Ik heb een router annex webserver draaien op OpenNA Linux. Daarbij wordt gebruik gemaakt van Giptables. Dit is een soort script om je Iptables firewall makkelijker te configureren.
Bij Giptables kun je in een custom file je eigen iptables regels zetten. Ik wil op school bij mijn windows client kunnen via Remote Desktop, ik wil dus deze poort forwarden naar mn interne netwerk.
Nu heb ik natuurlijk al de tientallen topics gelezen hier op GoT, Google er op na geslagen en diverse regels geprobeerd maar het werkt nog niet.
Ik gebruik nu deze regels
eth0 is mn externe nic
eth1 intern
12.34.56.21 mn externe IP
192.168.0.22 het interne IP van de windows client.
Wat kan hier nog fout aan zijn?
Bij Giptables kun je in een custom file je eigen iptables regels zetten. Ik wil op school bij mijn windows client kunnen via Remote Desktop, ik wil dus deze poort forwarden naar mn interne netwerk.
Nu heb ik natuurlijk al de tientallen topics gelezen hier op GoT, Google er op na geslagen en diverse regels geprobeerd maar het werkt nog niet.
Ik gebruik nu deze regels
code:
1
2
| $IPTABLES -A FORWARD --in-interface eth0 --out-interface eth1 -p tcp -d 12.34.56.21 --destination-port 3389 -j ACCEPT $IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p tcp -d 12.34.56.21 --dport 3389 -i eth0 -j DNAT --to-destination 192.168.0.22:3389 |
eth0 is mn externe nic
eth1 intern
12.34.56.21 mn externe IP
192.168.0.22 het interne IP van de windows client.
Wat kan hier nog fout aan zijn?