Toon posts:

[XP]3 Verschillende Users en een er van mag het niet zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de misschien iets rare topictitel,

Maar ik heb 3 verschillende users A B C allemaal gewone users. Ik ben A (admin he:)) ik wil alle mappen kunnen zien B mag dat ook maar C niet. C is een jongentje van 11 en snuffeld nogal eens graag rond, gezien ik aan 20 gig pron heb, maak nuttig gebruik om mn tweakdsl een beetje te laten uploaden naar vrienden. Maar goed ik wil dus dat gebruiker C niet kan kijken in bepaalde mappen. Ik heb gezocht op google maar weet niet goed welke keywords. Kan iemand mij een beetje helpen of ik de juiste richting trappen? :)

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Misschien iets in te stellen met NTFS permissies?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Ik weet niet of dat jongetje erg slim is, maar je kunt ook gewoon zijn userinstellingen op. Dont show hidden folder zetten, en je pron :P even hidden doen.

Het valt me eerlijk gezegd nu ook pas op dat dit niet zo makkelijk is binnen zp. Der is alleen een optie om je bestanden in de gedeelde documenten te ztten. Zodat users, maar geen gastgebruikers de folder kunnen bekijken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 22:35 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even bovenaan dit forum - er staan een mooie howto over NTFS Permissions :)

en misschien ook alvast op zoek naar een utility om duplicate files op te zoeken - als 'C' z'n eigen collectie aan gaat leggen :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok alvast bedankt voor jullie reacties ik ga daar eens even naar kijken. Ze staan nu op hidden zodat hij niet kan zoeken er na, hij weet niet waar ie ze op un-hidden kan zetten. Dat weet ik zeker.