Als ik een nieuwe PC lid probeer te maken van een domein krijg ik de volgende melding;
De DHCP server staat leeg, (reservations, leases) dus geen verwijzing naar dit ip..
WINS staat goed (geen vermeldingen van het ip waarmee ik mijn pc wil reggen)
en DNS server is goed, want ik kan er gewoon naar pingen. (vanuit andere pc op het netwerk)
Daarnaast heb ik gekegen in de forward lookup zone, maar die is ook goed, alle subdirs staan er ook gewoon.. Ik had wel een oplossing gevonden, maar die mocht ik niet uitvoeren
(Zie "Accepted Answer from KingHollis" @ http://www.experts-exchan...rver_2003/Q_20860702.html)
Wie kan me helpen
We hebben gekeken op de DC naar een aantal problemen;####################################################
De domeinnaam domain kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.
Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:
De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein domain:
De fout is: Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is.
(foutcode 0x000005B4 ERROR_TIMEOUT)
De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.domain.
De DNS-server die door deze computer wordt gebruikt voor naamomzetting geft geen antwoord. Deze computer is geconfigureerd om de DNS-servers met de volgende IP-adressen te gebruiken:
192.6.4.167
Controleer of deze computer met het netwerk verbonden is, of deze de juiste IP-adressen van DNS-servers in het netwerk zijn en dat tenminste één van de DNS-servers werkt.
Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.
####################################################
De DHCP server staat leeg, (reservations, leases) dus geen verwijzing naar dit ip..
WINS staat goed (geen vermeldingen van het ip waarmee ik mijn pc wil reggen)
en DNS server is goed, want ik kan er gewoon naar pingen. (vanuit andere pc op het netwerk)
Daarnaast heb ik gekegen in de forward lookup zone, maar die is ook goed, alle subdirs staan er ook gewoon.. Ik had wel een oplossing gevonden, maar die mocht ik niet uitvoeren
Wie kan me helpen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 09:48 ]