Toon posts:

Windows XP reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na een grondige zoektocht door Tweakers en Google plaats ik toch maar een nieuwe post, waarin ik probeer iets specifieker te zijn over mijn problemen met Windows XP. Door alle andere topic's ben ik wel iets wijzer geworden van de problemen met XP, maar de oplossing zat er niet tussen.

Sinds dat we zijn begonnen met het installeren van legale versies van Windows XP hebben we veel problemen. Op een gegeven moment blijft Windows rebooten. We komen niet verder dan het Windows logo, met het bekende lopende balkje er onderin.
Net voordat we Windows in komen: Poef, nieuwe herstart.

Nu beginnen we een beetje de schijt er in te krijgen, want het gebeurt niet bij maar één systeem, maar bij zo'n beetje elk systeem dat we nieuw installeren
We hebben deze problemen nu gehad bij Asus, QDI en ASRock moederborden met Intel en AMD processoren.
Veel verschillende videokaarten, harde schijven en soorten geheugen.
Het geheugen testen we allemaal met memtester86.
Soms hebben we Norton Antivirus geinstalleerd, maar soms geen of een ander.
Tevens is altijd de MSBlaster patch geinstalleerd.

Let wel, de systemen hebben allemaal een tijdje gedraaid, zonder aanleiding en soms zonder ook maar één extra programma te installeren was het al zo ver.

Wie heeft dit ook wel meegemaakt en is tot een goede oplossing gekomen? En zijn er meerdere mensen die een dergelijk probleem ook met meerdere computers hebben meegemaakt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Hoe heb je XP geinstalleerd? met een image toevallig? of gewoon met de CD?
Installeer je met of zonder netwerk op de PC?

Als ik maar een beetje kan computeren

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-04 16:22
Krijg je dan ook een schermpje waarin je nog een aantal seconden tijd hebt voordat je pc afsluit?

Domoticz + Fotografie + Gaming

Verwijderd

Topicstarter
De installatie wordt altijd origineel van een CD met Windows Licentie geinstalleerd, en zoals ik al vermeldde is de MSBlaster patch altijd geinstalleerd!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 17:29

bonzz.netninja

Niente baffi

En ook een kale format eerst? en eventueel nieuwe partititie tafels en mbr'tje :) (mbr, fixes all problems ugh!)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Jullie denken allemaal goed mee, maar dit is allemaal gedaan.
We hebben van alles geprobeerd, maar dit lost niets op.

We hebben gezocht op problemen, kregen allerlei soorten tips, zoals het plaatsen van een zwaardere voeding, maar dit heeft ook niet geholpen.
Ook klooien in de bios, sommige apparaten uitzetten/verwijderen enz.
Niets van dit mocht baten.
Het lijkt bijna softwarematig, maar dit kan toch niet als er gewoon nog helemaal niets met het systeem is gebeurd?

Het klinkt misschien stom, maar een virus is gewoon uitgesloten. Het systeem heeft alleen op het internet gehangen om de MSBlaster patch te downloaden.
Verder niets.

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 10:09 ]

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 09:00
Je kan in windows uit zetten dat hij opnieuw opstart dan krijg je waarschijnlijk eerst een blauwscherm, op dat blauwe scherm kan je lezen wat de fout is. (meestal een hoop onzin, maar je kan er wel uit halen wat het is).

Ga naar het configuaratie scherm, geavanceerd. Ik zit nu achter een 2000 machine dus het kan in xp iets anders zijn. Maar ga dan naar opstartinstellingen en vink het vakje automatish opstarten uit. Nu als hij wou opnieuw opstarten krijg je een blauw scherm met een foutmelding

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ja wil je nou hulp of niet? pfff

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Irritant probleem idd, bevat de legale versie mischien al het ingebouwde SP1a??.
Hiermee heb ik ook problemen gehad met laptops die opnieuw geinstalleerd werden.

Wat je kan proberen is om bij een of meerdere pc's die geen problemen hebben om daar evt sp1a separaat te HER installeren.Om hiervan een image te maken.

