Toon posts:

framerate vs bitrate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat ik mij afvroeg is het volgende:

Als je bezig bent met streaming video is de belangrijkste parameter daarbij de bitrate (denk ik)..
simpel gezged: als je een 56k6 verbinding hebt mag je daar met je bitrate niet overheen, omdat anders er geen streaming video mogelijk is..

maar nu hebben we dus ook de parameter ' framerate' , oftewel: het aantal beeldjes per seconde.. hoe minder beeldjes per seconde, hoe minder je hoeft te downloaden in 1 seconden, toch??

maar wat is dan nu de smanehang met de bitrate en de framerate?? want als ik de bitrate laag genoeg doe, watheeft de framerate dan nog voor nut??

misschien denk ik te moeilijk, dus wie helpt mij even?? ;)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Het heeft dan ook nog te maken met de resolutie. Een lagere resolutie betekent dat je meer frames per seconde kan gebruiken, en toch gebruik maken van dezelfde bitrate. :)
Dus, het is even experimenteren waar je de beste framerate/resolutie verhouding krijgt bij een bepaalde bitrate. ;)

Signature

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 03:35
Het is een kwestie van kwaliteit (bitrate) versus kwantiteit (framerate). Dus als je er een diashow van maakt (1 frame per seconde) dan zijn je plaatjes van hogere kwaliteit dan bij een snelle film (25 frames per seconde - PAL), bij gelijke bitrate. Als je een lage bitrate hebt met een hoge framerate dan heb je dus een film van heel slechte kwaliteit, een lage bitrate met een lage framerate is waarschijnlijk meer acceptabel.