Toon posts:

[Delphi7] Printer op IP basis aansturen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik dit kan realiseren? Momenteel ben ik wel druk doende met de standaard info, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Hetgeen ik zou uit zou willen printen is eigenlijk niet meer dan een simpele tekstfile.

Verwijderd

Je steld toch alles in je windows omgeving in? En je verstuurd naar win32 een sijntje van printen. En die regelt de rest, toch? :X

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Volgens mij kun je het bestand wat uitgevoerd word als je print naar een bestand (standaard optie in windows) letterlijk naar printer sturen.

Wat wil je precies maken?

seweso's blog

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel geen printer onder windows in, de printer wordt pas geinstalleerd nadat ik dit bestand uitgeprint heb. Dus dit is geen optie.

Het gaat om een nieuwe installatie, en dit programma is het eerste programma dat ik op ga starten. Het bestand dat ik dan aanmaak wil ik graag naar een netwerkprinter gooien, dus rechtstreeks naar een IP nummer.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Dan zou je zelf zoiets als een printer driver moeten schrijven, maar met plain text zal dit niet zo heel erg moeilijk zijn. Je kunt misschien even met google zoeken naar 'lpr' volgens mij is dat het protocol wat er over het algemeen gebruikt wordt door netwerk printers.

[ Voor 16% gewijzigd door Abom op 03-03-2004 08:09 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53

Reptile209

- gers -

HP printers kan je via telnet aanspreken op poort 9100. Je kan dan gewoon plain-text printen.
Hier staan onderaan een aantal poorten waarop je een HP kan aanspreken voor verschillende protocollen. Hou er echter wel rekening mee, dat je software zo gruwelijk afhankelijk van het printermodel wordt. Ik heb nl gaan flauw idee of andere (laser-) printers dit ook ondersteunen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan vrees ik dat het te complex wordt voor me, ik moet denk ik printen naar poort 9100 omdat we hier standaard HP's hebben staan en het is maar een standaard ascii bestand met wat simpele informatie.

Mocht er nog een tip zijn... Ik ben n00b kwadraat :) In ieder geval bedankt voor de info zover.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

TeeDee

CQB 241

Vanaf windows2000 wordt standaard lpr.exe geinstalleerd. Dat kan je commandline aanspreken dus ik neem aan dat je dit ook "simpel" via Delphi kan aanspreken.

code:
1
lpr -S 192.168.78.50.10 -P NaamPrinter etc. etc.

Ik gebruik bovenstaande voor een x-aantal interne webapps. Werkt ideaal!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Vol op de bek! dank je! Dit ga ik eens effe proberen! Thanks! (!!)

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT!
Pagina: 1