Toon posts:

Win2k Server backup vraag !

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben bezig met een win2k server aan het configureren, alles gaat gelukkig goed.
Maar ik kom er niet uit met de backup opties.

Ik zou graag willen dat er per dag om 22:00 een backup wordt gemaakt, dus van MA t/m ZO iedere dag !

Weet iemand hoe ik dit moet instellen, het wil mij niet lukken :S
( En ja heb google.nl al gezocht en ook dit geweldige forum )

Grtz,

Bram

Verwijderd

Topicstarter
Hmm waarom geen reactie :?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gebruik je ntbackup?

Wat heb je geprobeerd en wat lukt er niet?

Money for nothin' and your chicks for free

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Backup starten vanuit systeemwerkset, en daar de wizard instellen ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

FastBunny schreef op 04 maart 2004 @ 10:59:
Backup starten vanuit systeemwerkset, en daar de wizard instellen ?
Mja, met name tabblad "scheduling" is dan interessant.

Verwijderd

Je hebt ook nog mooie programma's die een dagelijks backup voor je kunnen doen naar bv een tapestreamer. Zo'n programma kan vaak ook dingen terug zetten als het fout is gegaan.
Zo doe ik het ook, weet alleen niet de naam van het programma wat ik gebruik, als je dat wilt weten kun je me wel ff mailen.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Met ntbackup is het heel eenvoudig te schedulen. selecteer de bestanden. Druk op Start Backup en kies daar voor Schedule.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 11:01:
[...]

Mja, met name tabblad "scheduling" is dan interessant.
Precies :Y)

Scheduling kan namelijk de taak laten starten op bepaalde tijden en dagen... en dat is nou precies wat jij zoekt ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 11:02:
Je hebt ook nog mooie programma's die een dagelijks backup voor je kunnen doen naar bv een tapestreamer. Zo'n programma kan vaak ook dingen terug zetten als het fout is gegaan.
Handig!
Zo doe ik het ook, weet alleen niet de naam van het programma wat ik gebruik, als je dat wilt weten kun je me wel ff mailen.
Veritas
Retrospect
NtBackup
ArcServe
...
...
...

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Reageer eens :)

Wat voor pakket gebruik je en wat lukt er niet?

Verwijderd

Windows Backup?

1.start backup programma.
2. ga naar tab schedule jobs.
3. dubbelklik op eerste dag van geplande backup.
4. volg wizard.

bij de laatste vraag staat een knop SET SCHEDULE. hier kun je opgeven op welke dagen hij moet lopen. kies voor DAY(S).
je kunt nu de dagen opgeven.

da's alles ;)

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd om het automatisch te krijgen, maar steeds vraagt hij om een bestand te overschrijven. hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is helemaal gelukt, super eigenlijk best wel voor de hand liggend met ntbackup

/me n00bish

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Ik gebruik hier ook ntbackup en een mooi schedule maar het gaat fout omdat als de backup zou moeten beginnen de administrator (het account wat we daarvoor gebruiken en wat in de admin groep zit) niet kan inloggen 8)7 8)7

Ik kan er wel gewoon mee op de pc inloggen, het password is goed (en staat ook goed in het systeem).

Wat doe ik fout?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Leader98,

Goed gezocht - open even veen nieuw topic waarin je nog iets meer informatie geeft (specifieke foutmelding) en dergelijke :)

Ik ga dit topic verder sluiten om te voorkomen dat men nog gaat reageren op de topicstart - verder heeft dit topic ook niet heel veel met jouw vraag te maken behalve dat het beide om een backup gaat :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.