[Neomagic MagicGraph256AV] 3D Hardware Acceleratie

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
Straight to the point... ik krijg de 3D Hardware acceleratie niet aan de praat.. oftewel Direct3D..

tis een onboard kaartje op mijn laptop, de Dell Latitude 366 A.

zit 2,5mb videomemory op. Ik gebruik windows xp nu. De rede is dat ik geen divx vloeiend kan afspelen die WEL vloeiend afgespeeld konden worden op deze laptop toen ik nog Direct3D acceleratie had..

Ik heb al tal variatie van OS'en (win98,me,2k,xp) geprobeerd en tal van verschillende versies drivers van de dell support site. en niet te vergeten de verschillende directx versies.

De keer dat het wel lukte was toen ik win2k instaleerde zonder nieuwere directx of drivers. Direct3D ondersteunde hij dus gewoon en kon alles full screen hardware accelerated afspelen. Zelfs DIVX. Maar na 4 weken draaien en een crach met het partitioneren moest windows eropnieuw op.. ik besloot toen maar op winxp te gaan voor de kortere opstarttijd. Alleen heb ik nu geen Direct3D. Is dit te forcen? want ik weet dat de hardware het wel aankan. zelfs MPEG kan ik niet meer vloeiend af te spelen (ja XP is tot het minimale gebracht, classic themes, services uit enzo).

Mis ik iets... heb ook al BIOS upgrade uitgevoerd.. maar dat helpte ook niet.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23

Pubbert

random gestoord

Als ik het niet mis heb is het dus een Celeron 366?
Dat i.c.m een 2.5mb videokaart is verre van ideaal voor DivX te kijken. Zeker aangezien de compressie van de films steeds beter word, en dus hogere systeemeisen nodig heeft.

Maar zoals je zegt, het werkte een tijdje terug op 2k nog wel. Dan zou ik zeggen: Ga terug naar 2k.

Maar ik haal niet uit je post dat je ook verschillende codeds geprobeerd hebt? Misschien kun je dat eens proberen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Linkje van iemand met hetzelfde probleem?

Maarreuh.. ik draai Win98 (waarom eigenlijk nog?) op mijn Latitude A300ST en DivXen en Xvids gaan als een trein. Geen Direct 3D ondersteuning. Zou het niet ergens anders aan kunnen liggen?

• Don3k
Thund3r schreef op 03 maart 2004 @ 12:55:
Als ik het niet mis heb is het dus een Celeron 366?
Dat i.c.m een 2.5mb videokaart is verre van ideaal voor DivX te kijken. Zeker aangezien de compressie van de films steeds beter word, en dus hogere systeemeisen nodig heeft.
Daar geef ik je helemaal in gelijk.. kon het zelf ook niet geloven dat het onder win2k kon.. maar hij deed het echt...

ik heb maar toch win2k geinstaleerd.. maar tot mijn grote verbazing... WTF.. het lukt niet meer :?
Bene schreef op 03 maart 2004 @ 17:05:
Linkje van iemand met hetzelfde probleem?

Maarreuh.. ik draai Win98 (waarom eigenlijk nog?) op mijn Latitude A300ST en DivXen en Xvids gaan als een trein. Geen Direct 3D ondersteuning. Zou het niet ergens anders aan kunnen liggen?
-edit

ik geloof dat wij dezelfde kaarten hebben? welke drivers heb je gebruikt? op de cd? die heb ik namelijk niet (meer) |:(
ty voor die link.. die ga ik uitgebreid doorlezen...
misschien mag ik vragen (mits het legaal is) wat voor codec pack je gebruik? ik gebruik namelijk ffdshow.. met andere codecs (packs) krijg ik groen beeld enzo..

[ Voor 6% gewijzigd door Don3k op 03-03-2004 18:46 ]

• Don3k
okeeee.. case closed...

jullie haten me nu prolly :o

hier komt de oplossing...

Tijdens het instaleren van win95/98/me/2k/xp zat ik in de tussentijd flink te denken. Ik kreeg de gedachte uit de oude pentium 1 tijd. Vroeger moest ik altijd beeldscherm op 256kleuren zetten om vcd af te spelen.

Wel, hij stond nu op 24bits... voor de gein maar even op 16bits gezet... en damnz.... so simple? zo'n optie over het hoofd gezien.. en voor nix hele week windozen instaleren... tijd steken in zoiets doms...

Zo, case closed... nu kan ik weer patsen.. want mijn "slome" 366 kan full screen hq divx, xvid en nog meer dingen afspelen zonder te schokken.. en het leuke is.. op school iedereen met zware amd's, p4's kunnen geen film afkijken in de klas zonder netstroom... ik ga lekker verder met kijken want dankzij mijn "slome 366" kan ik 4 uur op accu.. (dit is natuurlijk laptopafhankelijk, so no flame intend.)

Dit is mijn verhaal hierachter... zullen wel leuke reacties komen of topic word gesloten.. mij maakt het niet meer uit.. het is opgelost }) sorry voor dit onzinnige topic en hoop dat ooit een andere gebruiker oplossing bied (long life search _/-\o_ )...

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Geweldig! Ik heb gisteren Win98 eraf gemikt voor 2000 ivm met een nu opgelost hibernation problemen en ja hoor, weg direct3d. Zeg het maar. "Bene, je bent een eikel". Filmpjes draaien op het moment met seconden per frame. Ik zal bij thuiskomst even kijken of ik ook op 24 bits sta.

NB: Ik had onder 98 de laatste NeoMagic drivers die Dell mij aanbood op mijn servicetag. Ik had DivX 5.0.3 (?) en een los gedownload AC3 en Xvid codec.
Pagina: 1