Toon posts:

Laser printer en fax ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor iemand een laser printer en een fax uitzoeken (liefst aparte apparaten).

Hij moet aan de volgende eisen voldoen:
- hij moet heel veel kunnen printen zonder snel "opgebrand" te raken.
- hij moet snel kunnen printen
- hij moet veel functies hebben (veel aankunnen qua print-functies)
- geen kleur
- geld maakt niet echt uit, zolang het maar niet onredelijk duur is.

Voor de fax geldt ongeveer hetzelfde.

Alvast bedankt voor de reacties!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb destijds zelf ook een laserprinter aangeschaft ivm afdrukkosten (veel afdrukken). Ik heb daarom een broter HL-760 aangeschaft (1200 dpi met 6 ppm... nu niet snel meer).
Het heerlijke aan die printer is dat de drum-unit en de tonervulling aparte onderdelen zijn. Met een tonervulling (65 gulden) kun je VEEL meer afdrukken maken dan met een zwart-inktpatroontje voor een inktjet (die vaak ook nog eens net zo duur of zelfs duurder is dan 65 gulden).
Een tijd geleden (na een aardige vracht toners) was m'n drumunit op/af/versleten. Op dat moment heb ik gekeken naar een nieuwe Brother... niet gekocht... de toners van die nieuwe modellen zijn meteen met drum-unit, en daarmee veel duurder geworden :( Ik heb toen maar een nieuwe drumunit van 350 gulden gekocht....
Mgoed... snelle, goedkope laser??? Meningen zijn relatief... wat is duur en wat is snel...
Ik denk dat de grotere merken tegenwoordig niet zoveel meer uitmaken in kwaliteit, snelheid, prijs en gebruikskosten..... Maar wat nog wel steeds geldt: laser is in gebruik goedkoper dan inktjet

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
brother hl 1260
hebben we op school ook, vet goed ding

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaringen met de HP 5000 of 8000?

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 08:56
We hebben hier een Laserjet 4000N. Dat ding doet precies wat ik wil, snel en niet al te duur.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Op mijn werk hebben we een HP8000 staan. Dat ding is echt vreselijke groot (extra papierlade van 3000 vel, sorteereenheid). Bijna vergelijkbaar met een professioneel copieerapparaat :)

Anyway, hij is supergoed, kan A3 aan en dubbelzijdig. Kan ook 1:2 printen, en 1:4 en 1:8 en 1:16. Print A4tje in de breedte van 3 sec per A4tje...
Misschien een beetje overkill?? Zo'n 8000 :? Dan kan je beter een 4000/5000 serie nemen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb een HL1260 als netwerkprinter, prima ding. Verder zelf een Brother HL1250 ook prima ding. De laserfaxen van Brother zijn ook erruggoed...

One of the animals has left its cage today.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
Kyocera FS6700 die kan echt VEEL printen op een relatief goedkope toner (1200 dpi)

HP Laserjet 4v is ook wel een tank (maw doet het erg lang en goed, alleen die toners zijn fucking duur)

Voor kleine thuis gebruikers (telewerkers) adviseer ik meestal die HP2100 :)

Fax ben ik nog naar opzoek, waarschijnlijk een nieuwe RICOH

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1