[WIN2003]Virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:49

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Ik heb laatst Windows Server 2003 geinstalleerd op mijn pc en hem vervolgens als workstation geconfigureerd zoals hier op het forum rondzwerft nu ben ik zeer tevreden alles tuft lekker door op mijn wokstation :P
maar nu heb ik alleen nog geen goede (liefst zo klein/licht mogelijke) virusscanner die onder windows 2003 draait
ik heb gezocht en er ook wat gevonden (die tevens in de beschrijving staan hoe je 2003 omtovert tot een WS) maar die zijn wat TE zwaar voor mijn lichte pc 8) dus had ik de vraag of er mensen zijn die weet welke virusscanners er onder win2003 draaien en een beetje licht zijn voor mijn pc

bij voorbaat dank

(PS. ik neem aan dat de gratis versies van AntiVir en AVG helaas NIET draaien onder win2003?)

Greetz

fat to da bone

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aangezien je geen nieuw OS zoekt, is Windows Operated Systems misschien niet de juiste plaats :P
Dus ik verplaats je vraag van WOS naar Beveiliging & Virussen. Trouwens welkom op GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hican
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2022

Hican

hican.net

fatshark schreef op 02 maart 2004 @ 23:37:
Ik heb laatst Windows Server 2003 geinstalleerd op mijn pc en hem vervolgens als workstation geconfigureerd zoals hier op het forum rondzwerft nu ben ik zeer tevreden alles tuft lekker door op mijn wokstation :P
maar nu heb ik alleen nog geen goede (liefst zo klein/licht mogelijke) virusscanner die onder windows 2003 draait
ik heb gezocht en er ook wat gevonden (die tevens in de beschrijving staan hoe je 2003 omtovert tot een WS) maar die zijn wat TE zwaar voor mijn lichte pc 8) dus had ik de vraag of er mensen zijn die weet welke virusscanners er onder win2003 draaien en een beetje licht zijn voor mijn pc

bij voorbaat dank

(PS. ik neem aan dat de gratis versies van AntiVir en AVG helaas NIET draaien onder win2003?)

Greetz
Omdat je een niet al te zware wil zou ik toch AntiVir en AVG gaan testen (ik weet namelijk niet of ze wel of niet werken onder win2k3). En anders zou ik het gewoon houden bij een online virusscanner, deze is bijvoorbeeld wel goed:
http://housecall.trendmicro.com/
en anders zou ik toch gewoon NortonAntivirus 2003 of 2004 erop zetten. Misschien wat te zwaar voor je lichte pc, maar als je win2k3 aan kan op je pc'tje dan kan NAV er ook nog wel bij lijkt? :P

Hican.net | IT Blog about all that is interesting.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

chromeeh

the Gnome

Tja, ik heb hier NAV Enterprise draaien, maar voor particulier gebruik is dat niet echt haalbaar :)
Je kunt ook bij Symantec gratis online scannen, net zoals bij Trend Micro....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."