Toon posts:

Networking problemen met IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
quote:
martens1 schreef op 20 maart 2001 @ 14:43:
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Het gekke is dat ik wel kan inbellen met mijn modem, maar dat ik vervolgens ook geen internet explorer en communicator kan gebruiken (ze kunnen geen pagina's vinden)

Ik heb precies hetzelfde probleem, jammere is dat er bij deze posts geen oplossing staat, is er iemand met hetzelfde probleem?

Probleem:
Ik heb speedlinq ADSL aangevraagd, bij de installatie cdrom is alles goed gegaan en wordt de USB modem geinstalleerd. Als ik alle telefoonkabels aanleg kan ik zelfs pingen en voelt de modem de up en download bandbreedte, ja zou dus zeggen dat er connectie is, alleen weet IE niet waar ie de informatie vandaan moet halen, ze kunnen geen pagina's vinden. Ik kan dus ook inbellen met mijn modem, maar ook dan weet internet explorer niet waar de informatie vandaan moet komen.

Het gaat om W98SE, speedtouch USB modem van Alcatel

Please help me....

Jan

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
lijkt me een DNS-probleem.
probeer eens de LAN-verbinding van je pc statisch in te stellen; dwz een vast ip adres in dezelfde range als je modem, en dan het gateway en DNS op het ip van je modem in stellen.

Verwijderd

denk dat het probleem na bijna 3 jaar al opgelost is >:)
verder lijkt me dit idd een goede oplossing

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 09:57 . Reden: oi niet goed gelezen ]

• HyperioN
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 09:55:
denk dat het probleem na bijna 3 jaar al opgelost is >:)
verder lijkt me dit idd een goede oplossing
hoezo na drie jaar??

Verwijderd

BvR-HyPeRiOn schreef op 03 maart 2004 @ 09:50:
lijkt me een DNS-probleem.
probeer eens de LAN-verbinding van je pc statisch in te stellen; dwz een vast ip adres in dezelfde range als je modem, en dan het gateway en DNS op het ip van je modem in stellen.
Helaas zal dat bij een usb-modem niet lukken, de LAN-verbinding statisch instellen.

Wat wel even geprobeerd kan worden is om te surfen door het ip-nummer in te vullen ipv de gebruikelijke naam (bv: 213.239.154.35 voor tweakers.net, als ik het goed heb)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik erachter wat het ip adres is van een site, als ik geen IE connectie heb?

Kan het te maken hebben met de winsock2's in mijn register? zoiets heb ik al eerder op GoT gezien maar weet niet zeker of dat het is...

ennu ik neem ook aan dat het na drie jaar al opgelost is alleen kon ik het antwoord niet vinden...

:?

Verwijderd

Topicstarter
Experts, where are you???????????

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jansmit - zou je je topic niet willen kicken binnen 24 uur? :)

Verder - je kan het ip address op verschillende manieren uitvinden - in een commandprompt bv. 'ping www.tweakers.net' intypen geeft een ip address terug - maar vermoedelijk kan je zo'n vraag toch wel zelf vinden? :)

• HyperioN
elevator schreef op 03 maart 2004 @ 13:13:
Jansmit - zou je je topic niet willen kicken binnen 24 uur? :)

Verder - je kan het ip address op verschillende manieren uitvinden - in een commandprompt bv. 'ping www.tweakers.net' intypen geeft een ip address terug - maar vermoedelijk kan je zo'n vraag toch wel zelf vinden? :)
als zijn dns werkelijk het probleem is zal pingen naar www.tweakers.net ook niet werken, maar hier heb je het ip van tweakers.net: 213.239.154.35
dus, als je dat kan pingen en antwoord krijgt is idd je dns kapot, en als je http://213.239.154.35 intypt zou je gewoon op de tweakers.net frontpage moeten komen. probeer dat maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, pingen naar websites lukt niet. Het is vreemd maar waar. Ik heb ook geprobeerd om de adressen voor DNS server en standaard gateway in te voeren bij de TCP/IP instellingen van de USB modem, dit werkt ook niet. Ik vraag me echt af waar het aan ligt.....

Anyone???

Verwijderd

Jan,
Misschien een optie om je win98 eens opnieuw te installeren? Brengt bij mij altijd de oplossing bij zulke problemen; gewoon even een koude start maken....
B)

Succes!

Verwijderd

wat staat er bij DNS ingesteld op de modem? Waarschijnlijk komt het doordat jullie naar een webpagina willen gaan maar dat de modem op het interne netwerk gaat zoeken naar de webpagina. Zet bij IE anders even aan dat IE automatisch moet zoeken naar de verbinding

Verwijderd

Topicstarter
IE instelling staat op automatisch, DNS instelling op de modem heb ik zo ingesteld zoals winipcfg ze vindt, dat helpt ook niet. Ik heb net maar even met de helpdesk gebeld en die zeggen dat ik alle bestaande verbindingen uit het lijstje moet halen :? en op nooit een verbinding kiezen moet zetten, alsof ie daar niet al op stond maar goed, daarnaast heb ik nu een registreer IP adres gekregen waarheen ik moet gaan om te registreren, ik ben benieuwd of het dan gaat werken, anders ben ik idd genoodzaakt om Win98 er opnieuw op te zetten, het is niet anders. 8)7

maar goed, het is voor n goed doel...

Verwijderd

ik bedoelde dns op je client. Indien je daar gebruik van maakt en er staat niets ingevuld kan je pc nooit internet bereiken aangezien hij niet weet waar hij moet zoeken. De naam van je dns van je client moet overeenkomen met die van de modem. En win2k zo geen slecht idee zijn i.p.v. win9x

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tips van de helpdesk geprobeerd, zonder succes toen ben ik maar eens met een andere compu (Win ME) gaan klooien, zelfde installatie zelfde resultaat...

DNS en statisch IP adres invoeren helpt ook niet. Overigens kon ik wel naar een adres pingen dat een site voorstelt, maar dezelfde site kon ik dus ook weer niet openen in IE...

raadselachtig, kijken of de helpdesk ideeen heeft... :r

Verwijderd

Topicstarter
Wel, na een koude start, op aanraden van _/-\o_ Jeff (Y) doet ie ut, ineens... ik heb er geen verklaring voor maar het zal wel aan de lijst met internet verbindingen liggen in windows zelf ofzo. Raakt ie op een gegeven moment n beetje de draad kwijt. iig iedereen bedankt voor de hulp

Het downen kan beginnen :9~
Pagina: 1