[HTML] i-frame en anchors

Pagina: 1
Acties:

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:08
Mijn vrouw heeft voor de speeltuinvereniging een site gemaakt, die bestaat uit één HTML pagina met vaste afmetingen.
De index.html opent een nieuw venster, en sluit zichzelf.
Op deze wijze worden alle toeters en bellen op de juiste plaats weer gegeven, en staat alles in de juiste verhoudingen.
De pagina's die via het menu opgeroepen worden, verschijnen in een i-frame die in een layer geplaatst is.

Het probleem:
Als er binnen een pagina een link is naar een ankertje, en de link wordt geklikt, schuifte de hele pagina een ietsie pietsie omhoog (dus buiten dat i-frame) waardoor de opmaak van de pagina in zijn geheel om zeep geholpen wordt.

Welke HTML goeroe kent dit probleempje, en beter nog, kan mij en mijn vrouw verder helpen?

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht handig om er even een link bij te plaatsen... Anders moet ik het stof weer van mijn glazen bol afblazen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ding
Je hebt gelijk, dit is em:
http://www.speeltuinverenigingdvv.nl

Je ziet een mooi voorbeeld van het probleem op de pagina informatie als je een linkje klikt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Wat een verschrikkelijke ranzige site, hij sluit zomaar mijn scherm wat ik niet wil, ik kan de site niet resizen en als ik met de muis over het menu ga lijkt het net of dat ventje zicht enorm aan het afrukken is.

En waarom hij scrolled? Is de pagina misschien iets te lang? Gewoon de pagina korter maken.

• Ding
André schreef op 03 maart 2004 @ 11:08:
Wat een verschrikkelijke ranzige site, hij sluit zomaar mijn scherm wat ik niet wil, ik kan de site niet resizen en als ik met de muis over het menu ga lijkt het net of dat ventje zicht enorm aan het afrukken is.

En waarom hij scrolled? Is de pagina misschien iets te lang? Gewoon de pagina korter maken.
tsja, het is voor de ouders en kinderen van de speeltuinvereniging, dus jouw smaak zal het niet zijn inderdaad.
Dat van dat scherm sluiten en NIET resizen is bewust gedaan.
En afrukken?
Waar het hart van vol is...........

Maar ik neem aan dat je geen antwoord hebt op mijn vraag, of de vraag niet begrepen hebt.
Of ik leg het probleem niet duidelijk uit.
Laten we het daar maar op houden.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Met dat afrukken bedoel ik dat als je op een menuitem staat en je dan gaat bewegen dat het handje heel hard naar boven en dan weer naar beneden springt.

En dat de pagina scrolled komt omdat de pagina te hoog is, hij wil naar de anchor toe dus scrolled hij eerst de hoofdpagina en dan de iframe. Dus maak het scherm groter of de pagina kleiner.
Ding schreef op 03 maart 2004 @ 11:11:
[...]
Waar het hart van vol is...........
Dat zijn puberale opmerkingen die je van iemand van jou leeftijd niet meer verwacht. Ik probeer alleen aan te geven dat het menu niet lekker/goed werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door André op 03-03-2004 11:37 ]

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
In mozilla werkt het niet eens :) alles wordt bestwel blauw als je scrollt
verder hebben jullie ook geen rekening gehouden met mensen met een popupblocker
Pagina: 1