mijn systeem koppelelen, zodat ik 2048 mb geheugen heb. Heb via google niks kunnen vinden van zulke extrne apparaten die dit ondersteunen, dus is dit wel mogelijk wat ik wil?

Zo niet wat voor opties heb ik dan betreffende het gebruiken van het geheugen voor mijn laptop, anders dan het verkopen van die dimms. thx

Verwijderd

Nee :)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Zal je eerst even moeten vermelden wat voor laptop je hebt en wat je zelf al hebt onderzocht en gedaan ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08 22:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het idee is wel creatief, wellicht dat een supertweakert onder ons nu wat gaat solderen B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Coach4All schreef op 03 maart 2004 @ 11:31:
Het idee is wel creatief, wellicht dat een supertweakert onder ons nu wat gaat solderen B)
Het kan wel ;) zie 2x16MB EDO geheugen samen te voegen tot 1x32MB?

Maar voor laptops zal dit denk ik niet opgaan nee. En je zit ook met de chipset die een bepaald maximum heeft :)

C:\>_

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Het mobo zal wel niet meer dan 1024 ondersteunen anders kan je er ook 2x 1 gig in gooien als het er is.
ik denk niet dat een super tweaker hier het kan solderen :+

Verwijderd

Topicstarter
heb Acer ferrari 3000 laptop (specs http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=595533516 en 2 GB intern wordt wel ondersteund, was alleen beetje duur om 2 1024 dimms te kopen, (geloof iets van 1000 euro pp), vandaar deze optie.

heb trouwens in het verleden wel iets gelezen dat het in therorie wel mogelijk is om een extren katje te bouwen met daarin je geheugen, maar dat dan de snelheid van bv je usb kable dan beperkend zou zijn, maar we zijn weer een jaartje verder dus wie weet :)

ben zelf geen modder heb dus nog nils gedaan, want weet echt niet waar ik moet beginnen :), maar misschien heeft een van jullie interresse om het eens te proberen (kan dan wel het geheugen verschaffen)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 11:45 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 11:19

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:41:
heb Acer ferrari 3000 laptop (specs http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=595533516 en 2 GB intern wordt wel ondersteund, was alleen beetje duur om 2 1024 dimms te kopen, (geloof iets van 1000 euro pp), vandaar deze optie.

heb trouwens in het verleden wel iets gelezen dat het in therorie wel mogelijk is om een extren katje te bouwen met daarin je geheugen, maar dat dan de snelheid van bv je usb kable dan beperkend zou zijn, maar we zijn weer een jaartje verder dus wie weet :)
Hoe heb je de DIMM vervangen die niet achter een klepje zit? Gewoon de hele onderkant eraf schroeven of heb je het laten doen?

Verwijderd

Topicstarter
dat was idd zwar "kutte" kast opengeschrioeft en hopen dat je nikls beschadigd, zit onder het toetsenboord

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:12

bonzz.netninja

Niente baffi

ik denk dat vooral je chipset het niet snapt, die weet nu waar hij geheugen kan vinden, met de externe oplossing niet meer

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 11:19

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:46:
dat was idd zwar "kutte" kast opengeschrioeft en hopen dat je nikls beschadigd, zit onder het toetsenboord
Om even jouw vraag te beantwoorden, nee je hebt er helaas voor deze computer niks meer aan...

Je bedoelt met onder het toesenbord aan de bovenzijde of ter hoogte van het toetsenbord aan de onderzijde? :P

Ik heb het ding pas 2 weken en ik wil natuurlijk niks slopen...

