[SB 128] Latency is te hoog

Pagina: 1
Acties:

• alter88
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 15:40
Ik heb een SoundBlaster PCI 128, een Technics KN5000 en Cubase SX 2.0.1

Ik werk graag met samples van de VST plug-in Halion.

Als ik via mijn keyboard de sounds van Halion wil bespelen, zit er een heel vervelende vertraging in van ongeveer een seconde.

Nu doe ik dus met een pianogeluidje alles opnemen en dan halion inschakelen, maar dat moet beter kunnen lijkt mij.

Mijn vraag is: Is dit softwarematig op te lossen, of is het tijd voor een nieuwe (professionele) geluidskaart?

Ik heb al instellingen lopen veranderen in Cubase, maar zoveel verstand heb ik er niet van.

Wat meer info over mijn PC:

P4 2,4 GHz @ 800 MHz FSB
512 MB DDR3200

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:56

Eraser127

Nijkerk

tsjah, dat ligt gewoon aan je geluidskaart, je kan de latency wel verlagen (ergens in Cubase preferences/midi menu), maar dan kan je kaart het op een bepaald moment niet meer bijhouden en gaat het stotteren en brak doen. je zal denk dus gewoon een betere kaart moeten kopen.

My Discogs

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
'T wordt echt tijd voor een nieuwe kaart :P Neem er een met ASIO2.0 support, dan heb je nog'n ms of 10-30 vertraging, en da's goed speelbaar :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• alter88
  • Laatst online: 10-02 15:40
OK bedankt :)

Dan de volgende vraag: Wat voor kaart.

Zoals Wormaap al zegt: eentje met ASIO2.0 support. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt

• Mike Jarod
  • Niet online
PCI 128 in combinatie met VSTi's is inderdaad knudde :)

Wat voor kaart? Lees de reviews :) Iedereen zal zijn kaart wel aanprijzen.

Een paar bronnen:
- www.feedback.nl (kan je ze kopen)
- www.peterverspuy.nl (kan je ze kopen)
- www.musik-produktiv.com (kan je ze kopen)
- www.interface.nl (muziekblad)
- www.soundonsound.com (muziekblad, deels ook online te lezen)
- www.dancetech.com (diversen)

Een paar merken:
- www.m-audio.com
- www.echoaudio.com
- www.rme-audio.com

Ik bezit naar volle tevredenheid een Echo Mia, maar die wordt niet meer gemaakt lees ik net. Wel de Echo MiaMIDI (zelfde kaart maar dan met midi interface). Deze komt in alle tests die ik gelezen heb erg goed uit de bus. Afaik zijn de kaarten van RME echt "top", maar daar is de prijs ook naar. Als mensen willen beginnen met een dergelijke kaart raad ik ze iets aan zoals de M-Audio Audiophile 2496.

Overigens heb ik het nu over PCI kaarten, maar in USB is tegenwoordig ook heel veel te vinden. Misschien handig om over na te denken of je iets intern of extern wilt. De kwaliteit is hetzelfde, je hebt alleen het voordeel dat het ook makkelijk op andere pc's / notebooks aan te sluiten is.

[ Voor 77% gewijzigd door Mike Jarod op 03-03-2004 13:10 ]