Toon posts:

[WinXP] Office 97 rmb->nieuw word doc geeft textfile *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS.

Ik heb een nogal raar probleem. Als ik, werkend met office 97 in winXP, via mijn rechtermuisknop een nieuw word-document aanmaak, en deze dan later wil opslaan (via opslaan als), wil hij hem opslaan als een textbestand en niet als een word-document. Als ik vervolgens controleer wat de instellingen zijn van mijn opties in het menu extra, staat onder de tab "Opslaan" bij "Word-document opslaan als:" gewoon "Word-document (*.doc)".

Als ik echter gewoon Word opstart en hier een nieuw document start, geeft hij dit probleem niet.

Heeft iemand hier een idee over of ervaring mee?

Bvd,

mkrijt

ps. Ik weet dat het een oude versie is, maar het is de enige mogelijkheid op dit moment.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het lijkt er dus op dat er een tekstbestand wordt gebruikt als template bij rmb -> nieuw word doc.

Folder options -> doc -> new. Wat staat daar?

Of zou Office 97 het nog via de windows\shellnew proberen te doen?

offtopic:
Kleine titeledit, alleen 'office 97' zegt wat weinig

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2004 09:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er dus op dat er een tekstbestand wordt gebruikt als template bij rmb -> nieuw word doc.
Wat ik bedoel, is dat als ik via rechtermuistoets een nieuw document aanmaak, dan krijg ik een .doc, maar als dan opslaan als doe, wil hij hem opslaan als txt.
Folder options -> doc -> new. Wat staat daar?
Hij staat hier gewoon goed. (Doc gekoppeld aan Microsoft Word-document)
Of zou Office 97 het nog via de windows\shellnew proberen te doen?
Geen flauw idee. Ik heb niet zoveel inzicht inzake office.

offtopic:
dank voor de titel weiziging :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je meteen na het aanmaken van zo'n nieuw document, het opent in kladblok, is het dan een leeg tekstbestand of zie je iets als ÐÏࡱá?

Het enige dat ik zo kan verzinnen dat anders is bij dit in vergelijking met gewoon op nieuw doc drukken in Word zelf, is namelijk dit.
Maar goed, ik haal altijd zoveel mogelijk weg uit die rmb->New lijst, heb op die manier dan ook nog nooit een Word doc gemaakt behalve de test net :+

Folder options:
Hier in Win2k / Office 2003 staat bij Application ' "E:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE" /n /f /dde '
en als DDE message '[REM _DDE_Direct][FileNew("%1")]'
(en application 'WinWord', topic 'System')

(steeds zonder de ' ). Maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk te zijn bij Off97 die natuurlijk wat ouder is, kijk anders even op microsoft.com welke command line switches Word 97 heeft om dit te doen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt, _/-\o_

Ik denk dat ik er nu wel uitkom!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-07 17:37
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2004 @ 11:51:
Oke, bedankt, _/-\o_

Ik denk dat ik er nu wel uitkom!
Ben je hier toevallig nog uitgekomen? Ik heb precies hetzelfde probleem en ik kan hier geen info over vinden, behalve dit topic. Op dit specifieke systeem gebruik ik ook Office '97 en een upgrade is helaas nog niet mogelijk. Ik heb de laatste patches e.d. allemaal gedraaid, maar het probleem wordt hiermee niet verholpen. Is dit gewoon een bug in Office '97?

Overigens, als ik het tekstbestand opsla, zoals F_J_K aangeeft, krijg ik ook daadwerkelijk een leeg text bestand.

offtopic:
Ja, ik weet dat het een oud topic is, maar er staat geen oplossing in en ik denk dat het wel handig is indien dit opgelost wordt, dat er dan ook uiteindelijk een oplossing in één topic/ probleem staat, in plaats van 2 verschillende topics. Mocht een mod willen dat ik hier een nieuw topic voor maak, geen probleem, dit leek mij echter handiger

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1