Of je probeert een systeemherstel te draaien met de legale versie en mocht dit ook geen oplossing bieden probeer hetzelfde met een illegale versie.
Dan weet je meteen of het aan de installatie CD ligt.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan Windows niet in komen. Bij het normaal opstarten of in de veilige modus kapt ie er net mee voordat Windows start. Je hoort de CD-ROM aanspringen en dan stopt ie, bij elk systeem.

Wat betreft de versie van Windows XP, het zijn inderdaad versies met Service Pack 1a ingebouwd.
Zou dit de grote oorzaak zijn van dit alles, of komt dit probleem ook weer terug als we de updates van de Mcrosoft website afhalen?

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Misschien is je installatie cd-tje gewoon verrot, bel anders eens met MS.
ALhoewel, ik begreep dat je ook illegale versie probeerde......

Als al die systemen het hebben, hebben ze dus een gemeenschappelijk probleem. Dat kan dan dus of de kwaliteit van de bron zijn (de install cd) of misschien omdat ze toch met elkaar verbonden zijn. Gaan ze ook op hun plaat als je ze uit het netwerk haalt (fysiek)

[ Voor 70% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-03-2004 10:19 ]

Verwijderd

Helpdesk van Microsoft al eens geprobeerd?

Krijg je deze vage problemen ook als je een andere (**legale) versie erop installeert?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 10:20 ]

• Spanjard
Probeer een ander Windows cdtje om te installeren of probeer windows 2000 te installeren en kijk of dat goed gaat.. probeer mobo te flashen want dat was de oorzaak bij een maat van mij. controleer of je cdspelers mischien allemaal de zelfde merk zijn en de zelfde fout maken. gebruik mischien een ander windows cd... zoals die gene zonder sp1 of juist die gene met sp1 als je nu dus sp1versie gebruikt.. gebruik dan de versie zonder... maar kijk vooral of een ander besturingsysteem wel zou draaien.. en daarna mobo flashen... en daarna ander cdspeler of cdtje proberen... nou. . ander cdtje testen zou ik dan als eerste doen denk ik... :P:)

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft zelfs verschillende cd's van Windows XP.
We hebben hier een computerbedrijf waar we meerdere installatie cd's per dag gebruiken. Helaas komt het probleem bij 1 op de 3 systemen terug. Dit is pas sinds kort. Eigenlijk pas sinds Microsoft de Service Pack updates uitgeeft.
Klanten reageren natuurlijk geirriteerd als er telkens iets met hun systeem is, dus hier willen we heel graag van af.

Verwijderd

Topicstarter
En wat betreft over het Legale in mijn start post, het betreft natuurlijk allemaal legale cd's. Het was meer zo van, sommige mensen vragen of je wel een legale versie hebt, of we de cd wel goed hebben gebrand. We hebben dus geen illegale cd's.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt het dus met meerdere hardware en software configuraties :?

Lijkt me dan dat ze maar 1 thing in common hebben: netwerk :)

Hierboven wordt ook al de tip gegeven van het uitzetten van het vinkje bij "automatisch opnieuw starten". Staat die nou uit of niet. Zo niet doe dan eens een nieuwe installatie en zorg dat die meteen uit komt te staan. Wat hebben de verschillende systemen in common qua hardware of software wat je nog niet verteld hebt?

Ook al eens een ander OS geprobeerd? (om te testen, is niet boeiend dat de klant dat niet wil, je moet eea uitsluiten).

edit:
lijkt me zeer sterk dat een illegale versie wel problemen geeft, dus die discussie mag wmb stoppen.

en wil je aub je post editen als je de laatste bent geweest die gepost heeft? ;)

@Spanjard, DHCP ip verkrijgen gebeurt voordat je je inlog scherm krijgt hoor ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Mike Jarod op 03-03-2004 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Spanjard schreef op 03 maart 2004 @ 10:21:
Probeer een ander Windows cdtje om te installeren of probeer windows 2000 te installeren en kijk of dat goed gaat.. probeer mobo te flashen want dat was de oorzaak bij een maat van mij. controleer of je cdspelers mischien allemaal de zelfde merk zijn en de zelfde fout maken. gebruik mischien een ander windows cd... zoals die gene zonder sp1 of juist die gene met sp1 als je nu dus sp1versie gebruikt.. gebruik dan de versie zonder... maar kijk vooral of een ander besturingsysteem wel zou draaien.. en daarna mobo flashen... en daarna ander cdspeler of cdtje proberen... nou. . ander cdtje testen zou ik dan als eerste doen denk ik... :P:)
Helaas willen de klanten allemaal Windows XP Home, dus 2000 zal niet gaan. XP Professional is te duur. Mensen zullen hier minder snel geld aan uitgeven.

