Toon posts:

Geen Live TV in MCE 2004

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben alweer weken bezig MCE 2004 aan de praat te krijgen. Ik ben nu eindelijk zo ver dat ik EPG-data in MCE geladen krijg met het progje MCE Guider. Maar nu krijg ik geen live TV-beeld......

Als ik "Live TV" opstart, krijg ik een zwart scherm te zien. De zender-frequenties zijn vlgs. mij goed geprogrammeerd, die worden door het gebruik van MCE Guider automatisch met het downen van EPG-data in MCE geprogrammeerd. En het rare is, dat als ik een stukje "zwart scherm" opneem met de record-functie, het beeld opeens wel verschijnt en het opgenomen stukje ook weer (zichtbaar!) af te spelen is. Maar het daarna schakelen naar een andere zender resulteert weer in een zwart scherm :-(

Ik gebruik een PALB-based PVR250 kaart van Hauppauge.

Ik heb geen idee hoe veelgebruikt MCE 2004 is in Nederland, aangezien het niet officieel in Nederland wordt verkocht, maar ik hoop dat er ervaren gebruikers tussen zitten die me hiermee kunnen helpen.

Echnie.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 17:04
Op het nederlandse hauppauge forum staat een uitgebreide installatie uitleg.
Het kan, maar aangezien MCE duidelijk niet gemaakt is voor nederland is het niet makkelijk (en daarom gebruiken ook niet veel mensen het)

Overigens enigszins offtopic, mede hierdoor is in mijn ogen myHTPC een makkelijker alternatief.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Check deze site: http://www.thegreenbutton.com/
Ook het forum is erg goed.