Zoals op het
forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] te lezen is, wordt hier op GoT van je verwacht dat je vooronderzoek pleegt eer je een topic opent. Dat is hier niet het geval, getuige de simpliteit van de vragen en de vindbaarheid van de antwoorden.
1) Hier is heel makkelijk achter te komen: gewoon benchmarken

Gooi Sandra, ATTO, HDTach, IOMeter, etc.. op de schijven los. Kopieer een groot bestand tussen de schijven en hou de tijd bij. Verander daarna de IDE configuratie en zie toe of de benchmarkscores veranderen. Weeg tenslotte af welke IDE config naar jouw smaak het beste is. Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" en "Hoe/waarmee kan ik mijn schijven het beste indelen?"
2) Research is prima, maar dat je niks hebt gevonden verbaast mij enigszins. Met de meest simpele keywords kan ik middels Google de juiste antwoorden vinden: [google=how enable DMA windows] » 1
e hit bevat al het antwoord! Verder staat dit -vanzelfsprekend- ook in de FAQ van dit subforum. Kijk onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?". Daar staat dat de CPU-usage tot 100% stijgt wanneer DMA staat uitgeschakeld. Wel, hier is makkelijk achter te komen. Open de taakbeheer, kopieer een bestandje tussen directories op desbetreffend HD en zie toe hoeveel er van de CPU wordt afgevreten.
Simpel toch? Herlees maar eens de genoemde registratievoorwaarden en dan met name het forumgedrag gedeelte, zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Dit is niet de manier om van GoT gebruik te maken namelijk. 't Is hier geen beginnersweb.nl