• Spanjard
netwerk heeft niks met het opstarten van windows te maken.. als je niet eens naar je inlogschermpje komt

• Spanjard
oki gordo.. maar je kunt wel 1 van die pc's pakken en zien of het wel met prof zou werken.. om er achter te komen of er niet wat mis met de pc's is of met de home cd's

• DefaultUser
Het lijkt erop dat Windows tijdens de setup een apparaat detecteerd en daarvoor de verkeerde/incompatible driver installeert.
Heb je het volgende al eens geprobeerd?:
Verwijder eens alle onderdelen uit de PC die niet noodzakelijk zijn en schakel de meeste opties uit in de bios (zoals USB2.0, netwerk, scsi-controller, S-ATA, etc) Dus alleen CPU, geheugen, hdd, cdrom.
Virus lijk mij idd niet het probleem zolang de PC maar niet aan het netwerk zit.
Op de Windows XP cd zal vast geen virus zitten... :P
Eventueel een apparte driver voor de IDE-controller tijdens de XP setup meenemen. (Als dat bijv. S-ATA is)
Succes!!

• Spanjard
good point! zit er dan ook s-ATA in die pc's? mischien is dat het.. er zijn nogal problemen met S-aTA zet dat anders in bios uit als dat wil...

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 03 maart 2004 @ 10:23:
Je hebt het dus met meerdere hardware en software configuraties :?

Lijkt me dan dat ze maar 1 thing in common hebben: netwerk :)

Hierboven wordt ook al de tip gegeven van het uitzetten van het vinkje bij "automatisch opnieuw starten". Staat die nou uit of niet. Zo niet doe dan eens een nieuwe installatie en zorg dat die meteen uit komt te staan. Wat hebben de verschillende systemen in common qua hardware of software wat je nog niet verteld hebt?

Ook al eens een ander OS geprobeerd? (om te testen, is niet boeiend dat de klant dat niet wil, je moet eea uitsluiten).

edit:
lijkt me zeer sterk dat een illegale versie wel problemen geeft, dus die discussie mag wmb stoppen.

en wil je aub je post editen als je de laatste bent geweest die gepost heeft? ;)
Sorry, over dat editen, post niet zo vaak.
Wat betreft het netwerk, hier komen ze 9 van de 10 keer niet in te hangen.
Als ik het vinkje uitzet, dan krijg ik een BSOD, hebben we al uitgeprobeerd, maar daarna begint het probleem weer zoals gezegd. Dit lost dus niets op.

Zou een ander probleem geen USB zijn, ik hoor namelijk van een collega dat iedereen die een probleem heeft USB apparatuur heeft, die ze er later aanhangen. En wat kan hiervoor dan een oplossing zijn. Op de zaak draait het systeem immers perfect!

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 10:30:
Als ik het vinkje uitzet, dan krijg ik een BSOD, hebben we al uitgeprobeerd, maar daarna begint het probleem weer zoals gezegd. Dit lost dus niets op.
Welke BSOD?, is nogal belangrijk om te weten namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
DefaultUser schreef op 03 maart 2004 @ 10:28:
Het lijkt erop dat Windows tijdens de setup een apparaat detecteerd en daarvoor de verkeerde/incompatible driver installeert.
Heb je het volgende al eens geprobeerd?:
Verwijder eens alle onderdelen uit de PC die niet noodzakelijk zijn en schakel de meeste opties uit in de bios (zoals USB2.0, netwerk, scsi-controller, S-ATA, etc) Dus alleen CPU, geheugen, hdd, cdrom.
Virus lijk mij idd niet het probleem zolang de PC maar niet aan het netwerk zit.
Op de Windows XP cd zal vast geen virus zitten... :P
Eventueel een apparte driver voor de IDE-controller tijdens de XP setup meenemen. (Als dat bijv. S-ATA is)
Succes!!
Er zit geen S-ATA op de meeste borden die we gebruiken.
Alle apparaten zijn er uitgeweest en ook in de Bios uitgeschakeld geweest.

