Raar probleem met versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
De versterker werkte eerst prima, toen heb ik hem losgekoppeld en op zolder gezet. Daar heeft hij ongeveer een half jaar gestaan, nu heb ik hem weer aangesloten. Nu werkt geen enkel kanaal meer, behalve de cd direct (source direct voor cd.). Alle andere kanalen hoor ik heel zacht als ik de versterker volledig open draai. En de cd direct functie werkt perfect. Deze omzeilt het bas en treble management. Het lijkt er dus op dat het probleem daar ergens zit. Heeft iemand tips voor mij om dit op te lossen?

Het gaat om een Yamaha AX-700 stereo versterker.
Ik heb de knoppen reeds ingespoten met contactspray.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
Contactspray is ROTZOOI, het maakt echt vaak meer stuk dan dat het maakt....
Het kan zijn dat er ergens een vitale condensator stuk is. Elco's (electrolitische condensatoren) kunnen het soms niet verdragen dat ze ineens weer de volle spanning moeten verwerken. Het helpt dan vaak om een apparaat rustig onder spanning te zetten dus van 0 tot 230 in stappen. Misschien dat er op deze manier een gedeelte van de aansturing defect geraakt is.

Pat

Carpe Diem

Verwijderd

out en in ff doorlussen met tulpstekker en probleem opgelost :*)

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Ik heb de printplaten nagekeken maar niks vreemds gezien.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mauritsklein/yamaha.jpg

Verwijderd

Listen very carefully I only see this twice " ff in/out doorlussen met tulpstekker"

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 23:20:
Listen very carefully I only see this twice " ff in/out doorlussen met tulpstekker"
Ik begrijp je niet helemaal, mijn cd ingang heeft geen uitgang zoals een tape aansluitig. Kan jij het nader uileggen?

Verwijderd

maak eens een foto van je ingangen van je versterker

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Patten schreef op 02 maart 2004 @ 23:08:
[...]Elco's (electrolitische condensatoren) kunnen het soms niet verdragen dat ze ineens weer de volle spanning moeten verwerken. Het helpt dan vaak om een apparaat rustig onder spanning te zetten dus van 0 tot 230 in stappen. Misschien dat er op deze manier een gedeelte van de aansturing defect geraakt is.

Pat
Dat lijkt me onzin. Elko moeten hier geen problemen mee hebben, ze er zijn immers voor gemaakt en en hebben waarschijnlijk een ruime marge. Als of jij op je versterker een dimmer hebt aangesloten om hem iedere keer "rustig" op te starten 8)7

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 09:59

BLN

Anders moet je ff met alcohol sprayen aan de binnekant dat vervliegt gewoon. Als je t erin spuit lost t veel rommel op. Weet je zeker dat t niet aan de contacten ligt.

If it ain't broken, don't fix it

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
alsjeblieft.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mauritsklein/ingangen1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mauritsklein/voorkant1.JPG

Verwijderd

Oke dus linksonder doorlussen naar boven , staat zelfs op de tekening.
Of zie ik daar al bruggetjes op je foto?
Controleer deze eens , ff eruit en schoonmaken en goed aandrukken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 23:39 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Audi_S2 schreef op 02 maart 2004 @ 23:25:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal, mijn cd ingang heeft geen uitgang zoals een tape aansluitig. Kan jij het nader uileggen?
Ik heb hier een oude versterker staan waar een ingang en uitgang opzit die standaard doorgelust zijn, als je dat loskoppelt doet die versterker vrij weinig.
Misschien dat ie dat bedoeld.

Juist ja met 2 van die beugeltjes zoals op de tekening.

[ Voor 7% gewijzigd door bobo1on1 op 02-03-2004 23:39 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Ja dat bedoel ik , maar bij hem zijn het bruggetjes die die ff moet checken...........

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Oke ik heb de bruggetjes gechecked, maar dat heeft niks geholpen. ze maakten al goed contact.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
kan het zijn dat de opslagplek te koud of vochtig is geweest?
Wat kan dit voor gevolgen gehad hebben? Hoe kan ik dit constateren en repareren?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Controleer of er ergens corrosie is ontstaan :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Die bruggetjes bruggen zeker een insert waar een externe EQ aan kan? Beetje vreemd dat je die niet gewoon (zoals bij mijn versterker) kan bypassen met een schakelaar voorop.

Ik zie dat je ook een tone-bypass-knop hebt. Probeer die eens dan, als het zoals jij denkt aan het tone-circuit ligt, zou je dan wel geluid moeten krijgen uit alle inputs.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Als ik de cd ingang aansluit en cd-direct uitzet en de de volume volledig opendraai dan hoor ik zacht de muziek. De muziek reageert dan wel op de bas/treble/loudness controls. Alleen alles is heel zacht. Tone-Bypass geeft geen resultaat. Draai ik volume terug en schakel ik cddirect in dan is het volume weer normaal.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Audi_S2 schreef op 03 maart 2004 @ 17:22:
Als ik de cd ingang aansluit en cd-direct uitzet en de de volume volledig opendraai dan hoor ik zacht de muziek. De muziek reageert dan wel op de bas/treble/loudness controls. Alleen alles is heel zacht. Tone-Bypass geeft geen resultaat. Draai ik volume terug en schakel ik cddirect in dan is het volume weer normaal.
Toevallig "Tape monitor" aanstaan ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
tbusquet schreef op 03 maart 2004 @ 18:05:
[...]

Toevallig "Tape monitor" aanstaan ?
Nee helaas. :(

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nou, dan zou ik het in de voorversterker zoeken, niet in de toonregeling. Ik zou in dat geval denken dat één van de voorversterker opamps (als ze die gebruiken tenminste) naar zijn grootje is. Aangezien beide kanalen zo goed als dood zijn, zal het misschien te maken hebben met de voeding van zo'n dual of quad opamp.

De overige componenten zijn namelijk voor links en rechts separaat uitgevoerd.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
deepspace schreef op 02 maart 2004 @ 23:31:
[...]

Dat lijkt me onzin. Elko moeten hier geen problemen mee hebben, ze er zijn immers voor gemaakt en en hebben waarschijnlijk een ruime marge. Als of jij op je versterker een dimmer hebt aangesloten om hem iedere keer "rustig" op te starten 8)7
Sorry, je hebt helemaal gelijk.... Ik was ff in de war met de oude papieren condensatoren...... Sorry!

Carpe Diem

Verwijderd

Het zou toch wel eens een elco kunnen zijn. Die dingen kunnen uitdrogen als ze een tijdje niet gebruikt zijn. Heb hier wel meer over gelezen op HIFI forum.

Vocht kan natuurlijk ook.
Ik zou hem eens door (laten) meten.

Dat je toch iets op de andere kanalen hoort als je het volume helemaal open zet is normaal = overspraak tussen de kanalen

Verwijderd

zat er een afstandsbediening bij?? klinkt vreemd maar ik heb namelijk zelf een kenwood en als ik daar de stekker in en uit van doe en hem aanzet kan ik ook alleen geluid krijgen via cd direct en als je hem aanzet met de ab dan werkt alles wel..

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 13:53:
zat er een afstandsbediening bij?? klinkt vreemd maar ik heb namelijk zelf een kenwood en als ik daar de stekker in en uit van doe en hem aanzet kan ik ook alleen geluid krijgen via cd direct en als je hem aanzet met de ab dan werkt alles wel..
Nee geen afstandbediening. :(

Pagina: 1