Graag even een kort topic over de (service) ervaringen met Fujitsu. Reden is: helaas een slecte ervaring met deze firma wat betreft mijn laptop. Ter info:
1 1/2 jaar geleden bij een laptop gekocht (Fujitsu Siemens Amillo D). Na 9 maanden ging het scherm kapot en het scherm is daarop vervangen. Nu anderhalf jaar later is de accu dood en het scherm vertoont zwarte strepen.
Hierop Fujitsu gebeld en gevraagd hoe dit gerepareerd kon worden. Antwoord: stuur maar op maar het valt buiten de garantieperiode. Echter op de website staat dat de Amillo's twee jaar garantie hebben. Omdat je aan een kapotte laptop niks hebt heb ik het apparaat daarop opgestuurd.
Daarnaast een briefje gestuurd naar Fujitsu Siemens waarin ik aangeef dat de website een garantie vermeld van twee jaar voor dit type laptops en dat volgens mij daarom de reparatie onder de garantievoorwaarden zou moeten worden gerepareerd.
Een week geleden kreeg ik een prijsopgave van Fujitsu. Kosten reparatie zo'n 800 euri (55% van de aanschafprijs)-waarbij al rekening is gehouden met een coulanceregeling.
Vandaag kwam de reactie op de brief van mij: helaas voor u geldt een garantieperiode van 1 jaar dus teken snel, betaal de schade en u heeft uw laptop in no time weer terug.
Dan nu de vragen:
- Volgens mij geldt al geruime tijd voor consumentenkoop een garantie van twee
jaar. Klopt dit? Zo ja waar is hier meer over te vinden?
- Los van het voorgaande streepje vind ik het ronduit belachelijk dat een apparaat
binnen 1 1/2 jaar al dit soort reparatiekosten oplevert. Ik mag toch verwachten
dat ze langer meegaan dan deze periode. Alleen al de kosten van de onderdelen
rechtvaardigen volgens mij een langere levensduur (een accu van de gamma in
mijn draadloze muis van € 1.50 gaat al langer mee). Van een accu van meer
dan € 200 mag je toch een iets langere levensduur verwachten?
- In het telefoongesprek is aangegeven dat de onderzoekskosten € 75 zouden
bedragen. Uit de prijsopgave blijkt dat dit excl. BTW is. Volgens mij moeten
consumentenprijzen altijd incl. BTW worden opgegeven. Klopt dit?
- Naast de onderzoekskosten worden mij € 15 administratiekosten in rekening ge-
bracht. Hierover ben ik niet geinformeerd. Mag men dit pas bij de prijsopgave
laten weten?
- Wie heeft soortgelijke (goede en slechte) ervaringen met FS-apparatuur.
Graag svp je antwoorden op deze vragen.
1 1/2 jaar geleden bij een laptop gekocht (Fujitsu Siemens Amillo D). Na 9 maanden ging het scherm kapot en het scherm is daarop vervangen. Nu anderhalf jaar later is de accu dood en het scherm vertoont zwarte strepen.
Hierop Fujitsu gebeld en gevraagd hoe dit gerepareerd kon worden. Antwoord: stuur maar op maar het valt buiten de garantieperiode. Echter op de website staat dat de Amillo's twee jaar garantie hebben. Omdat je aan een kapotte laptop niks hebt heb ik het apparaat daarop opgestuurd.
Daarnaast een briefje gestuurd naar Fujitsu Siemens waarin ik aangeef dat de website een garantie vermeld van twee jaar voor dit type laptops en dat volgens mij daarom de reparatie onder de garantievoorwaarden zou moeten worden gerepareerd.
Een week geleden kreeg ik een prijsopgave van Fujitsu. Kosten reparatie zo'n 800 euri (55% van de aanschafprijs)-waarbij al rekening is gehouden met een coulanceregeling.
Vandaag kwam de reactie op de brief van mij: helaas voor u geldt een garantieperiode van 1 jaar dus teken snel, betaal de schade en u heeft uw laptop in no time weer terug.
Dan nu de vragen:
- Volgens mij geldt al geruime tijd voor consumentenkoop een garantie van twee
jaar. Klopt dit? Zo ja waar is hier meer over te vinden?
- Los van het voorgaande streepje vind ik het ronduit belachelijk dat een apparaat
binnen 1 1/2 jaar al dit soort reparatiekosten oplevert. Ik mag toch verwachten
dat ze langer meegaan dan deze periode. Alleen al de kosten van de onderdelen
rechtvaardigen volgens mij een langere levensduur (een accu van de gamma in
mijn draadloze muis van € 1.50 gaat al langer mee). Van een accu van meer
dan € 200 mag je toch een iets langere levensduur verwachten?
- In het telefoongesprek is aangegeven dat de onderzoekskosten € 75 zouden
bedragen. Uit de prijsopgave blijkt dat dit excl. BTW is. Volgens mij moeten
consumentenprijzen altijd incl. BTW worden opgegeven. Klopt dit?
- Naast de onderzoekskosten worden mij € 15 administratiekosten in rekening ge-
bracht. Hierover ben ik niet geinformeerd. Mag men dit pas bij de prijsopgave
laten weten?
- Wie heeft soortgelijke (goede en slechte) ervaringen met FS-apparatuur.
Graag svp je antwoorden op deze vragen.