Verwijderd

Topicstarter
als je 'em open maakt dan zitten er allemaal kables vast die het belemmeren om je onderkant lostekoppelen, maar met ebnig geweld :) kan je je toetsen boord eruit wippen, en dan kan je je geheugen vervangen, maar was id niet echt gebruiksvriendelijk, en zoals je wellig begrijpt ben je dan je garantie kwijt als ze erachter komen, dus mocht ie kapot gaan doe dan je 256 dimm er weer in :)

Verwijderd

Topicstarter
zie trouwens wel een gat in de markt voor dit, zou toch perfect zijn lijkt me als een fabrikant ons zou voorzien met extren geheugen, em denk dat ik maar ff snel een patentje ga aanvragen :D

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:16

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:26:
heb nu een laptop met 1024 mb intern (max toelaatbaar), maar heb heb nog 4*256 dimms (laptop) over (van oude laptop) , kan ik deze op de een of andere manier extern aan mijn systeem koppelelen, zodat ik 2048 mb geheugen heb. Heb via google niks kunnen vinden van zulke extrne apparaten die dit ondersteunen, dus is dit wel mogelijk wat ik wil?

Zo niet wat voor opties heb ik dan betreffende het gebruiken van het geheugen voor mijn laptop, anders dan het verkopen van die dimms. thx
Domme vraag misschien, maar heb je uberhaupt meer dan 1GB ram nodig in je laptop, of is het gewoon om te patsen?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
patsen is één ding, maar werk veel met grafisch geavanceerde proggramma s zoals 3dsmax, maya en dan is veel geheugen wel makkelijk bij veel render werk.

(en ik leef volgens amerikaans model : the more, the better)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 12:11 ]

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 16:53
Vroegâh, toen had het wel gekund...

Ik heb ooit nog een 8 Mhz 80286 gehad met 512 Kb geheugen. Eerst geupgrade naar 1 Mb, maar wat was ik toen blij met een full size Micron ISA uitbreidingskaart met maar liefst 2 Mb gegeugen erop! :)

De Bios en chipset ondersteunden het natuurlijk wel. Maar de kloksnelheid voor geheugen access was ook wat lager. Ik denk niet dat het nu technisch mogelijk is. De toegangstijd tot het geheugen wordt veel te traag en teveel andere apparaten gebruiken dezellfde bus, of je nu USB, FW of PCI zou gebruiken. Misschien maak je nog het meeste kans door een interface naar IDE te zoeken.

Martin

Verwijderd

iets ff terzijde render werk is puur rekenwerk....dus weet niet of hoeveelheid ram uitmaakt...
cpu bepaalt het render werk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:12 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien dat SSD schijven iets voor de TS zijn? Dat zijn PCI kaarten met daarop DIMMs, je hebt dan wel een dockingstation nodig met een PCI slot.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Skaah schreef op 03 maart 2004 @ 12:18:
Misschien dat SSD schijven iets voor de TS zijn? Dat zijn PCI kaarten met daarop DIMMs, je hebt dan wel een dockingstation nodig met een PCI slot.
Maar dan ziet hij dit geheugen als hdd en niet als RAM zoals de TS wilt.

er liep hier overigens een hele tijd geleden een topic over...

Bestaat er iets van een externe RAM memory voor je Laptop deze dus

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:57:
zie trouwens wel een gat in de markt voor dit, zou toch perfect zijn lijkt me als een fabrikant ons zou voorzien met extren geheugen, em denk dat ik maar ff snel een patentje ga aanvragen :D
*hint*
Zoek eens op 'ramdisk', dat is een solid-state harde schijf die je in een pci-slot steekt.

Bij laptops zal het wel niet gaan, of je moet een versie voor de pcmia sloten hebben.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Dit heeft toch allemaal geen zin man :o Het geheugen zou dan via een trage externe interface benaderd worden waardoor je er al niks meer aan hebt (het geheugen is 'tig maal sneller dan die externe interface). En daarnaast kan het sowieso al niet omdat de geheugencontroller er onmogelijk bijkan natuurlijk. Enige theoretische optie is dus een soort van ramdisk via Firewire of USB2.0, maar wat daarvan de toegevoegde waarde is mag je mij ook uitleggen :P

Ergo: 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1