Toon posts:

Adaptec 29160 en Asus mobo gaat dat werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan van iemand een Adaptec 29160 SCSI adapter kopen.

Deze:
http://www.adaptec.com/wo...2fASC-29160&fromarea=prod

Het is een 64 bits adapter die compatible is met 32 bits.
Die zou dus moeten passen op een "normaal" pci-slot in mijn pc.

Die pc bestaat uit een Asus A7V333 moederbord.

Nu heb ik zo'n kaart nog nooit in het echt gezien. Gaat dit nu werken met bovengenoemde configuratie?
Zal dit passen op bovengenoemd moederbord; ook qua grootte?
Zijn er dingen waarop ik moet letten die jullie weten uit ervaring?

o ja, er komt een Quantum Atlas 10K3 36 WLS aan te hangen.

Nu kom svp. niet aangezanik met "search, google enz." want daar ben ik allergisch voor.
Geef normaal antwoord, of niet.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

offtopic:
Tja, maar als je vraag gewoon een typische zoekvraag is, dan moet je zelf niet zo arogant doen, want dit niveau vragen ijn op GoT gewoon ongewenst

Maar om te antwoorden : Als je de specificaties van het ding opzoekt bij Adaptec, dan zie je daat de kaart ook in 32bit/33mhz pci sloten werkt. Dan rest enkele nog uit te zoeken of er niets in de weg zit naast je PCI slot, waar dat extra stuk voor de 64bit zit van die kaart.
* Kippenijzer kijkt in half openstaande computerkast met A7V333
En inderdaad, bij een paar sloten zit er niets in de weg -> succes gegarandeerd... Slotje ook btw, effe topicreport...

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 02 maart 2004 @ 21:09:
offtopic:
Tja, maar als je vraag gewoon een typische zoekvraag is, dan moet je zelf niet zo arogant doen, want dit niveau vragen ijn op GoT gewoon ongewenst

Maar om te antwoorden : Als je de specificaties van het ding opzoekt bij Adaptec, dan zie je daat de kaart ook in 32bit/33mhz pci sloten werkt. Dan rest enkele nog uit te zoeken of er niets in de weg zit naast je PCI slot, waar dat extra stuk voor de 64bit zit van die kaart.
* Kippenijzer kijkt in half openstaande computerkast met A7V333
En inderdaad, bij een paar sloten zit er niets in de weg -> succes gegarandeerd... Slotje ook btw, effe topicreport...
Op zich heb je wel gelijk maar soms wordt het hier te bont gemaakt. ALLE vragen die hier gesteld worden zijn te vinden, je moet net de bron weten. Het heeft dus niet zozeer met arrogantie te maken. ;)
Maar voor wat betreft je antwoord: zo ver was ik ook al gekomen. Het verschil is dat ik de kaart moet betalen en jij niet. ;)
Zijn er nog ervaringsdeskundigen die die kaart gebruiken in een pc ipv op een serverbord?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

ik heb de bewuste kaart (nee, het low profile broertje eigenlijk) in dit bord getest toen ik hem binnen kreeg (zelf ook 2e hands gekocht). Doet het prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 02 maart 2004 @ 21:23:
ik heb de bewuste kaart (nee, het low profile broertje eigenlijk) in dit bord getest toen ik hem binnen kreeg (zelf ook 2e hands gekocht). Doet het prima :)
Dat is mooi, je bent een ervaringsdeskundige!
Nu is het zo dat degene die de kaart verkoopt adverteert met 29160i. Weet jij waar die "i" voor staat want die kan ik niet vinden op de Adaptec site.

http://graphics.adaptec.com/pdfs/ultra160scsi.pdf