Toon posts:

Speedtouch Home: Remote computer is not responding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vroeger had ik een Speedtouch Home modem welke perfect werkte.
Door omstandigheden heb ik echter lange tijd een andere modem gebruikt, de Eicon Diva USB. Deze werkte goed tot de snelheden van adsl naar omlaag gingen, en laag bleven.
Ik dacht mss is het wel de modem dus ik haalde mijn Speedtouch nog eens van onder het "stof" om te checken of daar ook zo een lage snelheden mee bereikt werden.

Na een nieuwe verbinding aan te maken via mij ethernet kaart (Win XP) kwam ik tot de vaststelling dat ik niet kon verbinden via de modem.
Ik kreeg telkens een error nr welke wou zeggen: Remote computer is not responding.
En dit terwijl ik met de USB modem wel nog kon verbinden.
Ik kan naar de software van de speedtouch surfen, dus er is wel degelijk een verbinding met mijn pc, en ook is er synchronisatie.
Nu zou je kunnen zeggen, gebruik dan toch gewoon die usb modem...
Welja, het zit zo, ik ben linux aan het leren en daarin is het eenvoudiger om zo een ethernet modem aan de praat te krijgen.

Ik heb uit wanhoop ook al eens een format gedaan en een volledige cleane installatie van WinXP.....zelfde probleem.
Iemand een idee??

P.S: Los van dit probleem is er nog een ander irritant probleem waarbij mijn windows gedurende een halve minuut niet reageert als ik hem opstart wanneer de speedtouch is aangeschakeld. Schakel ik hem pas aan nadat windows is opgestart, dan is er geen probleem.

Alleszins al bedankt om te lezen, hopend op een reactie..

Groeten,

f3ndke!

Verwijderd

Topicstarter
ff vergeten bij te zeggen..
Ik heb de modem al meermaals gereset via resetswitch achteraan