[Visual C++/MFC] Sunken push button

Pagina: 1
Acties:

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 14:40
Ik heb een simpel MFC video control dialoogje en daar zit een 'continuous playback' knopje op. Nu zou het mooi zijn als ik die knop zo zou kunnen krijgen dat wanneer hij ingedrukt wordt, hij visueel ook ingedrukt blijft (net zolang tot je er weer op drukt).

Heb al zitten kijken bij de button styles (BS_*) maar daar ga ik het volgens mij niet direct mee redden. Iemand anders een idee?

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Zoek eens naar CButtonST, dat is een button class, misschien dat die dat kan.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 09:21
Dat doe je met een CheckBox, als je in de resource editor (ik neem aan dat je Visual C++ gebruikt) een CheckBox toevoegd, dan kan je in de properties daarvan aanzetten dat ie "Push-like" moet zijn.
Zo ziet hij er uit als een gewone button, alleen dan met aan/uit functionaliteit.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

epic007 schreef op 03 maart 2004 @ 10:53:
Dat doe je met een CheckBox, als je in de resource editor (ik neem aan dat je Visual C++ gebruikt) een CheckBox toevoegd, dan kan je in de properties daarvan aanzetten dat ie "Push-like" moet zijn.
Zo ziet hij er uit als een gewone button, alleen dan met aan/uit functionaliteit.
^^
VBA kent de ON/OFF switches
Dus volgens de .net theorie zou vc++ dat ook moeten hebben.. Zo niet, dan de bovenstaande manier..

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 14:40
epic007 schreef op 03 maart 2004 @ 10:53:
Perfect, dat werkt!!!!! _/-\o_

Nu moet ik alleen de bitmap die ik laat zien op die button op de een of andere manier nog transparant krijgen. Wanneer de button ingedrukt wordt, krijgt hij een iets lichtere tint. Ik had in het originele bitmapje de achtergrond kleur gelijk gemaakt aan de button kleur, dat werkt nu dus tegen mij.

Zou ik dit via een 'transparant' achtige bitmap op kunnen lossen?

Twee bitmaps maken zou ook kunnen maar dan hang ik zodra users met andere windows theme's (en bijbehorende kleuren) gaan werken dus dat lijkt me niet direct de oplossing 8)