• Spanjard
tja.. je kunt usb ook in bios uit zetten en see what happens.. maar je moet dan denk ik een ps/2 toetsenbord aan hangen lijkt mij :P

kijk het is sowieso slim om alle apparatuur die je niet nodig hebt om op te starten uit je pc te slopen en alle externe apparatuur zelfs muis er uit te halen! dus boxen via usb.. muis... netwerkaartjes.. soundkaartjes.. alleen nodigste in laten zeg maar zoals al eerder door collegas in dit forum beweerd :) dus als je ook 2 dim's in je pc hebt haal 1 dim uit :P en als het dan nog niet werkt.. verwissel dim :P met ander

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 03 maart 2004 @ 10:31:
[...]
Welke BSOD?, is nogal belangrijk om te weten namelijk :)
Durf ik je zo niet meer te zeggen. We hebben via Google en Tweakers rechtstreeks gezocht met een andere machine wat het kon zijn. Dit waren echter af en toe vage mededelingen. Helaas heb ik deze dus niet bewaard.
Maar met de pc die we nu hebben, komt er niet eens meer een BSOD in beeld! Hij start gewoon opnieuw op. Rara hoe is dit mogelijk? (en het vinkje was er op gezet!!)

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 14:40
Wij hadden ook het zelfde probleem maar het bleek achteraf het geheugen te zijn |:(

Dus we hadden winxp Home geinstalld en zodra je moest herstarten als je sotfware/Drivers had geinstalld, Hangde windows ook :(
Toen hebben we de Geheugen Module verwisseld, Maar toen deed hij het nog O-)
Nou toen maar Winxp Home er opnieuw op, En daarna was het klaar _/-\o_

We gebruikten Kingston 512 ddr400 geheugen, Duss weet niet wat voor geheugen jullie gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Spanjard schreef op 03 maart 2004 @ 10:34:
tja.. je kunt usb ook in bios uit zetten en see what happens.. maar je moet dan denk ik een ps/2 toetsenbord aan hangen lijkt mij :P

kijk het is sowieso slim om alle apparatuur die je niet nodig hebt om op te starten uit je pc te slopen en alle externe apparatuur zelfs muis er uit te halen! dus boxen via usb.. muis... netwerkaartjes.. soundkaartjes.. alleen nodigste in laten zeg maar zoals al eerder door collegas in dit forum beweerd :) dus als je ook 2 dim's in je pc hebt haal 1 dim uit :P en als het dan nog niet werkt.. verwissel dim :P met ander
Dit hebben we ook allemaal geprobeerd. Geheugen getest met memtester86 en de rest in andere systemen gehangen. Ook hebben we nog gekeken of het geen probleem was met eventueel AGP, dus PCI videokaart er in gehangen, maar dit maakt ook niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Thesilence07 schreef op 03 maart 2004 @ 10:36:
Wij hadden ook het zelfde probleem maar het bleek achteraf het geheugen te zijn |:(

Dus we hadden winxp Home geinstalld en zodra je moest herstarten als je sotfware/Drivers had geinstalld, Hangde windows ook :(
Toen hebben we de Geheugen Module verwisseld, Maar toen deed hij het nog O-)
Nou toen maar Winxp Home er opnieuw op, En daarna was het klaar _/-\o_

We gebruikten Kingston 512 ddr400 geheugen, Duss weet niet wat voor geheugen jullie gebruiken?
Wij gebruiken Dane Elec geheugen, van ddr266 t/m ddr400. Tevens gebruiken we af en toe Infinion, Samsung maar ook Kingston.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Het lijkt meer op een software/driver probleem.

