Sinds gister (op aanraden 2 vrienden en na doorlezen div reviews) in bezit van exz4. Eerste paar fotos zijn gelijk een grote teleurstelling en maken het apparaat voor mij nagenoeg onbruikbaar (schieten van textures voor real time compu gfx).
Op onderstaande afbeeldingen heb ik even wat rode stippellijnen gezet om het geheel nog verder te verduidelijken.

In de faq van de exz4 staat:
Lens characteristics can cause straight lines to appear bent. This phenomenon, which is called "lens distortion," is normal and does not indicate malfunction of the camera. Such distortion tends to be more pronounced when the camera is at an angle when you point it at the subject.
-> Welnu; ik sta loodrecht op de objecten en dit zijn geen rechte lijnen meer.
De laatste firmware staat op het apparaat.
Op sites / tweakers tot nu toe nog niets weten te vinden.
Iemand soortgelijke problemen of beter nog, een oplossing?
Op onderstaande afbeeldingen heb ik even wat rode stippellijnen gezet om het geheel nog verder te verduidelijken.

In de faq van de exz4 staat:
Lens characteristics can cause straight lines to appear bent. This phenomenon, which is called "lens distortion," is normal and does not indicate malfunction of the camera. Such distortion tends to be more pronounced when the camera is at an angle when you point it at the subject.
-> Welnu; ik sta loodrecht op de objecten en dit zijn geen rechte lijnen meer.
De laatste firmware staat op het apparaat.
Op sites / tweakers tot nu toe nog niets weten te vinden.
Iemand soortgelijke problemen of beter nog, een oplossing?