[php]url controleren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig voor een bedrijf die hebben zo'n systeem dat ze pop-ups laten zien, voor geld.
Nou moeten ze bij aanmelden een website-url opgeven, die sla ik dan in mysql op.
Nu wil ik dat hij alleen op die site getoond kan worden, voorbeeld:

aanmelden.php:
site-url: http://www.voorbeeld.nl

dan zetten ze de code op een pagina die op dat domein staat, maar dat bijvoorbeeld dit ook werkt:

http://www.voorbeeld.nl/map/index.htm

en dat hij verder niet op een ander domein getoond kan worden, hoe kan ik dat voor 'me kaar krijgen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Ik zou eens kijken naar de functie strpos en naar de variabele $_SERVER['HTTP_HOST'].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedoel je dat er meerdere domeinen zijn op die server en dat je bij een domein wilt dat de popup wordt weergegeven. Dan zou je moeten kijken naar de $_SERVER["HTTP_HOST"] variabele moeten kijken.

Of bedoel je dat de popup niet mag worden weergegeven als de site in een frame wordt weergegeven van een andere host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shadowman schreef op 02 maart 2004 @ 23:13:
Bedoel je dat er meerdere domeinen zijn op die server en dat je bij een domein wilt dat de popup wordt weergegeven. Dan zou je moeten kijken naar de $_SERVER["HTTP_HOST"] variabele moeten kijken.

Of bedoel je dat de popup niet mag worden weergegeven als de site in een frame wordt weergegeven van een andere host?
nee dat bedoel ik beide niet :+

wat ik bedoel is dat er gecontroleerd meot worden waar de url vandaan komt en of die matcht met de url in de db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ah je bedoelt dat de popup van een andere website wordt opgevraagd en dan moet jij php controleren of de website die het opvraagt in de database staat. Dan moet je is kijken naar $_SERVER["HTTP_REFERER"].

offtopic:
En als dat het ook niet is ben ik niet echt wakker meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Bedoel je dan de $_SERVER['HTTP_REFERER'] variabele? Maak eens een pagina met daar in phpinfo(); en kijk welke variabelen je allemaal kunt gebruiken.

edit:
Hmm, ik moet echt eens sneller gaan typen :P

[ Voor 25% gewijzigd door dArtagnan op 03-03-2004 00:03 ]

Pagina: 1