Kijk hier ook even naar

Verwijderd

Topicstarter
htol schreef op 03 maart 2004 @ 10:41:
Het lijkt meer op een software/driver probleem.

Kijk hier ook even naar
Het linkje gaat over de update van Norton Antivirus, maar die wordt niet op elk systeem geinstalleerd. Wij gebruiken geen software om de beeldschermen van Philips te installeren, wij leveren AOC, AOC rules.

• htol
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 10:45:

Het linkje gaat over de update van Norton Antivirus, maar die wordt niet op elk systeem geinstalleerd. Wij gebruiken geen software om de beeldschermen van Philips te installeren, wij leveren AOC, AOC rules.
offtopic:
Het gaat ook over Windows updates

Ik wil er eigenlijk mee aangeven dat het ook bepaalde software kan zijn.

Probeer anders eens in de msconfig wat te klooien wat er allemaal wordt opgestart. ;)

Verwijderd

Topicstarter
htol schreef op 03 maart 2004 @ 10:48:
[...]

offtopic:
Het gaat ook over Windows updates

Ik wil er eigenlijk mee aangeven dat het ook bepaalde software kan zijn.

Probeer anders eens in de msconfig wat te klooien wat er allemaal wordt opgestart. ;)
Zou ik heel graag willen doen, als ik Windows nog in zou komen.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 14:40
ooh is lekker vaag probleem dan 8)7

• Planet X
  • Laatst online: 12:37
het lijkt mij ook dat het een driver/hardwaere probleem is.
Oplossing is alle USB apparatuur en ook de Printer afhalen tijdens de installatie en pas nadat Windows compleet erop staat een voor een de USB apparaten aansluiten en op het laatst de printer.
Zo voorkom je een hoop ellende.

Ik spreek uit ervaring....

succes :+

Verwijderd

Topicstarter
Thesilence07 schreef op 03 maart 2004 @ 10:50:
ooh is lekker vaag probleem dan 8)7
Ja, maar het vaagste is eigenlijk nog dat bijna bij iedereen het een ander probleem is. Iedereen heeft een zelfde soort probleem, maar een ander soort oplossing. Hopelijk werken deze bij jullie allemaal, maar het vreemde is dat deze bij ons dus niet willen werken.
Dit is dan ook de reden dat ik deze post ben begonnen. Misschien dat wij iets vergeten waren, maar tot nu toe zijn de oplossingen helaas nog wel de oplossingen die wij via het internet ook al tegen waren gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
speed4me schreef op 03 maart 2004 @ 10:50:
het lijkt mij ook dat het een driver/hardwaere probleem is.
Oplossing is alle USB apparatuur en ook de Printer afhalen tijdens de installatie en pas nadat Windows compleet erop staat een voor een de USB apparaten aansluiten en op het laatst de printer.
Zo voorkom je een hoop ellende.

Ik spreek uit ervaring....

succes :+
Dank je wel voor je tip, zou het kunnen zijn dat de front USB het probleem dan zou zijn? Dit is namelijk het enige USB apparaat dat aan het MOBO connected is bij de installatie. USB muis, toetsenbord of printer zijn allemaal los. Installatie gebeurt met een seriele muis en toetsenbord.

In de meeste kasten zit ook een cardreader die constant stroom vreet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 10:57 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

misschien een stomme opmerking, maar heb je al eens de logs bekeken?:) die zijn ook zonder windows te bewonderen

• htol
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 10:49:
[...]

Zou ik heel graag willen doen, als ik Windows nog in zou komen.
Nog nooit van veilige modus gehoord :?

Kan je ook gelijk system restore doen.
;)

edit:
sorry niets gezegd
|:(

[ Voor 9% gewijzigd door htol op 03-03-2004 11:01 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

veilige modus kon ook niet, staat in topic

Verwijderd

Topicstarter
htol schreef op 03 maart 2004 @ 10:58:
[...]

Kan je ook gelijk system restore doen. ;)
Tuurlijk wel, maar daar start ie dus ook niet verder.

