[SpeedTouch 510]Temp poorten?

Pagina: 1
Acties:

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Topicstarter
Ik zit met een vraagie:
Ik zie hier allemaal gefowarde poorten, die automatisch worden aangemaakt.
Zelf ben ik 0.0.1 en die staat er niet tussen. Alleen de pc's van n00bs (die niet in dit menu kunnen) hier in huis staan er bij. Daarom ben ik een beetje bang voor hacker's/spyware weet ik veel wat. Dus zal ik ze gewoon weghalen, of is er meer aan de hand?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/pmudde/port.JPG

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat is nou eigenlijk precies je vraag? :?
Schijnbaar snap ik het niet zo goed; excuses!

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 02-03-2004 23:45 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25
Dat komt omdat upnp aan staat waardoor programma's poorten open kunnen zetten. Die krijgen dan type temp mee. Alleen worden die poorten bij het sluiten van het programma niet altijd weer dicht gezet, wat ik dan weer wat minder netjes vind. Daarom zou je t ook gewoon uit kunnen zetten.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens mij worden ze door UPnP toegevoegd, en is het weghalen ervan niet schadelijk. Mochten ze wel nodig zijn, zullen ze gewoon automatisch opnieuw worden toegevoegd.

edit:
Als reactie op tweakdude - het uitzetten van UPnP brengt ook nadelen met zich mee. Zo kun je zonder UPnP geen bestanden sturen of audiogesprekken voeren met MSN.

[ Voor 34% gewijzigd door GlowMouse op 02-03-2004 23:45 ]

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Topicstarter
Aha... dan laat ik ze wel staan. Ik vind het wel vreemd dat ik (degene die internet het meest gebruikt hier) er niet tussen sta. Toeval dus...

Owja nog iets. Voor andere 510 gebruikers: vaak zegt ie dat er geen poorten openstaan, terwijl dat wel het geval is. Als je dan een paar keer op F5 ramt verschijnen ze wel opeens. Vreemd vind ik. Is dit een bekent probleem?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mycosis schreef op 02 maart 2004 @ 23:46:
Owja nog iets. Voor andere 510 gebruikers: vaak zegt ie dat er geen poorten openstaan, terwijl dat wel het geval is. Als je dan een paar keer op F5 ramt verschijnen ze wel opeens. Vreemd vind ik. Is dit een bekent probleem?
Ja, dat had ik eerst ook.
Sinds ik een nieuwere firmware erop gezet heb, is het niet meer voorgekomen.

Tevens is de nieuwe firmware zoiezo een aanrader, toch wat extra opties, ook mbt Upnp. Zo kan je Upnp ook op secure zetten (een pc kan alleen maar poorten naar zijn eigen adres openzetten ipv namens andere) en op off.

{signature}

Pagina: 1