Toon posts:

[XP] Uniek probleem na een harde crash, weet me geen raad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was Deus Ex 2 aant spelen, op mijn barton 2800+ op 2300 mhz en een een gf4ti 4200 turbo met vmod op 1,9 volt met mem op 645 en core op 324. Werkte altijd prima. Maar tijdens het spel werd het scherm ineens gevuld met een soort grote gekleurde pixels, dwz wel ongeveer in de kleur van het spel, zag nog vaag een crosshair erdoor heen etc. Nix werkte meer, ctr-alt-delete alt-tab alt-f4, helemaal dood. Toen opeens viel beeld uit en zag ik nix meer. Ik resetten, kom ik in windows staat mijn beeld nie meer gecentreed en refresh rate op 60 hz ipv 85. Wil ik dat terug zetten, bij beeldscherm->geavanveerd zie ik dat schermpje voor ongveer 0.5 sec en weg is et... dus ik denk... kut... ik via ctr-alt-delete naar taakbeheer ook nix, taskmsgr in run doet ook nix. heb gf oc uitgezet, geprobeert de driver opnieuw te installen, maar denk niet dat het daar aan ligt, zie nl nergens staan dat er problemen zijn met de kaart. Heb echt GEEN id wat er aan de hand is, iemand die een oplossing weet? ik kan wel gewoon internetten mp3tjs spelen etc...

Als je me kan helpen... heel erg bedankt!!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou alles OC's eerst eens standaard zetten voordat je verder gaat troubleshooten :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer eerst eens alles terugklokken en in safe mode.
(vreemd dat bijna iedereen dat vergeet) O-)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou het in eerste instantie ook zoeken in een driverprobleem. Doordat ie vastliep ZOU het kunnen dat ze vernaggeld zijn. 't is een beetje gissen.
Wat ik zou proberen is met Detonator destroyer je huidige drivers weghalen, rebooten (dan heb je als het goed is weer een VGA adapter als videokaart in Windows, 640x480x16kleuren), en opnieuw installeren.
[edit]
Eerst doen wat ze hier boven me zeggen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 02-03-2004 21:57 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb in safemode gedaan en idd dan doet geavanceerd et weer gewoon, toen heb ik in safe mode de kaart verwijderd via hardware en na reboot nieuw gdllde drivers geinstalled (waren wel dezelfde als voor het probleem). Ik hoefde alleen nie te rebooten na de installatie en het probleem is er nog steeds. Ik ga nu weer verwijderen reboot en dan kijken of ie et doet... Wat is dat detonator destroyer? moet ik dat gebruiken? ik zal es ff googelen...

Verwijderd

Topicstarter
detonator destroyer zegt: Unknown Card or Non Nvidia Drivers dus dat schiet niet op, dan maar weer via xp denk ik

Verwijderd

Topicstarter
ok weer verwijderd op de normale manier. voordat ik de drivers opnieuw install, nu dus.. doet advanced het nog wel, dus het ligt idd aan de drivers denk ik... maar... taakbeheer doet et nog steeds niet. hoe kan dat?? ik ga zo ff kijken of taakbeheer et wel in safemode doet.

Verwijderd

Topicstarter
goed... taakbeheer doet het in safemode en advanced monitor settings ook... driver probleem dus... nu is de vraag hoe los ik het op?? IK weet het echt nie meer.

ok sorry... en sorry als dit ook een kickje lijkt :p

ik heb het maar even in je vorige post verwerkt ;)

[ Voor 33% gewijzigd door elevator op 02-03-2004 23:49 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sc0rpz - als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft in een topic, zou je dan je laatste bericht willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te posten?

Nu lijkt het namelijk net ofdat je steeds probeert je topic naar de bovenkant van de forumindex te 'kicken' - en dat is vast je bedoeling niet (en niet toegestaan :P )

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien dat driverpack wat met Windows Update meekomt geinstalleerd ? Dat gaf bij mij dit soort wazige effecten. Probeer dat eens te uninstallen :) De laatste Detonator drivers al geprobeerd ? Zoja, probeer dan eens een wat oudere, bijvoorbeeld uit de 4X.XX serie :) Ga ik er ook even vanuit dat je Windows up-to-date is met Service pack 1 en de rest van de kritieke patches :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
kijk het probleem deed zich voor tijdens het spelen van een spel. en daarvoor werkte alles gewoon goed. Er zijn dus gewoon drivers beschaidgd denk ik maar ik weet niet welke en ik weet niet hoe ik het op moet lossen

Edit: ik kwam er net achter dat de driver van mijn monitor veranderd was. heb ik weer oude driver ge installed en advanced doet het weer!! alleen nu doet taakbeheer het nog steeds niet... weten jullie ik hoe dat moet oplossen, welke driver dat veroorzaakt kan hebben?

Edit2: ok ik heb taakbeheer weer aan de praat. Maar nu blijk msconfig het ook niet te doen... Hij zegt dat ik niet mag runnen omdat er beperkingen zijn opgelegd blablabla je kent het wel. klinkt als een worm amar nav2003 vond nix, ben nu stinger aant runnen en dan adaware.. iemand een andere optie?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:40:
kijk het probleem deed zich voor tijdens het spelen van een spel. en daarvoor werkte alles gewoon goed. Er zijn dus gewoon drivers beschaidgd denk ik maar ik weet niet welke en ik weet niet hoe ik het op moet lossen

ik zat weer in de houdgreep van een vieze worm, maar ik heb het opgelost, mag slotje op
Pagina: 1