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 03 maart 2004 @ 10:57:
misschien een stomme opmerking, maar heb je al eens de logs bekeken?:) die zijn ook zonder windows te bewonderen
Nee, nog niet gedaan. Goeie tip, dank je wel

• DefaultUser
htol schreef op 03 maart 2004 @ 10:58:
[...]

Kan je ook gelijk system restore doen. ;)
Veilige modus lijkt ook niet te werken...

Misschien bied de Recovery Console oplossingen... om eens op de harddisk naar logfiles te kijken... :D

Verwijderd

Misschien wat kort door de bocht maar je zegt "de systemen hebben enkel op het netwerk gehangen om de Blasterpatch te installeren"

Ik zal je wel vertellen dat het dan mogelijk al te laat is, op het moment dat jij verbinding hebt met internet staat het Blastervirus er binnen een halve minuut op, en dan is de patch nog niet binnen.
Zou ook proberen om hem volledig te updaten ipv enkel de Blasterpatch (of is dit al gedaan?)

Is toch een vreemd probleem, op zoveel verschillende systemen.....
Zoek eens uit wat gemeenschappelijk is op die systemen, waarschijnlijk moet daar dan ergens de fout zitten.

Bij resettende pc's denk ik aan slecht geheugen (maar dit is al getest) of een probleem met videokaart/driver ervan. (voeding kan ook maar neem aan dat er al verschillende types geprobeerd zijn?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:01:
Misschien wat kort door de bocht maar je zegt "de systemen hebben enkel op het netwerk gehangen om de Blasterpatch te installeren"

Ik zal je wel vertellen dat het dan mogelijk al te laat is, op het moment dat jij verbinding hebt met internet staat het Blastervirus er binnen een halve minuut op, en dan is de patch nog niet binnen.
Zou ook proberen om hem volledig te updaten ipv enkel de Blasterpatch (of is dit al gedaan?)

Is toch een vreemd probleem, op zoveel verschillende systemen.....
Zoek eens uit wat gemeenschappelijk is op die systemen, waarschijnlijk moet daar dan ergens de fout zitten.

Bij resettende pc's denk ik aan slecht geheugen (maar dit is al getest) of een probleem met videokaart/driver ervan. (voeding kan ook maar neem aan dat er al verschillende types geprobeerd zijn?)
Schiet me net te binnen, alle systemen werken met een Maxtor HD.
Vooral de 80GB wordt in veel systemen gebruikt.
Kan dit een oorzaak zijn?

Verwijderd

Haal de Cdrom eens los (aangezien je die hoort aanspringen vlak voor crash)

Haal ook zeker cardreaders eruit (van je moederbord afhalen) en ook front USB.

Als je van die slimme headset ingangen aan de voorkant hebt moet je die ook loshalen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:02:
Haal de Cdrom eens los (aangezien je die hoort aanspringen vlak voor crash)

Haal ook zeker cardreaders eruit (van je moederbord afhalen) en ook front USB.

Als je van die slimme headset ingangen aan de voorkant hebt moet je die ook loshalen.
Heb ik ook allemaal eens losgehaald, alleen de cardreader dan niet. Een collega van mij heeft het systeem weer opnieuw geinstalleerd en nu werkt het (nog) wel. Op het moment is ie bezig met het downloaden van de MSBlaster patch van Symantec. Deze site lijkt mij veilig genoeg om van te downloaden.

De Cardreaders heeft hij jammer genoeg niet losgehaald bij de installatie, dus ik hoop dat ie hier niet op vastloopt.
En de Front USB ook niet.

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Luitjes, hij heeft al aangegeven dat er geen problemen waren met een andere installatie CD (illegaal) en met diverse hardware configuraties.

Wat bij mij hielp(laptop installatie) was de legacy support (mits aanwezig) in de bios enablen of disablen, standaard staat hij disabled.
In de laatste servicepacks staat een usb module geinstalleerd die de overgang van usb 1.X naar 2.X heeft gefixed.Deze module geeft veelal problemen met de zg legacy support.Staat ook ergens omschreven op de MS site.

Maar bel idd even naar MS of zoek eerst op de MS site onder usb en sp1a.

Greetz
Pagina: 1