Toon posts:

Overklocken Asus Cusl2 met 800e of 800eb????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,
Wie denkt dat hij een master tweeker is is hierbij uitgenodigd om mij te vertellen wat de beste is voor overclocken? CUSL2 met 800E of 800EB? Tot hoever kan ik beide overklocken zodat ze toch stabiel blijven? En trowens maakt het ook echt veel uit een gewoone SDRAM of een Hyundai ????
Graag een uitgebreide adviseering vrienden gezien ik ze allemaal nieuw ga aanschaffen en dus toch behoorlijk veel centjes aan kwijt ben !!!!!!!!!!
*D

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Er zullen vast mensen gaan zeggen dat je de zoekfunctie moet gebruiken, maar ik wil je best mijn verhaal vertellen.

Ik heb dus een CUSL2 met een 800EB. Het geheel loopt lekker op 936MHz met het geheugen op 156MHz (2-3-2, BIOS geheugentimings). Nu heb ik wel duur geheugen gekocht dat deze snelheid aankon!!

Met een 800E heb je betere kans om hogere snelheden te halen zonder dat de rest van je computer harder loopt dan de standaard snelheid!! Met een hoop geluk en beresterke koeling kan hij misschien op 133FSB gezet worden en daardoor op de 1064MHz gaan lopen....maar:

Met de 700E kan je op de 133MHz FSB een snelheid halen van 933 MHz. Deze optie heeft meer kans van slagen. Met goed PC133 cas2 (2-2-2) geheugen, moet je het ook een stukkie verder dan een FSB van 133MHz moeten krijgen. Bovendien scheelt deze optie weer 200 piek, wat je beter kan spenderen een dijk van een koeling en beter geheugen!! (dat Mushkin Rev.3 PC133 geheugen bij de oc-shop is geloof ik erg lekker!!!)

Good Luck!

reserveringshouder Tesla Model 3

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hyundai geheugen kan zich meten met de beste geheugenmerken (kingston gebruikt ook weleens hyundai) en wat voor mem zit er ook weer op een hercules gf2mx? inderdaad. hyundai rules the place.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Dat rev.3 van Mushkin gebruikt "handgekozen" dimmetjes, van ik geloof Kingston/Hyundai...

reserveringshouder Tesla Model 3

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
De rev. 3 van Muskin heeft Infineon chippies.
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14719

Verwijderd

Infineon zit ook op mijn g-kracht :))

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Koop een 700E en zet hem op 1050MHz net als ik >:) Mijn mobo kan maximaal maar 150MHz fsb aan maar volgens mij zit er nog wel meer in ook. God i love this chip :)

Die-hard Brexiteer

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
mmmm ik heb siemens in mijn p-3-600EB @720
mijn geheugen draait op 160mhz 2-2-2.
en daar heb ik standaard prjs voor betaald.
Is wel netjes d8 ik zo :9~
Pagina: 1