[aldi laptop] Contrast en helderheid regelen

Pagina: 1
Acties:

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 21:19

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit nu achter de nieuwe laptop van mijn pa, die recente aanbieding van de Aldi maar ik ben zeer ontevreden over de kleurwergave, nu ben ik dan ook gewent aan CRT schermpjes op desktop pc's maar op deze laptop kan ik alleen maar het contrast regelen met [fn]+[cursor links/rechts] maar nergens kom ik een andere helderheid instelling tegen.

Ik heb de manual door gekeken maar deze o zo veelzijdige manual zegt me ook niks over een extra regeling.
Weet iemand of hier een setting voor is?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

fn knop + f1 t/m f12 eens proberen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• gemert3
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 15:19
jrutjes schreef op 02 maart 2004 @ 23:32:
Hallo allemaal,

Ik zit nu achter de nieuwe laptop van mijn pa, die recente aanbieding van de Aldi maar ik ben zeer ontevreden over de kleurwergave, nu ben ik dan ook gewent aan CRT schermpjes op desktop pc's maar op deze laptop kan ik alleen maar het contrast regelen met [fn]+[cursor links/rechts] maar nergens kom ik een andere helderheid instelling tegen.

Ik heb de manual door gekeken maar deze o zo veelzijdige manual zegt me ook niks over een extra regeling.
Weet iemand of hier een setting voor is?
ga naar je beeldscherm eigenschappen, dan het gforceGO tabblad kiezen, vervolgens nVIEW (op de tweede regel) in het linkse kader dan naar apparaat instellingen onderin het hoofd venster.
daar staat kleurcorrectie en schermaanpassing

Verwijderd

je kan inderdaad bij je beeldscherm eigenschappen je kleuren meer satureren, je kleur dus meer weergeven. Maar eigelijk zouden de kleuren zo al moeten goedzijn. Je mag de kleuren van een TFT laptop scherm nooit vergelijken met een CRT scherm, is nooit van dezelfde kwaliteit.
Ik heb het scherm van die aldi laptop al eens gezien, en eerlijk gezegd: die kleuren waren bedroevend slecht ivm andere laptopTFT's, dus je kan nog wisselen....
Never buy a computer in a supermarket ...... :X