Toon posts:

delen van een ini-file over meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met een stuk software dat gebruik maakt van een read-only ini-file om de settings van gebruikers binnen het programma in te stellen.
(het is een beetje een windows 3.11 methode. Ik heb het ook niet bedacht).
Het programma draait op een centrale server en gebruikers loggen via hun pc in op die server en draaien zo het programma.

Nou is het zo dat elke gebruiker eigenlijk z'n eigen ini-file heeft die op z'n persoonlijke netwerkschijf staat. Probleem hiervan is eigenlijk dat de gebruikers hierdoor bij de ini file kunnen en dus zo hun eigen instellingen zouden kunnen veranderen. Dat is eigenlijk niet de bedoeling (wederom, ik heb het niet bedacht).
De oplossing is de file centraal neer te zetten en dat alle gebruikers gebruik maken van dezelfde ini-file en zo dus allemaal dezelfde instellingen hebben.

Mijn vraag is of dit goed gaat. Ik kan het wel uitproberen met een aantal gebruikers, maar in de toekomst gaan er een paar 100 mensen tegelijk werken en om even een test met een paar 100 mensen (die het programma nog helemaal niet kennen) te doen is ook weer zoiets.
Dus, is het mogelijk 1 ini-file over een netwerk te delen voor een hele hoop gebruikers?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 06:15

SpamLame

niks

Ja dat kan.

Andere mogelijkheid is om tijdens de start eerst de juiste inifileop de persoonlijke schijf te zettenen dan programma te starten