Memproblemen of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:41
Hallo allemaal,

normaal heb ik een superstabiel systeem maar daar is gister wat verandering in gekomen.

Regelmatig als ik Halo: Combat Evolved speel krijg ik een blauw scherm met de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
STOP 0x0000008e (0x000005, 0xBFA8F3AD, 0xBA4FAAEC, 0x00000000)

ati3d2ag.dll  -  address BFA8F3AD base at BFA17000, Datestamp 3fcd4ee5

De naam van het .dll bestand leidt me naar de videokaart. Maar ook blauwe schermen met dxg.sys komen voor.

Ik heb meteen Windows Memory Diagnostics gedraaid maar die kon geen fouten vinden. Dadelijk zet ik Memtest86+ aan de gang.

Zoek ik in de goede richting als ik het probleem bij het geheugen zoek? Het komt echt alleen maar bij Halo voor (en dan eigenlijk alleen nog maar bij de multiplayer), dus ergens lijkt me dat vrij sterk. De versie van Halo is 1.04.

Mijn systeem:
ASRock K7VT2 (via KT266a)
AMD Athlon XP 2200+
Sapphire Radeon 9200
2x 256MB DDR-SDRAM (1xElixer(Nanya), 1x Kingston ValueRam)
Philips Seismic Edge geluidskaart

Ik heb de eerste Catalyst drivers van dit jaar (weet eigenlijk niet of er al nieuwe zijn :X ).

BTW, OS is Windows XP Pro + SP1

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Aan de foutmelding is te zien dat het waarschijnlijk aan de driver van je video kaart ligt. Er zijn nieuwere drivers, Catalyst 4.2. Speel je verder nog zware games behalve Halo? Het kan aan de warmte liggen. Probeer eerst iig een herinstall van de nieuwste driver.

• RvL
Ik zal inderdaad de nieuwe drivers eens installeren als ik vanmiddag thuis kom. Verder speel ik nog regelmatig GTA3, wat me niet echt overdreven zwaar lijkt, en F1 Challenge. Dit gaat beide goed.

De temperatuur van de CPU ligt na stressen zo rond 50 - 54 graden. De GPU kan ik niet meten want hier zit naar mijn weten geen temp. sensor in.

Alles draait verder ook op de normale snelheid. Geheugen draait op CAS 2.5. CAS 2, strakker, maakt geen verschil.

[ Voor 18% gewijzigd door RvL op 03-03-2004 08:17 ]

Nu de dekens nog...

Verwijderd

heb je voor halo ingesteld dat je geen directx9 hw ondersteuning wilt gebruiken?

• RvL
Kan dat ingesteld worden dan? Meestal loop ik dat soort dingen helemaal na, want de Radeon 9200 is een DX8 kaart. Maar in de instellingen ben ik niks tegen gekomen.

Nu de dekens nog...

• RvL
De oplossing waren nieuwe drivers. Tenminste, hij heeft het sindsdien niet meer gedaan

Nu de dekens nog...

Pagina: 1