Welke kaart heeft nu wel DDR en welke niet !!!!!

Pagina: 1
Acties:

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:04
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart van ongeveer 600,= maar weet nog steeds niet welke.

Ik dacht eerst aan de asus v7700 pure maar heeft die ook DDR. ik kom er niet uit.

Nog een vraag. Is het snelheidsverschil van een kaart met DDR (200/333) GTS en de andere geforce kaarten gerechtvaardigd.

Laatste vraag. Ik wil graag een all-round kaart, Q3 Unreal en veel racespellen.

Dank alvast allemaal want ik weet het niet meer........

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alle geforce kaarten hebben DDR behalve de
- geforce 256
- geforce 2 MX

(maar ik geloof dat Creative een DDR MX kaartje fabriceren?)

dus de Geforce DDR, de Geforce 2 GTS, de GF2 Pro en de GF2 Ultra zijn allemaal met DDR geheugen.

De Asus V7700 Pure is een Geforce2 GTS (is er ook in Pro uitvoering?), dus een DDR kaartje.

Er zijn een aantal benchmarks te zien op tweakers.net... moet je maar even zoeken
de GF2 MX is geloof ik net iets sneller dan de Geforce1 DDR en de GTS, Pro en Ultra zijn allemaal een stuk sneller dan de oude GF1 DDR

Zelf heb ik een Asus V7700 Deluxe en ik haal met een Athlon Classic 800@864 + Abit KA7 + 256 MB PC133
- rond de 6550 3dmarks niet overklokt
- rond de 7100 3dmarks wel overklokt (250/390)

(die laatste is eigenlijk niet eerlijk... hoewel ie wel stabiel draait met een geheugenklok van 390, produceert ie veel random pixels tijdens het renderen :()

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• bassio
Bedankt voor je snelle antwoord,

Wat ik alleen niet snap is dan het prijsverschil tussen bijvoorbeel de GTS2 van Asus/powercolor en de GTS2 van hercules.

Dit is 200 gulden. Is dit een eventuele performance verbetering waard?

Thanx

Iemand nog tips of opmerkingen......please!

• bassio
Iemand nog tips of opmerkingen......please!

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 23:58 schreef OiSyN het volgende:

de GF2 MX is geloof ik net iets sneller dan de Geforce1 DDR :()
Misschien kan je de GF2 MX iets verder overklokken, maar standaard is die GF1 DDR echt WEL veel vetter en sneller.

Maar dit is een eeuwenoude discussie en iedereen met een GF2MX beweert het omgekeerde en je raadt het al ik heb de GF1 DDR. Maar Benchmarks geven MIJ gelijk!!

Ik raad je de GF1 DDR dus aan, alleen die is 150,- duurder dan een GF2MX

• DBA907
  • Laatst online: 14-10-2025
Allround-kaart hmm...
De ATI Radeon 32 MB DDR

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Q3 Unreal en veel racespellen
Klint toch als een Voodoo 5500, UT is het best met Glide en racespellen zijn het mooist met FSAA aan. Speel je liever op een hoge resolutie op 32bits dan is de Radeon iets voor jouw, Spellen met een UT engine draaien ook goed op de Radeon en zien er erg goed uit, en racespellen op 32bits (bv. nfs-pu zien er ook erg mooi uit).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 15 december 2000 08:28 schreef bjanssen het volgende:

[..]
Misschien kan je de GF2 MX iets verder overklokken, maar standaard is die GF1 DDR echt WEL veel vetter en sneller.
urder dan een GF2MX
[..]
Oh, ja ik heb geen MX (maar een GTS), maar ik d8 dat in de benchmarks gezien te hebben, dat de gf1 DDR ongeveer even snel was als de gf2 MX... Kan ook verkeerd gekeken hebben. Maar goed, je hebt gelijk dat de MX een prima overklokkaartje is...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1