Toon posts:

twee ingangen op een subwoofer. Waarom???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg van niemand een duidelijk antwoord waarom mijn subwoofer twee ingangen heeft (links en rechts). De versterker heeft maar 1 uitgang. Die heb ik nu met een kabel op een van de twee ingangen aangesloten.

Waarvoor is de tweede ingang? Is mijn aansluiting goed of moet ik een kabel kopen met een verloop van 1 naar 2?

Roept u maar!
_/-\o_

Verwijderd

Het kan een subwoofer die ook voor een andere set wordt gebruikt waar ze die tweede ingang gebruiken.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat voor aansluiting betreft het precies? Als je sub een dubbelspoels variant is, moet je wel voor zorgen dat ook de tweede spoel sap krijgt voor een goede werking.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de gelukkige (jawel) eigenaar van een Magnat Omega 300. De aansluitingen zijn gelabeld als "Line in" links en de ander rechts.

Verwijderd

Ja zoiets op je sub wijst er volgens mij op dat je sub de lage tonen uit het linkse en rechtse kanaal wilt halen, maar dit is natuurlijk overbodig als de versterker dat doet.
Daarom heb je nou een kanaal over.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zoiets vermoed ik ook als ik de site van Magnat bekijk. Daaruit blijkt niet dat het een dubbelspoels sub zou zijn. Bovendien is het een actieve sub met zijn eigen versterker.

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 08:53
Ik heb een KenWood SW-305, die heeft ook een links en een rechts. Alleen staat bij de Linker (als ik het goed heb gezien) ook nog Mono.
Kon echter op de search en op google niet echt iets meer vinden hierover.

Staat aangesloten op een Onkyo TX-DS595.

Weet iemand of die Kenwood een dubble spoel sub is/heeft?

Moses

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Da's gewoon voor het geval je een versterker hebt met een stereo sub uitgang.

Ook bij mijn sub geldt: op links aansluiten als je een mono uitgang op je versterker hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Varienaja op 03-03-2004 12:03 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12 15:47
als je ze allebei wilt aansluiten dan kan je ook gewoon een subwooferkabel kopen met aan de ene kant 1 cinchstekker en aan de andere kant 2 cinchstekkers

Verwijderd

Dat lijkt mij overbodig en geld verspilling.

Verwijderd

Topicstarter
Gezien al jullie antwoorden (bedankt!) hou ik het maar bij een mono-kabeltje en sluit ik hem aan op het linkerkanaal.
Pagina: 1