Toon posts:

"screenshot" van flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een functie in flash, die om de x seconde een soort "print screen" van het swf bestand, zoals de gebruiker die ziet.
Dit bestand moet vervolgens worden opgeslagen op de server (of kan het ook direct in de database worden opgeslagen?).

Ik heb wel iets gevonden wat ongeveer doet wat ik zoek:
http://gwbeta.homeip.net/gtest2/demoCanvas.html

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 13:28
nja, en je vraag is? je hebt al iets gevonden toch?

Kun je niet op elke interval een writetodisk doen van een jpeg'je ? ik ken flash verder niet maar het lijkt me dat dat moet kunnen toch?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat lijkt mij dus ook...

Maar ik vraag me af met welke functie(s) je dat moet doen..

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

http://gwbeta.homeip.net/gtest2/canvasdraw.zip

Je kan geen plaatjes vanuit flash schrijven naar HD, je zal het op bovenstaande manier moeten doen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt een programma genaamd "camtasia" waar je alle acties op je beeldscherm mee kan capturen en kan exporteren als een .gif of videoformaat. Kan je dus flash ook wel mee capturen.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
SWF2Video Pro is wellicht wat je zoekt. Niet gratis maar werkt perfect (speelt ook elke swf echt proper af)...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij moet het op de server gebeuren zoals in de openings post staat, dus dan heb je volgens mij weinig aan die programma's.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Ik weet niet precies wat je wilt doen op het scherm maar als ik het goed begrijpt wil je alle acties van de user bijhouden en dit vervolgens opslaan en het kunnen replayen. Wat ik in dat geval zou doen is per bepaalde tijdseenheid in flash (timertje) de veranderingen opslaan en dit in een array zetten. Deze zooi data kun je daarna via php/asp/etc doorgeven en wegschrijven op de server. Ik zou het niet doen met screenshots want dat wordt natuurlijk veel te groot.

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee..
Het is de bedoeling dat ik het beeld van de webcam van degene kan ontvangen, dus dan heb ik wel een plaatje nodig...

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
webcam? Herschrijf je post eens want nu snap ik er niets meer van. Als je met de camera functie wil werken in flash heb je Flash Communication Server nodig.
Pagina: 1